Echipamente testate: casca KYT TT-Course

În primăvara anului trecut, am primit la purtare o cască moto KYT , din partea importatorului acestei mărci în România, Motovibe.ro. Mai exact, modelul sport-touring TT-Course, despre care a sosit timpul să scriu acest review.

Aceasta este prima cască moto pe care o folosesc, după ce timp de zece ani am łuat o „scurtă” pauză de la mersul pe motocicletă. Așa că am pierdut oarecum contactul cu lumea echipamentelor moto. Sincer să fiu, despre KYT auzisem doar pasager, așa că am căutat să mă informez cât mai bine, ocazie cu care am redactat și un amplu material despre marca indoneziană.

Bine asortat, călare pe un BMW matlasat…Mă îndrept lansat/și pe un viraj m-am dat… Iată ce pățești dacă citești explicațiile fotografiilor.

Pe scurt, căștile KYT sunt purtate la cel mai înalt nivel competițional, de la Moto GP la motocross și enduro, personal fiind foarte plăcut surprins să aflu că piloți precum Andrea Iannone sau Taddy Blazusiak contează pe această marcă la curse.

Așadar, din start, o bilă albă pentru KYT. Modelul de cască pe care îl port este unul entry-level, accesibil absolut oricărui motociclist sau oricărei motocicliste. În acest moment, prețul căștii KYT TT-Course a fost redus chiar, de la 690 de lei la 580 de lei fiind evident că se adresează riderilor care sunt foarte atenți la buget. Dar, este cumva liniștitor să știi că pentru această sumă prietenoasă cu portofelul, nu ai fost nevoit să apelezi la cine știe ce marcă obscură. Ba chiar din contră.

În mod subiectiv, casca mi-a plăcut, începând cu numele care evocă subtil faimoasa întrecere al cărei fan sunt: Isle of Man TT. Schema grafică este dinamică, integrând numele mărcii, iar culoarea roșu dă viață căștii. Pe deasupra, se potrivește foarte bine și cu costumul moto Spyke, despre care urmează să vorbesc în viitorul apropiat.

Greutatea oferită de producător este de 1.450 (+/- 50) de grame, pentru mărimea mea, L. În nici un caz nu se simte ca o cască ieftină atunci când o ții în mână, știu ce vorbesc pentru că am trăit această impresie la viața mea, cu alte modele.

Am dat cu rola de scame pe căptușeală căștii, dar pe bune dacă mă mai ridic de pe canapea să repet operațiunea. E de la pisici!

Totodată, interiororul este suficient de sofisticat croit, cu o geometrie îndeajuns de complexă, pentru a se „așeza” în mod plăcut pe fața mea osoasă. Ochelarii de vedere pe care îi port, intră și ei bine în cască. Așadar, la interacțiunea tactilă cu interiorul căștii, nimic de reproșat, ba chiar din contră.

Astfel ajungem la singurul lucru care aș fi preferat să fie diferit la această cască, fără a fi un capăt de țară: o închidere racing, tip dublu D. Trecând la vizor, acesta a trecut printr-un sezon păstrându-se în starea inițială, fără zgârieturi. Se poate poziționa în mai multe puncte și, dacă ai finețea și răbdarea, în poți păsta deschis virtual în orice poziție, grație clicheților din plastic. Așadar, nu a fost nevoie să îl înlocuiesc, deci nu vă pot povesti despre cât de greu sau de ușor se face această operațiune.

Rezistența la aburire este una rezonabilă, fiind nevoit totuși, prin oraș, să deschid casca la semafor. De specificat însă că acest lucru se întâmpla la temperaturi nerezonabile pentru mersul pe motor, la puține grade peste zero, în umezeala serilor de noiembrie și decembrie. Casca este de fapt și pregătită pentru instalarea unui Pinlock.

Dacă te întrebi de ce vopseaua e ștearsă de pe bordul de fugă al spoilerului, ei bine, atunci când casca stă în raft, pentru a fi sigur că nu va cădea, o lipesc de perete…

Cei de la KYT se laudă cu spoilerul aerodinamic al căștii și dezvoltarea ei în corelație cu teste efectuate în tunelul de vânt. Pot confirma acest lucru, chiar am rămas impresionat de cât de bine taie aerul o cască entry-level. Ba mai mult, pe autostradă, atunci când am testat viteza maximă pe care o poate atinge o Husqvarna Vitpilen 701, casca KYT TT-Course a fost pusă la grea încercare. Întrucât neo-retro-caferacer-ul meu are performanța aerodinamică a unei cărămizi, nu am ajuns flat out cu gazul, primele care au cedat au fost brațele și spatele pilotului. (a propos, vând Husqvarna Vitpilen 701).

Literalmente, agățat de ghidon, într-o tracțiune cu priză pronație, singurul lucru care a funcționat corect din punct de vedere aerodinamic a fost casca. Recunosc, mi-am pierdut referința în ce privește zgomotul la vânt, dar nu pot spune că TT-Course este zgomotos. Desigur, e o comparație exagerată, dar oricât de cool e să porți o cască tip jet cu ochelari moto într-o zi caniculară, am renunțat după câteva astfel de deplasări în favoarea acestui full-face KYT. Am scăpat astfel de senzația „îmi vâjâie capul” atunci când ajungeam la destinație, preferând confortul și nu look-ul rebel. Vârsta.

Despre aerisire: există un port pe bărbie, unul pe frunte, două pe laterale, aproape de punctele de pivotare ale vizorului, ele sunt ușor de închis și de deschis. Casca e aerisită atunci când ai nevoie dar și „sigilată” în zilele reci. Așadar, fără dramă, doar eficiență și la acest capitol.

Într-adevăr, nu am folosit această cască la cine știe ce ture moto lungi – așa cum făceam odinioară – dar nu văd de ce nu aș face-o dacă se ivește ocazie. Și sigur se va ivi. Cei de la KYT folosesc pentru carcasa exterioară o tehnologie denumită ADT, menită să ofere rezistență la impact, prin termoformarea unui mix de rășini. De menționat că există două dimensiuni pentru carcasa, casca fiind omologată conform normelor ECE 22-06.

Așadar, ce aș mai putea adăuga, decât că redactarea acestui material m-a convins că ar fi o idee bună să îmi procur și o vizieră fumurie pentru zilele de vară.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account