Anii ’40 au fost dominaţi de haosul celui de Al Doilea Război Mondial, iar politica BMW a fost dictată în mare parte de puterile aflate la conducere, atât în timpul războiului, cât şi imediat după acesta. Doar modelul R 75 a fost produs pe timp de război, pentru uz...
Istorie | Stiri | Story
Istoria Yamaha, partea III: o viziune pe termen lung
Marc Sandu | | | ComentariiResursele companiei păreau pur și simplu inepuizabile în anii ’80, întrucât în această perioadă, Yamaha lansa două noi linii de produse, ATV-uri și ski-jet-uri. În lumina acestui material ne interesează însă mai mult scuterele, care erau populare încă de la începutul anilor ’90. Modele de 125 cmc precum Cygnus...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul II, anii 1930: pași esențiali spre conceptul de motocicletă modernă
Marc Sandu | | | ComentariiProducătorul bavarez a început în forţă anii ’30, nefiind foarte afectat de criza financiară care avea loc la nivel global. În 1934 au debutat două noi modele cu motoare de 750 cmc, R 12 şi R 17, primele motociclete de serie din lume cu suspensii amortizate hidraulic pe faţă....
Istorie | Story
Harley-Davidson și lumea motociclismului de aventură: de mai mult timp decât crezi, mai departe decât te-ai putea gândi
Marc Sandu | | | ComentariiLumea a fost sceptică atunci când a aflat că Harley-Davidson planifică să intre pe segmentul Adventure, cu a sa Pan America. O marcă recunocută pentru „rezistența la schimbare”, plus o nișă de piață absolut nemiloasă, cu concurență acerbă, clienți experimentați și pretențioși și, desigur, iminenta posibilitate a unui „reality-check”....
Istorie | Stiri | Story
Istorie – Honda Fireblade: Putere, viteză și Total Control
Marius Bacila | | | ComentariiHonda a revoluționat lumea sportivelor de cilindree mare în 1992, când a apărut CBR900RR FireBlade. Era mai ușoară, mai performantă și mai controlabilă decât toți rivalii și a dominat autoritar segmentul său până spre finalul anilor ’90. 32 de ani, câteva titluri mondiale și câteva sute de mii de...
Istorie | Stiri
Istoria Yamaha Motor, partea II: aici sunt rădăcinile motocicletelor sport și off-road de astăzi!
Marc Sandu | | | ComentariiAl zecelea Japan Motor Show, „strămoșul” Tokyo Motor s-a desfășurat în toamna lui 1963 și reprezintă un reper important în istoria Yamaha. Până în acel moment, motoarele în doi timpi funcționau pe baza unui amestec de benzină și de ulei care trebuia în prealabil preparat chiar de către cei...
Istorie | Stiri | Story
Un secol de excelență: istoria BMW Motorrad – episodul I, Anii 1920
Marc Sandu | | | ComentariiÎn 1923, compania bavareză producea prima motocicletă, legendara R32. Arhitectura acesteia, cu motorul bicilindric boxer logitudinal și transmisia cu arbore cardanic, a devenit soluția consacrată pentru următoarele nouă decenii și este folosită cu succes și astăzi, cînd BMW Motorrad este unul dintre cei mai mari producători de motociclete din...
Istorie | Stiri
Istoria Yamaha Motor: mereu cu gândul la un viitor mai bun – partea I
Marc Sandu | | | ComentariiYamaha Motor Ltd. a luat ființă în iulie 1955. Un debut relativ târziu, atât pe piața japoneză de motociclete, cât, mai ales, pe cea internațională. Dar, așa după cum vedea în continuare, lucrurile au evoluat exponențial, lumea motocicletelor nemaifiind niciodată la fel. În acele vremuri, doar în Japonia, în...
Advertorial | Istorie | Stiri | Story | Tehnologie
Istorie – Honda Transalp: Media ponderată
Marius Bacila | | | ComentariiDacă s-ar face o medie absolută a tuturor motocicletelor din lume, ar ieși probabil ceva foarte apropiat de Honda Transalp, o motocicletă nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar care a mulțumit rideri din toată lumea cu abilitățile sale universale și, mai ales, cu robustețea ei legendară. Povestea a început cu...
Echipamente | Istorie | Stiri | Story
Stylmartin, „comoara ascunsă” a industriei de încălțăminte moto din Italia
Marc Sandu | | | ComentariiPe cât de suprinzătoare s-a dovedit a fi marca de căști KYT, pe atât de surprinzător este brandul de încălțăminte moto Stylmartin. Ceea ce nu poate decât să demonstreze că Motovibe, importatorul lor în România, știe ce alegeri să facă, chiar dacă lucrează pe o piață în care magazinele...
Echipamente | Istorie | Stiri | Story | Tehnologie
Dainese și istoria protecțiilor pentru mountain biking: o evoluție în simbioză!
Marc Sandu | | | ComentariiImplicarea Dainese în mountain biking datează de la începutul anilor ’90, atunci când un tânăr sportiv, vizita standul companiei italiene la Intermot Koln. Este vorba despre Phillipe Peraki, care avea la el o platoșă de protecție pentru motociclism off-road, cumpărată de la Dainese, dar modificată cu ajutorul mamei sale....
Echipamente | Istorie | Stiri | Story
AGV, o poveste italiană: opt decenii alături de cei mai buni
Marc Sandu | | | ComentariiLa începutul secolului al XX-lea, pe măsură ce automobilele tocmai începeau să capteze atenția lumii, Italia a apărut ca o putere în cursele pe circuite. Mai întâi au apărut motocicletele italiene, apoi piloții italieni, era o chestiune de timp să apară și producătorii italieni de echipamente moto. text: Claudiu...
Istorie | Stiri | Story
Uimitoarele mini-motocicletele uitate ale Yamaha
Marc Sandu | | | ComentariiYamaha și-a construit o reputație pentru motociclete îndrăznețe, care au ajuns să devină o referință în clasa lor. Așa este de exemplu seria MT, care a redefinit aspectul motocicletelor naked. Acest lucru nu este însă de ieri- de azi. Dacă privim în urmă, în istoria mărcii, găsim și câteva...
Istorie | Stiri | Story
Să te naști prea devreme, studiu de caz: Yamaha TRX 850!
Marc Sandu | | | ComentariiTrăim vremurile în care motociclete devin din ce în ce mai raționale. Drumurile sunt super aglomerate, resursele parcă nu mai sunt din abundență, producătorii nu își mai permit să lanseze modele flamboiante cu care să o mai dea ocazional în bară. La orice colț de stradă se găsește câte...
În septembrie, Kawasaki Motors va sărbători 70 de ani de producție de motociclete. Corporația fondată în 1896 a construit prima motocicletă în 1953, KE-1, propulsată de un monocilindru răcit cu aer, de 148 cmc, cu o putere de 4 cai. Astăzi, rețeaua de distribuție cuprinde peste 90 de țări...
Istorie | Stiri | Story
Cofondatorul Honda, Takeo Fujisawa, inclus în Automotive Hall of Fame
Marc Sandu | | | ComentariiFlancat pe scenă de trei produse emblematice, care au contribuit la stabilirea Honda drept una dintre cele mai inovatoare companii din America – mini-motocicleta Honda 50 Super Cub, automobilul Honda Civic și avionul HondaJet – Takeo Fujisawa, cofondator al Honda, și-a găsit locul în Automotive Hall of Fame, în...
Istorie | Stiri | Story
Yamaha MT-09 Tracer & Tracer 900: lecția de istorie contemporană
Marc Sandu | | | ComentariiYamaha MT-09 a fost lansată în 2014, reușind să surprindă lumea motociclismului și, alături de MT-07, să revigoreze imaginea producătorului japonez. Cât despre vânzări, toată lumea a fost mulțumită, Yamaha s-a ales cu două modele best seller, iar publicul moto, inclusiv cel autohton, era încântat la vremea respectivă de...
Istorie | Stiri | Story
Suzuki SV650X – nestemata ascunsă a motociclismului
Marc Sandu | | | ComentariiGreu de pensionat! Cam la asta te gândești atunci când studiezi povestea lui Suzuki SV650. A apărut pe piață în 1999, a luat o pauză în 2009, atunci când a fost înlocuit cu SFV650 Gladius, motocicletă despre care îți vorbim pe larg aici, dar a revenit în forță în...
Istorie | Stiri | Story
Second Hand: Yamaha XV 1600 Wild Star: antică, veche, de demult și totuși actuală!
Marc Sandu | | | ComentariiAdevărul este că nimeni nu a putut să dea o explicație de ce Yamaha XV 1600 se numește Road Star în America și Wild Star în Europa. Dar, la fel de adevărat este și faptul că pe nimeni nu a deranjat acest lucru. La fel cum nimeni nu s-a...
Istorie | Stiri | Story
Punctul de reper în sport și business moto: Dual Motors!
Marc Sandu | | | ComentariiDacă ești o motociclistă sau un motociclist bucureștean, este foarte puțin probabil să nu fi auzit de Dual Motors. De fapt, traiul în acest oraș nici măcar nu este o condiție sine qua non ca și numele de Dual Motors să îți spună ceva. În ultimele două decenii, implicarea...