MotoGP: 11 lucruri de reținut despre Marele Premiu al Australiei

Care au fost momentele cheie ale cursei de MotoGP de la Phillip Island? Ce s-a întâmplat cu Petrucci și Quartararo în virajul 2? Cum de a mers Aprilia atât de bine?

Momentele cheie ale cursei

  1. Startul. După un start slab (ca de obicei), Vinales nu a putut să-și facă ritmul și să încerce să evadeze, cum ar fi putut, judecând după potențialul arătat în antrenamente, calificări și warm-up.
  2. Motorul Honda. Diferența majoră de performanțe pe linia dreaptă între Honda și Yamaha i-a permis lui Marquez să-l țină în vizor pe Vinales și să-l atace la final.
  3. Pneul față. Vinales a ales pneul soft pe față, Marquez pe cel hard. Ar putea fi un aspect important, care i-a permis lui Marquez să tragă până la final.
  4. Căzătura lui Quartararo. Francezul, accidentat la piciorul stâng deja de vineri dimineața, a sărit ziua de sâmbătă, dar a revenit cu forțe serioase duminică, fiind foarte rapid în calificări, dar cursa lui s-a terminat în virajul 2. Avea ritmul necesar ca să se lupte pentru victorie.
  5. Problemele lui Dovizioso. Pe acest circuit, italianul nu se simte în largul său și nu-și poate exploata punctele forte.
  6. Pneul hard spate. Quartararo și Petrucci au ales ambii pneul hard pe spate, de unde și problemele de aderență la început de cursă, în virajul 2, care, în cele din urmă, au dus la abandonul amândurora.

 

Ce s-a întâmplat de fapt cu Quartararo și Petrucci?

Turul 1, virajul 2: Petrucci zboară direct spre Quartararo.

Ambii au optat pentru pneul hard pe spate, în condiții de temperatură scăzută, pe o pistă pe care schimbările de sarcină nu sunt suficient de puternice încât să încarce fața și spatele cum trebuie, astfel încât pneurile se încălzesc greu. Cu pneul hard insuficient încălzit, în virajul 2, francezul a derapat și a ieșit larg, apoi italianul, scos larg de Marquez, a pierdut spatele pe zona murdară a pistei și a zburat direct în motocicleta lui Fabio, scoțându-l și pe el din joc.

Început de cursă: Rossi conduce o perioadă, apoi este prins și depășit, pe rând de Crutchlow și de Marquez.

Ce s-a întâmplat cu Dovi, care a ajuns de pe 4 pe 7 în ultimul tur?

Răspunde chiar el: „Din păcate, după o primă parte a cursei în care am fost rapid, am consumat prea repede pneul spate și am scăzut ritmul. În grupul piloților care se luptau pentru locul 4 eram toți în dificultate din punctul ăsta de vedere, dar în ultimul tur eram pe cale să termin unde trebuie. Dar în virajul 2 am derapat, am ieșit larg și am pierdut patru poziții. E păcat, pentru că puteam termina pe podium, chiar dacă cu un dezavantaj mare față de primii clasați. Partea bună de azi este că am bătut în cuie locul 2 în clasamentul general, cu două curse înainte de final, pentru al treilea an la rând.”

 

Rossi, la al 400-lea start în MotoGP

Valentino Rossi a marcat încă un record de longevitate în Motomondial: este primul pilot din istorie care ajunge la 400 de starturi în cursă. Din păcate, cursa nu a fost de bun augur pentru Doctor. Acesta a început cu avânt, trecând la conducere în mod spectaculos în primul viraj, apoi a condus, încercând să se distanțeze, dar a fost prins și depășit de foarte mulți rideri, terminând abia pe opt.

 

Cum de au mers piloții Aprilia atât de bine la Phillip Island?

Calificări: Espargaro pe 7, Iannone pe 8. Cursă: Iannone pe 6 (după ce a condus puțin cursa, în premieră pentru Aprilia în MotoGP), Espargaro pe 10, cel mai bun rezultat combinat pentru producătorul din Noale.

Iannone explică bine cum de a mers atât de bine Aprilia la antipozi: „Aici limitele motocicletei nu sunt atât de evidente, pentru că nu sunt viraje lente urmate de perioade lungi de accelerare pe drept. Intri în viraje cu viteze mult mai mari și astfel și electronica are un impact mai mic. Pentru Aprilia a fost una dintre cele mai frumoase curse din toate timpurile.”

Analiza tururilor rapide sugerează că piloții Aprilia nu au fost nemaipomenit de rapizi pe turul sec de pistă, ci mai degrabă foarte constanți.

70,2 grade: noul record realizat de Marquez vineri, după ce a recuperat încă o pierdere a aderenței pe față în modul spectaculos cu care ne-a obișnuit deja.

Comparație 2018/2019

2018: 1. Vinales în 40’51”081, cel mai rapid tur Vinales 1’29”632 (10); 2019: 1. Marquez în 40”43”729, el mai rapid tur Vinales 1’29”322 (13).

Chiar dacă s-a testat mult mai puțin, din cauza condițiilor meteo, s-a mers mai tare decât anul trecut în cursă.

Tururile rapide în cursă (în paranteză turul în care a fost făcut timpul respectiv)

Vinales 1’29”322 (13); Marquez 1’29”409 (11); Crutchlow 1’29”448 (11); Miller 1’29”856 (3); Rossi 1’29”863 (9); Dovizioso 1’29”875 (3); Bagnaia 1’29”902 (10); Rins 1’29”944 (3); Mir 1’29”966 (12); A.Espargaro 1’29”991 (2); Iannone 1’30”098 (10).

 

Cum se poate considera rezultatul lui Zarco, un loc 13, la peste 26 de secunde de lider?

Rezultatul în sine nu e grozav, dar Zarco are multe circumstanțe atenuante: tocmai revenea pe motocicleta de MotoGP după o lună de pauză, nu mai pilotase niciodată o Honda, condițiile meteo nu l-au ajutat, având la dispoziție mult mai puțin timp de antrenament. Față de Crutchlow, coechipierul său temporar, a terminat la 11,413 secunde în spate. Una peste alta, o performanță acceptabilă.

Miller și Crutchlow: doi prieteni foarte buni, pentru prima dată pe podium împreună.

Ce face Lorenzo?

Ei bine, nu prea știm. După Motegi declarase că a găsit niște soluții și că ar trebui să meargă mai bine. Dar a terminat pe ultimul loc, la peste 21 de secunde de Hafizh Syahrin – de departe cel mai slab rezultat al său. Spaniolul a declarat că nu s-a simțit bine deloc de-a lungul weekendului, nici cu motocicleta, care vibra pe frânare și nu avea aderență pe spate la ieșirea din viraje, și nici fizic, căci trebuia să stea foarte bine ascuns sub parbriz din cauza vântului puternic de la Phillip Island, ceea ce punea presiune pe gât și pe spate, chiar pe zona unde a fost accidentat. Nu se simțea deloc în siguranță și Phillip Island este genul de circuit unde trebuie să te simți bine și să fii îndrăzneț ca să mergi tare, altfel nu se leagă nimic, adică exact cazul lui Lorenzo. Locul său în echipa Repsol Honda pentru anul viitor este sub un mare semn de întrebare, deși mai are un an de contract și mai-marii Honda au declarat că nu au de gând să-l înlocuiască prematur.

 

Miller pe podium acasă, în costum festiv

Miller sărbătorește podiumul acasă în stil australian, cu un „shooey”. Adică bea șampania din cizmă.

Jack Miller a luat startul în cursă cu un combinezon special, care părea să întruchipeze armura unui cavaler medieval. Se pare, însă, că era vorba de un costum care să imite look-ul lui Ned Kelly, un anti-erou australian, răufăcător care s-a luptat cu autoritățile până în ultima clipă. Miller a avut parte de o cursă bună, fiind cel mai bune clasat pilot Ducati și primind pe final un cadou de la Vinales, când acesta a căzut în ultimul tur în timp ce încerca să-i fure victoria lui Marquez, „ajutându-l” astfel pe australian să ajungă pe podium în loc de poziția a patra.

 

Dalla Porta, campion mondial la Moto3

Lorenzo Dalla Porta nu avea nevoie de victoria în cursa clasei mici după ce principalul său rival, Aron Canet, a forțat și a căzut la jumătatea cursei. Dar italianul de la echipa Leopard a tras tare și a câștigat titlul cu o victorie răsunătoare într-o cursă foarte disputată, în condiții nu tocmai ideale (pistă rece, vânt puternic). Dalla Porta are 22 de ani și este un tip foarte simpatic, modest, cu capul pe umeri. Le-a dedicat titlul tatălui său Massimiliano, și bunicii sale, care l-au ajutat amândoi enorm să ajungă în Motomondial, în ciuda posibilităților materiale limitate ale familiei.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account