Poți spune ce vrei despre inginerii de la Ducati, dar nu că nu își dau silința. Cea mai performantă și exclusivistă versiune a rachetei din Bologna, Superleggera V4, stabilește noi standarde în domeniu, atât în ceea ce privește cifrele seci, cât și estetica și dotările. Pare ceva venit direct dintr-un film SF.
Comunicatul producătorului din Borgo Panigale spune că ambiția lor este să împingă cât mai departe limitele posibilului în tehnologie, atenție la detaliu și design, cu un proiect care reprezintă capodopera companiei bologneze.
Ducati tocmai a prezentat noul Superleggera V4 o motocicletă atât de specială că ar putea fi făcută din piei de unicorn, magie pură și țesătură de vise. Înainte de prezentarea oficială, a avut loc o dezvăluire exclusivistă pentru cei mai pasionați și loiali (și, bănuim noi, bogați) clienți. Asta pentru că exoticul model se va produce într-o serie limitată la 500 de exemplare, numerotate individual.
Superleggera V4 este singura motocicletă înmatriculabilă din lume cu întreaga structură portantă a șasiului (cadru, subcadru, basculă și roți) realizată din material compozit, obținând astfel o reducere a greutății cu 6,7 kg față de Panigale V4R. Pentru a asigura cele mai înalte standarde de calitate și siguranță, toate aceste piese sunt testate folosind cele mai sofisticate metode împrumutate din industria aerospațială, precum termografia, inspecțiile cu ultrasunete și tomografia.
Dimensiunile șasiului au fost optimizate pentru folosire pe pistă prin alungirea basculei.
Performanțele sunt de-a dreptul înfricoșătoare: Alessandro Valia, pilotul de teste Ducati, a făcut un „time attack” la Mugello, cu kitul racing și cu pneuri slick, reușind un 1:52,45, la mai puțin de două secunde de timpul modelului de curse Panigale V4 R SBK, cu care Michele Pirro a câștiga campionatul italian în 2019.
Foarte multe componente sunt realizate din fibră de carbon, inclusiv carenele, care asigură un nivel de eficiență aerodinamică cel puțin egal cu al motocicletelor actuale de MotoGP. Grație eleroanelor biplan, inspirate de modelul Desmosedici de MotoGP din 2016, se obține o forță de apăsare pe trenul față de 50 kg la 270 km/h, cu 20 kg mai mult decât modelele Panigale V4 2020 și Panigale V4 R.
Motorul V4 la 90 de grade, de 998 cmc, cântărește cu 2,8 kg mai puțin decât cel de 1.100 de pe Panigale V4. Cu evacuarea Akrapovic de stradă, dezvoltă 224 CP. Cu evacuarea de titan pentru folosire exclusiv pe pistă, puterea ajunge la 234 CP. Ambreiajul este de tip uscat.
În varianta „normală” (dacă putem folosi un asemenea cuvânt legat de creația bologneză), motocicleta cântărește 159 kg la gol (16 kg mai puțin decât Panigale V4), pentru un raport putere/greutate de 1,41 CP/kg, un record pentru o motocicletă omologată pentru circulația pe drumuri publice. Cu kitul Racing, în configurația de pistă, greutatea scade la 152,2 kg, pentru 234 CP, rezultând un raport putere/greutate de-a dreptul absurd: 1,54 CP/kg.
Evident, electronica este la cel mai înalt nivel: moduri de pilotaj (Race A, Race B și Sport, plus câteva personalizabile). Suspensiile sunt Ohlins vârf de gamă, frânele Brembo și detaliile exotice abundă peste tot.
Exclusivismul nu se oprește aici. Cei care vor cumpăra unul dintre cele 500 de exemplare de Superleggera V4 vor putea cumpăra un combinezon special Dainese cu airbag și o cască Arai din fibră de carbon.
Pachetul oferit odată cu Superleggera V4 include și accesul la „SBK Experience”, astfel încât proprietarii exoticei creații vor putea să piloteze un Panigale V4 R de WSBK la Mugello. Și, pentru ceva și mai și, 30 dintre proprietarii de Superleggera V4 vor putea să participe la o „MotoGP Experience” și să trăiască visul oricărui pasionat de curse de viteză: vor putea face câteva ture cu un Desmosedici GP20 folosit de echipa de uzină, cu suportul tehnicienilor Ducati.
„Cât costă?”, veți întreba, ducând instinctiv mâna spre portofel. Nu s-a comunicat încă un preț oficial, dar se zvonește că va fi undeva în jurul a 100.000 de euro. E mult, da, dar uitați-vă un pic la ea…