De 1 aprilie, BMW a lansat un comunicat de presă, prin care anunţa R1200GS XDrive Hybrid, un nou capitol în istoria faimoasei motociclete bavareze. Despre ce e vorba? Un motor electric care „învârte” roata faţă ar fi adăugat 45 de cai putere la cei 125 deja prezenţi pe R1200GS, însă doar atunci când suprafaţa de rulaj o cere, de exemplu prin noroaie sau zăpezi, sistemul oferind însă o plajă foarte largă de adaptări şi reglaje, potrivit preferinţelor individuale ale pilotului. Mai mult, performanţele sistemului de frânare au fost îmbunătăţite, inginerii bavarezi reuşind să integreze sistemul ABS cu cel de recuperare a energiei pe frânare. Impresionant, şi la urma urmei, deloc SF, ţinând cont că există motociclete cu tracţiune integrală, chiar dacă acestea nu beneficiază de motorizare hibridă. Fac referire la enduroaicele Christini AWD, pe care le-am văzut în acţiune chiar la RedBull Romaniacs sau la Yamaha WR 450 cu care David Fretigne a alergat acum nişte ani cu succes, în Dakar!
Aşadar, decizia dezvoltării unei astfel de sistem şi instalarea sa pe R1200Gs, care are deja o reputaţie de unealtă de cucerit planeta, pare din domeniul rezonabilului şi o foarte bună decizie de marketing. Adică, nu îţi iei doar GS, îţi iei GS cu tracţiune integrală, care altfel arată în parcarea din Piaţa Victoriei! Lăsând răutăţile la o parte şi corelând însă cu data la care a fost făcut anunţul, dar şi cu faptul că BMW a „plusat” anunţând că GS-ul XDrive a ajuns deja la Polul Nord, decizia oricărui redactor care nu vrea să se facă de râs este să o… „lase aşa”.
Şi totuşi! Iată că a ieşit la iveală şi un patent pentru o roată faţă cu motor electric, al cărui posesor este BMW şi e greu de crezut că bavarezii ar fi dus farsa atât de departe, mai ales că patentul a fost înregistrat în 2015 şi nu de 1 aprilie. Plus că, GS-ul XDrive chiar există, fie şi sub formă de prototip, fiind opera celor de la Wunderlich, motorul electric al roţii faţă adăugând motocicletei şi o foarte utilă funcţie de marşarier. Aşadar, atenţie, gluma se îngroaşă!