Mai devreme vă arătam primul clip cu noua Honda CRF1000L Africa Twin, acum vă anunțăm că Honda a dat publicității fișa completă cu date tehnice și detaliile despre noul și mult-așteptatul model, inclusiv prețul.
Modelul va fi propus în trei versiuni: standard, ABS și DCT-ABS. Baza de pornire pentru toate versiunile rămâne neschimbată: un propulsor bicilindric paralel care furnizează o putere maximă de 95 CP și un cuplu de 98 Nm, cadru cu semi-dublu leagăn, suspensii cu cursă lungă și roți de 21” pe față și 18” pe spate. Motocicleta va fi disponibilă la dealerii din Europa la finele lui 2015, la un preț de bază de circa 12.400 de euro, o valoare foarte tentantă, având în vedere că ar face din noua Africa Twin una dintre cele mai bune oferte din acest segment.
Dacă vechiul motor cu doi cilindri în V de pe prima Africa Twin era derivat din cel al familiei custom VT, propulsorul cu doi cilindri în linie de pe actualul model este înrudit cu cel al modelelor CRF-R de cros și enduro, cu care împarte diverse soluții tehnice menite de a face motorul mai compact, printre care și chiulasa cu distribuție Unicam și ungerea cu carter umed.
Aprinderea este cu două bujii, îmbunătățind arderea la toate regimurile și ajutând la obținerea unei curbe de cuplu mai uniforme, obiectiv urmărit și prin defazarea lagărelor manetoane ale arborelui cotit la 270 de grade. Vibrațiile sunt amortizare prin folosirea a doi arbori contrarotativi, unul dintre aceștia acționând și pompele de ulei și de apă, aceasta din urmă fiind găzduită în carter, pentru o protecție mai bună.
Ambreiajul este prevăzut cu sistem antihopping, pentru a diminua tendința roții spate de a țopăi la frânări puternice cu retrogradări rapide. Versiunea DCT este dotată cu transmisia automată cu dublu ambreiaj, într-o variantă inedită cu funcționalitate off-road. O premieră absolută în sectorul enduro-tourerelor mari. Pe lângă modurile de funcționare deja consacrate ale acestei transmisii, (MT – Manual Transmission, D – Drive, S- Sport, cu mai multe trepte – S1, S2, S3), acum există și modul de funcționare G, dedicat mersului în off-road – o setare care favorizează obținerea tracțiunii pe suprafețe cu aderență redusă. Există și un senzor care comunică modulului DCT unghiul de înclinare al motocicletei, pentru a calcula cu mai multă precizie momentul optim pentru a efectua schimbarea treptei.
La nivelul ciclisticii, accentul a fost pus pe centralizarea maselor. Astfel, multe componente mai grele (precum bateria, spre exemplu) au fost amplasate direct în spatele blocului motor. Suspensiile sunt Showa reglabile, cu o furcă inversată pe față și monoamortizor cu pretensionare reglabilă hidraulic pe spate. Frânele sunt Nissin, cu etriere radiale cu patru pistonașe și discuri dantelate de 310 mm pe față. Pe versiunile cu ABS, sistemul antiblocare se poate decupla pe roata spate. Există și un sistem de control al tracțiunii denumit HSTC (Honda Selectable Torque Control), configurabil pe trei niveluri și decuplabil complet pentru pilotajul în off-road.
Jantele cu spițe sunt echipate cu pneuri 90/90-21 pe față și 150/70-18 pe spate, ca pe motocicletele serioase de off-road – dimensiunile sunt aceleași ca ale modelului de Dakar CRF450 Rally.
Rezervorul de 18,8 litri promite o autonomie de circa 400 km. Șaua este reglabilă pe două niveluri de înălțime – 850 sau 870 mm, iar masa totală la gol este de 208 kg pentru versiunea standard.
Toate versiunile vor fi vândute în patru variante de culoare – CRF Dakar Rally, HRC Tricolour, Silver, Black – toate cu faruri cu LED.
Motor | Bicilindru paralel cu manetoane la 270°, distribuție Unicam cu 8 supape, răcire cu lichid. |
Cilindree | 998 cmc |
Putere maximă | 70 kW (95 CP) @ 7.500 rpm (95/1/EC) |
Cuplu maxim | 98 Nm @ 6.000 rpm (95/1/EC) |
Alezaj x cursă | 92,0 x 75,1 mm |
Ambreiaj | Multidisc în baie de ulei, cu antihopping (dublu pe versiunea DCT-ABS) |
Transmisie finală | Lanț cu O-ringuri |
Cutie de viteze | Manuală cu 6 rapoarte cu angrenare constată /Secvențială cu 6 rapoarte în versiunea DCT-ABS cu mod G pentru pilotaj în off-road |
Controlul tracțiunii (doar pe versiunile ABS și DCT-ABS) | Honda Selectable Torque Control System (HSTC) cu trei niveluri, decuplabil |
Cadru | Semi-dublu leagăn din oțel, cu subcadru al șeii din oțel de înaltă rezistență |
Rază de bracaj | 2,5 m |
Masă la gol | 208 kg (vers. STD), 212 kg (vers. ABS), 222 kg (vers. DCT-ABS) |
Masă cu plinurile făcute | 228 kg (vers. STD), 232 kg (vers. ABS), 242kg (vers. DCT-ABS) |
Capacitate rezervor | 18,8 litri |
Dimensiuni (LxLxH) | 2.335 x 875 x 1.475 mm (vers. STD), 2.335 x 930 x 1.475 mm (vers. ABS / DCT-ABS) |
Ampatament | 1.575 mm |
Înălțime șa | Reglabilă 870 / 850 mm |
Gardă la sol | 250 mm |
Sistem ABS (doar pe versiunile ABS și DCT-ABS) | Cu 2 canale, decuplabil pe roata spate |
Frână față | Discuri flotante de 310 mm flanșă din aluminiu, etriere radiale cu 4 pistonașe |
Frână spate | Disc de 256 mm, etrier cu 2 pistonașe |
Frână de staționare (doar versiunea DCT-ABS) | Manetă pe ghidon |
Roată față | Cu spițe, jantă din aluminiu |
Roată spate | Cu spițe, jantă din aluminiu |
Jantă față | 21M/C x MT2.15 |
Jantă spae | 18M/C x MT4.00 |
Pneu față | 90/90-R21 cu cameră de aer |
Pneu spate | 150/70-R18 cu cameră de aer |