Honda face legătura directă dintre creier și motocicletă într-un nou brevet

Honda a înregistrat un brevet pentru un sistem care face o punte de comunicație directă între creierul riderului și motocicletă, prin intermediul unor electrozi aplicați pe cască.

Americanii de la Cycle World relatează că Honda a depus o cerere de brevet pentru o tehnologie care poate pune în legătură directă creierul riderului cu motocicleta, cu scopul de a îmbunătăți siguranța pilotajului.

Sistemul este compus dintr-o cască dotată cu electrozi, care comunică cu centrala electronică a motocicletei, transmițând impulsurile cerebrale și, implicit, dorința pilotului de a executa o anumită manevră (într-o parte a brevetului se exemplifică ridicarea pe o roată, dar este logic că sistemul poate fi utilizat pentru scopuri diferite). Centrala electronică, grație senzorilor aflați deja în dotarea multor motociclete (de la IMU la diferitele sisteme electronice de control), plus un sistem de măsurare/activare a unghiului direcției (care ar putea fi combinat cu sistemul autonom de direcție, brevetat deja de Honda), ar putea interveni asupra comenzilor motocicletei, ajutându-l pe rider să efectueze manevra pe care a gândit-o, mai ales într-un context în care siguranța ar trebui să fie în primul plan. Spre exemplu, o frânare de urgență sau o eroare gravă de trasă cauzată de lipsa de experiență, de exemplu.

Deja cu aproximativ 10 ani în urmă Honda prezenta o interfață care permitea robotului Asimo să interpreteze comenzi cerebrale simple: lucruri simple precum ridicarea sau coborârea unui braț și, mai recent, Tesla a anunțat unele proiecte legate de neurologie; frontiera este cu siguranță interesantă pentru aplicațiile posibile, dar rămânând în domeniul moto, ne putem imagina un viitor în care handicapuri fizice importante care astăzi ar scoate din discuție total folosirea motocicletei nu ar mai fi un obstacol pentru controlul motocicletei. La fel, ne gândim la reducerea riscurilor în timpul orelor de practică la școala de șoferi, cu o motocicletă care compensează lacunele tehnice și fizice ale motocicliștilor începători.

Desigur, în acest context, ar mai rămâne dubiul notabil referitor la cum s-ar gestiona prezența și reacțiile pilotului la manevrele „gândite” dar nu efectuate direct: motocicleta este un vehicul dinamic și nu este sigur că simpla apăsare pe frână sau intervenția actuatorului pe ghidon pot obține cel mai bun efect în sensul absolut sau, cel puțin, în cel dorit. Dar ne amintim că un alt brevet Honda se referă la sistemul Riding Assist, care ține motocicleta în echilibru singură, în plus dispozitivele de acest gen au nevoie de mult spațiu la bord pentru a fi implementate complet. Deci aceste soluții ar putea fi destinate în primul rând motocicletelor și/sau scuterelor pentru touring sau pentru deplasare în mediul urban.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account