În clipul de mai jos, inventatorul brazilian Ricardo Azevedo ne povestește cum a modificat motocicleta sa Honda NX200 (un mini-Dominator, de fapt) pentru a o face să funcționeze pe hidrogen, pe care îl ia dintr-un rezervor de apă.
Azevedo și-a numit motocicleta T Power H2O și a creat un sistem complex de conducte și rezervoare de apă, conectat la o baterie de mașină. Bateria asigură energia pentru procesul de electroliză al apei, separând hidrogenul care este apoi folosit drept combustibil pentru motorul cu ardere internă. Azevedo pretinde că motocicleta sa poate merge cam 500 km cu un singur litru de apă, adică un consum de circa 0,2 l/100 km. În clip, Azevedo demonstrează că motocicleta poate funcționa atât cu apă potabilă, cât și cu apa poluată din râul Tiete, care trece prin Sao Paulo.
Evident, lucrurile par puțin cam prea frumoase ca să fie adevărate. Pentru început, pare greu de crezut că o baterie normală de mașină va furniza destulă energie pentru a asigura suficient hidrogen prin electroliză astfel încât să te poți deplasa pe o distanță decentă. Azevedo spune că T Power H2O folosește și un sistem de regenerare a energiei la frânare, dar chiar și așa, bateria va trebui reîncărcată complet după 10 ore de utilizare. Brazilianul spune și că folosește aditivi pentru a spori eficiența procesului de electroliză.
De asemenea, s-ar părea că procesul de electroliză ar putea consuma mai multă energie decât va furniza hidrogenul prin combustie în motor, astfel încât tot acest sistem ar putea fi de fapt un mod nu foarte eficient de a face o motocicletă să funcționeze cu energie de la o baterie de mașină.
Vouă cum vi se pare toată povestea?