Circuitul Mugello, conform celor de la Brembo, intră în categoria circuitelor medii, în privința solicitărilor sistemului de frânare al motocicletelor de MotoGP – frânele se folosesc timp de 28% din cursă. Cea mai agresivă este frânarea de la San Donato.
Pista de la Mugello are una dintre cele mai lungi linii drepte din întreg Motomondialul (1.141 m), ceea ce necesită un motor puternic pentru a atinge vitezele maxime de peste 350 km/h care au devenit deja norma în categoria regină. În contrapartidă, însă, e nevoie și de un sistem de frânare pe măsură.
Frânarea de capătul liniei drepte, pentru virajul San Donato, este cea mai solicitantă de pe circuitul italian, dar și din tot sezonul. Piloții frânează de la viteze de peste 340 km/h până la 93 km/h, într-o perioadă de frânare de 5,9 secunde, timp în care se parcurg 317 metri. Decelerația e brutală de-a dreptul, atingând un maxim de 1,5 g; presiunea lichidului de frână ajunge la 9,9 bari, iar piloții imprimă o sarcină echivalentă cu 4,6 kg la maneta de frână față.
Temperatura discurilor de frână din carbon ajunge la 770 de grade Celsius, dar distanța dintre cele 14 viraje ale circuitului italian permite discurilor să se răcească suficient între frânări.
La Mugello, piloții folosesc frâna de nouă ori pe tur, pentru un timp total de 29 de secunde, adică 28% din durata totală a turului de pistă și, implicit, a cursei. Din toate marile premii disputate în acest început de sezon, valoarea aceasta este cea mai scăzută: la Jerez și la Le Mans se frânează timp de 34% din cursă, la Portimao 33% și la Losail 30%.
Tehnicienii Brembo, care lucrează cu toți piloții din categoria regină, spun că, adunând toate forțele exercitate pe maneta de frână față de la start până la finișul cursei, se ajunge la un total de 780 kg. Sună impresionant, dar sunt cu 200 kg mai puțin decât la circuite precum Le Mans și Jerez. Cinci dintre frânări au o sarcină pe manetă între 4 și 5 kg, patru dintre acestea având o decelerare între 1,1 și 1,2 g.