Astăzi, la EICMA, Honda a prezentat gama completă 2024. Aceasta include patru modele noi: CB1000 Hornet, CB500 Hornet, CBR600RR și NX500!
CB650R și CBR650R primesc îmbunătățiri semnificative, plus noua tehnologie Honda E-Clutch, primul ambreiaj electronic din lume.
CBR1000RR-R Fireblade și CBR1000RR-R Fireblade SP își continua curba de dezvoltare, cu îmbunătățiri la propulsor și la cutia de viteze. Noile CRF1100L Africa Twin și versiunea sa Adventure Sports se bucură de primul contact cu publicul la EICMA, iar conceptul electric SC e: reiterează angajamentul celui mai mare producător de motociclete din lume în direcția mobilității electrice.
Ne îndreptăm atenția în acest material în direcția CBR600RR, sportiva care se reîntoarce în Europa, după o pauză de șase ani. Demersul Honda care are încredere în această clasă de motociclete, intrată într-un con de umbră în ultima perioadă, demonstrează că sportivele nu și-au epuizat resursele și că mai au încă destule de oferit și pe stradă.
Propulsorul cu patru cilindri în linie turează până la 14250 rpm, unde oferă 121 de cai putere. Cuplul maxim, de 69 Nm este livrat la 11.500 rpm. Interesant este că acest motor de 599 cmc, un clasic al Honda, urcă până la un număr de ture ce se apropie de ceea ce oferă motocicletele de 1.000 cmc.
Mai mult, aspectul general al motocicletei nu s-a schimbat prea mult. Remarcăm wingleturile derivate din MotoGP, semnă că vremurile se schimbă. Plus că, spre deosebire de modelele 2017, care aveau accelerație pe cablu și turometru analog, electronica este cea care face acum diferența, derivând din soluțiile aplicate pe RC213-VS și CBR1000RR-R Fireblade.
Noua Honda CBR600RR dispune de o unitate de măsurare inerțială, care permite instalarea întregului pachet de electronică pentru a asista pilotul pe înclinarea în viraje, moduri de condus, bord TFT full-color, accelerație electronică, cornering ABS, quickshifter în trei trepte, anti-wheelie, ambreiaj tip slipper, Honda Selectable Torque Control pe nouă niveluri. Un întreg arsenal tipic la acest nivel în zilele noastre, menit să te ajute să fii mai rapid și mai în siguranță pe circuit. Tot pentru amatorii de mers pe circuit există două moduri complet customizabile și chiar și un kit racing HRC.
Desigur, pentru a putea întruni normele Euro 5+, propulsorul DOHC 16 v a trebuit reziuit în mod extensiv, pentru tot ceea ce înseamnă admisie, combustie și evacuare. Motorul stă într-un cadru tip grindă dublă din aluminiu, același material fiind utilizat și pentru basculă, care este cu 150 de grame mai ușoară decât a „vechii” CBR600RR.
La capitolul suspensii avem o furcă Showa de 41 mm, tip big-piston, complet reglabilă și un amortizor spate Showa Pro-Link la fel, complet reglabil. Greutatea motocicletei cu toate plinurile făcute este de 193 kilograme, cu toate plinurile făcute.
Așadar, o gură proaspătă de aer pentru clasa motocicletelor sport. Întrebarea care se pune acum, că mănușa a fost aruncă este: dacă ținem cont de și viitorul Kawasaki ZX-6R, vom vedea oare Yamaha re-omologând R6-le și pentru drumuri publice?