Pentru 2023, Triumph propune cel mai puternic line-up de până acum al Street Triple 765.
Street Triple R primește un upgrade major, bazat pe programul Moto2 al Triumph, un nou aspect și o nouă ergonomie. Propulsorul în trei cilindri produce acum 120 de cai putere la 11.500 rpm și un cuplu de 80 Nm, iar treptele de viteză au fost scurtate, ceea ce îl face cel mai agresiv Street Triple de până acum.
Varianta R – ilustrată aici în culoarea gri – este modalitatea prin care Triumph și-a propus să facă accesibil noul Street Triple, aceasta fiind oferită la un preț de sub 10.000 de dolari.
Astfel, pentru suspensii nu s-a renunțat la amortizorul Öhlins și nici la furca Showa, însă specificațiile acesteia din urmă sunt mai simple. Totodată, bordul nu este TFT ci provine de pe Trident, iar cauciucurile sunt Continental Contiroad.
Dar, toată experiența „racing”adunată de Triumph în Moto2 este încorporată în această motocicletă, care devine modelul de bază în gama Street Triple. De menționat că raportul de compresie a fost mărit cu aproape cinci procente, de la 12.65:1 la 13.25:1, iar camerele de combustie optimizate, cu pistoane, biele și bolțuri noi. Desigur, s-a lucrat și la creșterea admisiei, fiind dezvoltate supape și arbori cu came noi, totul fără a afecta fiabilitatea. Optimizarea curgerii aerului prin motor a fost o lecție importantă învățată în Moto2, și aplicată pe o motocicletă de serie, conform celor de la Triumph. Totodată, britanicii au reușit să „scape” de unul dintre cele două catalizatoare, reușind să „deschidă” evacuarea, respectând în același timp din ce în ce mai draconicele norme legale.
Apoi, vine Street Triple RS, cu al său propulsor suplimentar preparat pentru a produce 130 de cai putere.
Triumph afirmă că această cifră îl aduce în poziția de lider în clasa motocicletelor naked de categorie mijlocie. Ca termen de comparație, în 2005, atunci când a fost lansat, Triumph Speed Triple 1050 nu ajungea la această valoare.
Street Triple RS este echipat cu frâne Brembo Stylema, are o geometrie revizuită și un riding mode dedicat pentru pistă, despre care se spune că reușește să fie cât mai neintruziv cu putință, ajutând totuși pilotul în momentele delicate. Totodată, această motocicletă este echipată cu un sistem ABS sensibil la înclinări, control al tracțiunii și quick-shifter bi-direcțional. Cauciucuri? Pirelli Diablo Supercorsa SP V3.
Pentru cei care tot vor mai mult există și cele 765 de exemplare ale Triumph Street Triple Moto2 Edition.
Această motocicletă te întâmpină încă de la pornire cu o animație specială Moto2, pe ecranul TFT. După ce mai întâi ți-a rupt ochii cu al său Triumph Racing Yellow sau cu elementele de caroserie din fibră de carbon. Glumim, desigur, căci Moto2 Edition e disponibil și în Crystal White.
După cum se poate observa, poziționarea pilotului este una cât se poate de racing, acesta stând mai sus decât pe celelalte modele, iar ghidonul este mai jos și mai în față. Dacă totuși, se decide de cumpărător că e prea racing, există opțiuni de coborâre a înălțimii șeii. Oricum, ar face bine ca acesta să se priceapă pe circuit, pentru că distanță de fugă și unghiul cu verticală al lagărului furcii jugului furcii au fost reduse, iar amortizorul este puțin mai lung, pe o cursă specifică.
Totodată, cine să dă cu Triumph Street Triple Moto2 Edition se va bucura de o furcă Öhlins NIX30, complet reglabilă, sistem ABS setat specific după fiecare riding mode, wheelie control sau cornering traction control.