Suzuki lansează GSX-S 1000 2021

Streetfighter-ul Suzuki GSX-S 1000 se înnoiește pentru 2021. Stilul e mai agresiv, motorul care respectă normele Euro 5 ajunge la 152 CP și electronica a evoluat.

Suzuki a intrat pe segmentul naked-urilor sportive de cilindree mare în 2015, cu GSX-S 1000. doi ani mai târziu au avut loc primele schimbări ale modelului și acum, cu ocazia intrării în vigoare a normei Euro 5, modelul cu patru cilindri din Hamamatsu face încă un salt, promițând distracție în pilotaj și performanțe impresionante.

Structura tehnică de bază, motorul și ciclistica, este cea cunoscută pe ultima versiune, cu excepția unor mici modificări, axate mai mult pe partea de gestiune electronică a motorului.

Cea mai importantă noutate este, fără îndoială, noua estetică, cu partea frontală redesenată într-un stil mai agresiv. Liniile au devenit mai ascuțite, au apărut elementele aerodinamice care încarcă trenul față, rezervorul are partea superioară mai lată (e tot din oțel și a trecut de la 17 la 19 litri) și toată partea frontală pare să vrea să muște din asfalt. Se pare că designerii de la Suzuki au fost inspirați de avioanele de vânătoare, mai ales de cele Stealth.

Farul cu trei lumini suprapuse este foarte original, făcând din noul GSX-S 1000 o motocicletă foarte ușor de recunoscut. Toate luminile sunt cu led și noile semnalizatoare sunt foarte compacte.

Motorul este deja consacratul cvadricilindric de 999 cmc, derivat din celebrul propulsor de GSX-R K5. Acum are noi arbori cu came, supapele au alte arcuri, ambreiajul este nou, la fel ca selectorul cutiei de viteze cu șase trepte. Întinzătorul lanțului de distribuție amplasat lateral și carterul alternatorului și al ambreiajului au fost modificate pentru a limita zgomotul.

Noua evacuare 4 în 2 în 1 păstrează supapa SET, dar primește și un al doilea catalizator pentru a respecta normele Euro 5. Prin schimbarea airbox-ului, a clapetelor acționate electronic și a fazelor distribuției (cu înălțime de ridicare mai mică și suprapunere mai mică a deschiderii admisiei și evacuării) inginerii de la Suzuki au reușit dificila misiune de a crește puterea maximă și de a îmbunătăți și dezvoltarea cuplului la regimuri medii. Astfel s-a ajuns de la 150 la 152 CP la 11.000 rpm. Cuplul maxim a scăzut de la 108 la 106 Nm, dar se obține acum ceva mai jos în turație, la 9.250 rpm (în loc de 9.500).

Este nou și ambreiajul asistat (SCAS – Suzuki Clutch Assist System), care reduce forța necesară la manetă și adaugă și funcția antihopping pe decelerare puternică.

Sistemul electronic de control (SIRS) a fost dezvoltat și mai mult, dar tot nu are platformă inerțială. Există trei moduri de pilotaj (A, B și C – Active, Basic și Comfort), care acționează asupra livrării puterii (valoarea maximă rămânând aceeași). S-a actualizat și controlul tracțiunii, care ajunge la cinci niveluri de intervenție selectabile (de la trei), putând fi și decuplat.

Își face debutul și accelerația ride-by-wire, care folosește o electronică pe 32 de biți, la fel ca quickshifterul bidirecțional, care face parte din dotarea de serie. Pentru confort, există și „easy start system” și Low RPM Assist.

Bordul este nou, cu profil octogonal și display multifuncțional LCD. Pe lângă informațiile clasice, bordul include funcția lap-time, nivelul de carburant, consumul mediu și instantaneu, afișajele pentru quick-shifter, pentru modurile de pilotaj și pentru controlul tracțiunii.

Poziția la ghidon a fost revizuită. Noul ghidon este mai lat cu 23 mm și mai apropiat de pilot cu 20 mm. Nu se schimbă poziția scărițelor și a șeii (care a fost redesenată pentru un plus de confort), care se află tot la 810 mm de sol. De aici rezultă o poziție cu bustul ceva mai drept și brațele mai deschise. Și șaua pasagerului este mai bine capitonată.

Ciclistica păstrează cadrul cu dublă grindă derivat din cel de GSX-R, realizat cu părți turnate și presate din aliaj de aluminiu. Tot din țeavă de aluminiu este realizat și subcadrul spate și robusta basculă, derivată din cea a supersportivei GSX-R 1000. Suspensiile au fost revizuite la nivelul setărilor și constau tot într-o furcă inversată Kayaba cu jambe de 43 mm, complet reglabilă, și într-un monoamortizor cu sistem de pârghii și cu posibilitatea reglajului pretensionării arcului și revenirii pe partea hidraulică.

Pneurile de serie sunt Dunlop Sportmax Roadsport 2, realizate special pentru acest model, cu dimensiunile 120/70-17 și 190/50-17. Nu au apărut noutăți la sistemul de frânare, care se bazează tot pe două discuri de 310 mm pe față, cu etriere monobloc Brembo cu patru pistonașe, montate radial. ABS-ul Bosch nu este decuplabil.

Greutatea declarată în ordine de mers este de 214 kg, cu 4 kg mai mult decât modelul 2020, dar aici se adaugă și 1,5 kg de combustibil în plus.

Prețul încă nu a fost comunicat oficial, dar promite să fie tentant, având în vedere că modelul 2020 se vinde cu 10.290 euro.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account