Suzuki SV650X – nestemata ascunsă a motociclismului

Greu de pensionat! Cam la asta te gândești atunci când studiezi povestea lui Suzuki SV650. A apărut pe piață în 1999, a luat o pauză în 2009, atunci când a fost înlocuit cu SFV650 Gladius, motocicletă despre care îți vorbim pe larg aici, dar a revenit în forță în 2017.

Totuși, zilele SV-ului așa cum îl cunoaștem par a fi numărate. Se pare că motocicleta nu va renunța la celebrele inițiale, dar propulsorul V-Twin de 645 cmc va fi înlocuit cu un biciclindru paralel de 700-800 cmc.

În acest material, îți vom prezenta ceea ce motocicliștii cu experiență descriu drept unul dintre cele mai bine păstrate secrete din istoria contemporană motociclismului: SV650X!

Dar, pentru a ajunge să vorbim despre această motocicletă, trebuie să ne referim și la cele două reîncarnări ale SV-ului „obișnuit”, și anume viața sa între 1999 și 2015, iar apoi cea de după 2016. Și, să facem referire la un principiu al sporturilor care implică un nivel ridicat de tehnică.

Așadar, te poți antrena pe tehnici avansate și pretențioase la un nivel relativ scăzut de abilitate sau poți să excelezi în stăpânirea tehnicilor de bază. Apoi, pentru a progresa, faci un mix între cele două abordări. Deci, dacă vrei să faci foarte, foarte, bine lucrurile de bază, ai grijă să ai mereu la îndemână un Suzuki SV650. Trebuie să știi însă că orice sportiv experimentat îți va spune că nu e deloc ușor să dobândești excelența în stăpânirea tehnicilor de bază!

Suzuki SV650 a fost mereu motocicleta care a demonstrat că nu ai nevoie de multă putere, de cine știe ce suspensii dichisite sau de frâne de top pentru a te simți și a acționa precum un pilot.

Vorbim despre o „modestă” cifră de 69 de cai putere, de un apetit ridicat pentru turații, care nu se bate însă cap în cu pilotajul dolcom dacă așa ai tu chef, de un caracter predictibil și flexibil. Iar asta în condițiile în care acest model nu a beneficiat niciodată de o furcă inversată sau de frâne cu etrieri radiali.

Totuși, în caz că nu știai, au existat și precis mai există pe undeva prin lume clase competiționale anume destinate SV650, atât de distractiv poate fi acest Suzuki pe circuit! În condițiile în care este ieftin de cumpărat, ieftin de întreținut și recunoscut pentru fiabilitate.

Suzuki SV650 la prima sa încarnare, una cu forme foaaaarte rotunjite…

Fără a ne complica prea mult cu detaliile, trebuie spus că până în 2003, SV650 era comparat cu o formă pentru jeleuri, datorită liniilor sale rotunde. Motorul funcționa pe carburație și erau disponibile trei variante, naked, semi-carenat și carenat complet. Foarte ușoară pentru acea vreme, cu o greutate de 189 de kilograme cu plinurile făcute, motocicleta a atras atenția prin capacitatea ei de a atinge 100 km/h în 3.5 secunde. În ciuda aspectului ei domestic, cuplul era plasat cu o intuiție diabolică, iar cutia de viteze mergea brici!

Trebuie să ne imaginăm că suntem la începutul anilor 2000 și abia apoi să judecăm această variantă carenată a SV-ului…

Pur și simplu altceva…

În 2003, SV650 și-a schimbat brusc aspectul, trecând la niște unghiuri ascuțite care te fac să te gândești la un avion de vânătoare, dacă ai în vedere variantele carenate. S-a renunțat la carburație în favoarea injecției, la bordul analog în favoarea unuia digital, puterea a ajuns la 73 de cai, iar cuplul  a crescut și el.

Și acest model era disponibil în variantă carenată sau semi-carenată, iar utilizarea tehnologiei de acoperire cu pulbere de aluminiu a cadrului o făcea să arate pur și simplu fantastic. Aici trebuie să devin subiectiv și să spun că varianta gri m-a făcut întotdeauna să salivez. Iartă-mă dacă exagerez, dar am căutat anume o fotografie cu acest SV.

Apoi, în 2009, SV650 a luat ceea ce se cheamă o „mică pauză”: adică până în 2017!

Se spune că factorii de decizie ai Casei din Hamamatsu ar fi primit rugi fierbinți să o facă. Să îl aducă înapoi în arenă pe SV650.  Suzuki Gladius ar fi fost prea „feminin” pentru mulți rideri, în ciuda motorului în realitate superior prin performanțe și tehnologie și a unei variante complet negre, anume dedicată celor mai virili motocicliști.

Faptul îmbucurător este că Suzuki a păstrat pentru noua generație SV toate atuurile lui Gladius, înălțimea mai joasă a șeii, sistemul ABS plus electronica modernă, bordul mai darnic în informații, au updatat șasiul și au rămas la o greutate relativ apropiată de cea a „vechiului” SV. Începătorii nu sunt nici acum uitați, existând o funcție „Low RPM Assist” care te ajută să nu „ucizi” motorul atunci când pleci de la semafor sau te strecori la viteză mică printre mașini sau posibilitatea de o porni din neutral, fără să tragi maneta de ambreiaj. În continuare însă, dacă te dai pe un drum de munte cu prieteni mai dotați ca motorizare, dacă ai skill, nimic nu te împiedică să-i surprinzi, ținând pasul cu ei! Iar asta la mai puțini bani, indiferent că alegi o motocicleta nouă sau un exemplar second.

Intră în scenă SV650X!

Conștienți de faptul că nu prea pot concura la capitolul design cu rivali de clasă precum Yamaha MT-07, Kawasaki Z650, cei de la Suzuki au căutat să compenseze acest lucru introducând diferite combinații de culori pentru jante, cadru sau rezervor și micile elemente de carenaj, menită să aducă un factor mai „funky”.

Dar, din 2018, Suzuki a decis să facă și mai mult decât atât și anume să o ia pe calea cafe-racerelor! Iar SV650 și-a demonstrat încă o dată polivalența. Nu a fost nevoie nevoie decât de o pereche de semi-ghidoane în locul celui dintr-o bucată, de o șa mai elaborată și de câteva elemente de carenaj cu tentă retro pentru ca să apară Suzuki SV650X. Până și veșnicii nemulțumiți jurnaliști moto au considerat că merită să plătești mai mult pentru această versiune. De ce?

Nu doar că SV650X capătă un credibil și atractiv look retro, căutat și apreciat în ultima vreme, dar, oarecum, devine și o altă motocicletă. Semi-ghidoanele, scărițele redesenate și șaua generos capitonată reușesc să schimbe triunghiului poziției de pilotaj, iar rezultatul se simte! SV650 era oricum o motocicletă distractivă și manevrabilă în mâini pricepute, așa că această versiune a sa va căuta să devoreze viraje cu și mai multă poftă, să tocească palpatoarele scărițelor, una peste alta, să „ceară” cu tot înadinsul să fie bine strunită!

Ajungem astfel la exemplarul care ne-a inspirat să redactăm acest material: acest superb SV650X, care încă mai poate fi cumpărat de la prietenii noștri de la MotoMus. Era evident că o motocicletă cu care e atât de simplu să trăiești este subiect a nenumărate personalizări și modificări. Exemplarul în cauză vine cu o evacuare aftermarket, despre care putem spune că a fost foarte inspirat aleasă de fostul proprietar. La fel ca și banda termoizolantă pentru galeriile de evacuare. Trebuie să ne întoarcem puțin și să vorbim despre fiabilitatea „bâtrânului” V2 de 645 cmc despre care se spune că nici cei mai hardcore forjatori nu au fost în stare să-i vină de hac!

De pe motocicletă nu lipsesc o pereche de oglinzi sport, o pereche de semnale LED, ba chiar ea păstrează și cauciucurile originale. Este vorba de o pereche de Dunlop Roadsmart, care se găsesc acolo cu un scop precis, cei de la Suzuki știind ce îi poate pielea lui SV650X!

Trebuie să știi că, la fel ca în cazul oricărei motociclete second hand achiziționată de la MotoMus, aceasta beneficiază de garanție de 12 luni. Totodată, dacă nu te împaci cu motocicleta, în termen de zece zile calendaristice de la data achiziței sau în limita parcurgerii a 300 de kilometri, poți cere  înlocuirea motocicletei cu alta de aceeași valoare sau mai scumpă.

foto: Suzuki, MotoMus, motofomo

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account