Se spune că zilele Yamaha YZF600R Thundercat erau numărate chiar din anul lansării, 1996. Aceasta nu a împiedicat-o însă să se bucure de șapte ani de producție, oferind, până în 2003, o alternativă mai practică motocicletelor sportive.
Thundercat s-a vândut timp de trei ani în paralel cu YZF-R6, longeviva sportivă care nu a făcut niciodată compromisuri și care, mai poate fi achiziționată doar ca motocicletă de circuit. Pentru că e o motocicletă de circuit, chiar dacă a fost mult timp folosită ca și o „motocicletă fetish”, suficienți bikeri străduindu-se să coabiteze cu ea în modul stradal și în viața de zi cu zi.
Asta, deși, YZF600R fusese din start proiectată pentru lumea reală, chiar dacă lumea își va aduce aminte preponderent de matematica abreviere „R6” și nu de creativul nume de „Thundercat”. Suficient de spațioasă, cu semi-ghidoane care nu provocau dureri de încheieturi după câțiva zeci de kilometri, cu un motor ce nu cerea mereu să fie turat în mod aprig, această motocicletă era o credincioasă tovarășa pentru traiul cotidian. Iar atunci când se activa perioada magică din an numită concediu, putea primi suporturi de bagaje, pasageră și te ducea fără dramă, oriunde îți poftea inima.
Mulți au privit în epocă Thundercat-ul cu al său propulsor patru în linie plasat într-un cadru Deltabox din aluminiu, capabil de 100 de cai putere, drept o alternativă mai distractivă chiar și pentru populara CBR600F. Sau, dacă e să continuăm paralela cu Honda, o alternativă a modelelor VFR800. Cuplul maxim de 65.7 Nm își impunea prezența la 9.500 rpm, iar furca, desi convențională, era complet reglabilă, la fel ca și amortizorul spate.
Transmisia cu șase rapoarte era descrisă drept distractiv de utilizat într-un regim alert, la fel cum nici frânele nu dezamăgeau, nici chiar pe circuit. Pe roata față se regăsesc două discuri de 300 mm, cu etriere cu patru pistonașe, care arată și foarte bine, iar pe spate, regăsim un disc de 245 mm. Pentru cei care consideră că motocicletele de azi oferă prea multe ajutoare electronice pilotului, iată ocazia perfecta de a-ți testa abilitățile native, YZF-600R fiind o motocicletă construită într-un spirit cât se poate de analog.
YZF600R s-a bucurat doar de update-uri minore de-a lungul celor șapte ani de producție, mai degrabă la nivelul schemelor de culoare. Atât producătorului cât și publicului le era limpede încă de pe atunci că Thundercat, un nume, să recunoaștem ales cu destul… entuziasm, nu urma să se transforme în vreun „modern classic”. În schimb motocicleta nu a dezamăgit niciodatăm și-a construit o bună reputație și a câștigat o bază solidă de fani.
Thundercat a fost mult timp disponibilă pe piața second hand, la prețuri cât se poate de prietenoase, pentru că pur și simplu, nu era un obiect al dorinței! Dar, din această abundență de oferte, care din anii 2000 și până azi s-au tot rărit, evident, au provenit și o serie de probleme.
Deși motorul este construit să „ducă” peste 150.000 de kilometri, nu puțini au fost cei care au cumpărat un YZF600R doar să își facă treaba, uitând pur și simplu că o motocicletă mai are nevoie și de întreținere. Linia de evacuare se corodează, iar frumoșii etrieri se pot bloca. Asta, dacă se insistă pe utilizarea în sezonul rece, iar apoi motocicleta este lăsată pur și simplu în plata ei, până la următoarea deplasare. Multe exemplare poartă și urme de căzături minore, iar carburatoarele se pot învechi până la momentul în care trebuiesc reconstruite, cu ajutorul unor kituri specializate, din fericire disponibile.
O problemă deosebit de întâlnită la Thundercat este reprezentată de piulița care menține pinionul de atac pe ax. Aceasta are filetul prea subtire, ceea ce face ca pinionul să plece la plimbare. De fapt aceasta este o problemă destul de întâlnită și la alte modele de cilindree mijlocie Yamaha, existând însă suficiente soluții și piulițe aftermarket care rezolvă neajunsul.
Ce e cu totul remarcabil, prietenii noștri de la Motomus, vând o Yamaha YZF600R Thundercat care are scutire de toate aceste probleme ce pot să apară atunci când motocicleta a avut o viață lungă și plină de provocări. Nici noi nu știma cum l-au găsit, dar cei de la Motomus, au printre ofertele lor second hand un exemplar absolut impecabil de Thundercat, care pare teleportat direct din anii’90, direct pe porțile fabricii. Cu 6467 kilometri în bord și gume originale, acest Thundercat are absolut toată viața înainte, către…2030.
Ba chiar, Thundercat-ul adus în discuție te face să te gândești să te apuci de curentul restomod, întrebându-te cum i-ar sta cu faruri LED,DRL sau ecran TFT…
Trebuie să știi că, la fel ca în cazul oricărei motociclete second hand achiziționată de la MotoMus, și aceasta beneficiază de garanție de 12 luni. Totodată, dacă nu te împaci cu motocicleta, în termen de zece zile calendaristice de la data achiziței sau în limita parcurgerii a 300 de kilometri, poți cere înlocuirea motocicletei cu alta de aceeași valoare sau mai scumpă.