Triumph Motorcycles a anunțat actualizări importante pentru Speed Twin 1200, precum și lansarea unui nou Speed Twin 1200 RS, mult mai agresiv.
Noul Speed Twin 1200 vine cu upgradeuri ale șasiului, furcă și o pereche de mono-amortizoare de la Marzocchi. Ele permit o abordare echilibrată a virajelor, care să inspire încredere celui sau celei de la ghidon. Triumph menționează și un pilotaj captivant și dinamic.
Crește și performanța propulsorului, care produce cinci cai putere în plus și apare și sistemul Optimized Cornering ABS, alături de un control al tracțiunii perfect integrat dinamicii motocicletei.
Designul a fost reîmprospătat, punându-se accent pe sportivitate, dar se păstrează ADN-ul clasic. Detaliile evidențiază calitatea excepțională pe care Triumph Motorcycles este capabil să o aducă pe linia de producție.
Noul model RS este gândit să ofere și mai mult.
Ergonomia mai sportivă, grație ghidonului repoziționat și a scărițelor montate mai în spate, se combină cu un nivel ridicat de dotări, furci Marzocchi complet reglabile și amortizoare spate Öhlins, precum și etriere Brembo Stylema. O pereche de anvelope Metzeler Racetec RR K3 este oferită ca standard, și, pentru prima dată pe un Modern Classic, apare Triumph Shift Assist.
Iată ce a declarat Steve Sargent, Chief Product Officer Triumph: „Noul Speed Twin 1200 RS este mai aprig, mai antrenant și cu reacții foarte rapide. Este gândit pentru riderii care își doresc performanțe dinamice de top, dar cu un aspect sportiv clasic.
„Actualizările noului Speed Twin 1200 reprezintă o evoluție semnificativă pentru acest model mult iubit și, ca întotdeauna, ne-am asigurat că păstrăm manevrabilitatea și stilul clasic pe care toată lumea le admiră. Am introdus și un plus de putere și de tehnologie care îmbunătățesc experiența de pilotaj”.
Stil sportiv clasic contemporan
Noul rezervor este mai sculptat, cu linii înclinate și decupaje frontale adânci și un nou capac de umplere rabatabil. Panourile laterale sunt mai simple și sunt proiectate pentru a se integra vizual cu noile capace minimaliste ale corpurilor de accelerație și al lor finisaj din aluminiu lustruit.
Detaliile clasice au fost rafinate și actualizate, inclusiv carterele acoperite cu pulbere neagră, care sunt acum mai subțiri și mai unghiulare. Tobele finale mai compacte pun în evidență frumusețea atemporală a unei linii de evacuare fluide și complet expuse.
Farul rotund este acum o unitate LED cu o nouă semnătură luminoasă DRL, cu o carcasă din aluminiu lustruit și finisaje elegante din aluminiu turnat. Șaua într-o singură apă a fost reprofilată pentru a fi mai suplă și mai sportivă, fiind mai îngustă în față. Pentru RS ea capătă finisaje specifice cu cusături evidențiate.
Noile roți din aluminiu turnat completează noua caroserie, cu ale lor șapte perechi de spițe subțiri, într-un model tip turbină.
Speed Twin 1200 are două variante de culori, care accentuează aspectul modern, cu o grafică îndrăzneață pentru rezervor. Emblema „1200” separă o parte superioară Crystal White sau Carnival Red, de o parte inferioară Sapphire Black, ceea ce creează un aspect mai elegant, făcând rezervorul să pară și mai lung. Există și o opțiune Aluminium Silver, de inspirație mai clasică, cu o numerotare discretă „1200” și dungi negre duble.
Speed Twin 1200 RS vine în două variante de culoare, un Baja Orange strălucitor și un subtil Sapphire Black, ambele cu embleme RS aurii, care completează componentele anodizate ale suspensiei.
Fiecare model Speed Twin 1200 are propria sa poziție specifică de condus
Ghidonul noului Speed Twin 1200 este mai înalt și mai în față decât cel de pe modelul anterior, oferind mai mult spațiu pilotului. Furcile Marzocchi cu diametrul de 43 mm și mono-amortizoarele spate Marzocchi au fost îmbunătățite și au acum rezervoare externe în plus față de preîncărcarea reglabilă.
Noile etriere radiale marca Triumph montate pe discuri duble de 320 mm oferă o putere de oprire excelentă, împreună cu anvelopele Metzeler Sportec M9RR, echipare standard.
Speed Twin 1200 RS are partea din spate ridicată, șaua fiind puțin mai sus. Ghidonul rămâne la aceeași înălțime ca și generația anterioară, dar se deplasează mai înainte, în timp ce scărițele sunt puțin mai sus și mai înapoi.
Suspensia cu specificații de top este reprezentată de furci Marzocchi complet reglabile și amortizoare spate Öhlins. Un plus de finețe este oferit de etrierele duble Brembo Stylema pe discuri de 320 mm și anvelopele Metzeler Racetec RR K3 de înaltă performanță, în echiparea standard.
O putere maximă suplimentată cu 5 CP: bicicilindrul de 1200 cmc are acum 105 CP la 7750 rpm. Ordinea de aprindere de 270 de grade și arborele cotit cu inerție redusă oferă un răspuns instantaneu, cu impulsuri de putere distincte și caracteristice. Cuplul maxim este de 112 Nm și este livrat cu larghețe pe toată gama de turații.
Tehnologie modernă împachetată într-un design clasic
Există două moduri de rulare, Road și Rain, modelele beneficiind și de Optimized Cornering ABS, alături de controlul tracțiunii, ca echipare standard. Speed Twin 1200 RS are un mod suplimentar de conducere, Sport, care accentuază răspunsul la accelerație și optimizează setările de control al tracțiunii, pentru a se accentua puterea și dinamica motocicletei.
În premieră pentru această platformă, Speed Twin 1200 RS este echipat cu Triumph Shift Assist, un quickshifter bidirecțional, plasat discret în spatele schimbătorului de viteze, pentru a nu „strica” aspectul clasic. Noile afișaje LCD și TFT au fost încadrate cu meticulozitate într-un cadran circular clasic, îmbunătățind vizibilitatea și funcționalitatea. Ele păstrează cu grijă aspectul atemporal al lui Speed Twin dar oferă navigarea tip „turn by turn” și conectivitate smart-phone, „ascunzând” și un port de încărcare USB-C.
Finisaje și detalii premium
Cei care se uită mai atent vor fi răsplătiți cu „mania” Triumph pentru detaliile atent lucrate. De la apărătoarele de călcâi redesenate și carcasele farurilor, până la ornamentele de pe noile panouri laterale, aceste detalii sunt realizate din aluminiu lustruit, iar bascula din aluminiu și noile suporturi pentru faruri sunt anodizate pentru un plus de durabilitate. Speed Twin 1200 RS vine în plus cu aripi din aluminiu lustruit pentru ambele roți.
Accesorizare amplă
Peste 70% dintre clienții Speed Twin adaugă accesorii Triumph la motocicleta lor, motiv pentru care există opțiunea de a adăuga peste 50 de accesorii autentice, inclusiv semi-ghidoane, o șa cu material matlasat sau cu capac pentru pasager, pentru cei care își doresc un aspect café-racer.
Triumph Speed Twin 1200 RS și Speed Twin 1200 vor ajunge în țară noastră în decembrie, prin Triumph România. Vom reveni cu prețurile.