Andrea Iannone a fost cel mai rapid pilot al clasei regină a Motomondialului în prima zi de antrenamente libere pe legendarul circuit de la Mugello, în Italia.
Vremea a fost excelentă în prima zi a Marelui Premiu al Italiei, la Mugello, unde atmosfera este, ca de obicei, incendiară. Publicul a venit în număr foarte mare pentru a-i susține pe eroii naționali, în frunte cu Valentino Rossi.
Dar, deși se specula că Marquez ar urma să fie greu de bătut, apoi că Dovizioso și Petrucci se simt foarte bine aici, Andrea Iannone a fost cel care a stabilit timpii de referință în ambele sesiuni de astăzi. Asta după ce italianul a confirmat zilele trecute că nu va rămâne la Suzuki anul viitor. Se pare că mai-marii din Hamamatsu au luat decizia de a nu-l păstra pe Maniac Joe, după un prim sezon plin de probleme, multe dintre ele exacerbate de atitudinea nu tocmai constructivă a lui Iannone. Asta deși acesta trece printr-o perioadă foarte bună, adunând două podiumuri în acest sezon până acum.
Cei de la Suzuki ar fi vrut să rămână secret faptul că Iannone va pleca din echipa alb-albastră de la anul, dar acesta nu a mai avut răbdare și a confirmat pentru jurnaliști că nu va continua cu Suzuki. Se pare că este în discuții foarte avansate cu Aprilia pentru a i se alătura lui Aleix Espargaro anul viitor.
În prima sesiune, cea de dimineață, Michele Pirro, pilotul de teste Ducati care aleargă ca wild-card la Mugello, a fost în fruntea listei cu timpi pentru majoritatea sesiunii, iar Iannone i-a doborât timpul compatriotului său cu doar câteva momente înainte de final. De altfel, în sesiunea de dimineață motocicletele Ducati au strălucit, Dovizioso având al treilea timp, în spatele lui Pirro, iar Jack Miller al cincilea. Marc Marquez a obținut al șaselea timp.
În sesiunea de după-amiază, Marc Marquez a început să tragă, instalându-se în frunte. Înainte de jumătatea sesiunii, însă, a fost fluturat steagul roșu pe pistă după o căzătură absolut terifiantă a lui Michele Pirro. Acesta a pierdut controlul motocicletei sale Ducati de uzină peste vârful de pantă de dinaintea primului viraj, venind la viteză foarte mare (peste 350 km/h), apoi a frânat puternic și motocicleta s-a ridicat în stoppie și l-a aruncat pe Pirro în aer câțiva metri buni. La contactul cu asfaltul, Michele și-a pierdut complet cunoștința și s-a rostogolit inert prin spațiul de degajare. Sesiunea a fost oprită, dar se pare că tânărul pilot de teste a avut noroc, căci nu și-a rupt niciun os. A scăpat cu vânătăi și un umăr dislocat, dar a fost dus la spitalul din Florența pentru investigații, având în vedere că a rămas fără cunoștință câteva minute bune.
Și Marquez a căzut de două ori în a doua sesiune, cum deja ne-a obișnuit, iar Vinales a făcut și el cunoștință cu spațiul de degajare al primului viraj, în primul său tur de ieșire de la boxe, după ce frânat puțin cam agresiv cu pneuri insuficient de bine încălzite.
Andrea Dovizioso a avut și el parte de un incident neplăcut, când motorul V4 de aproximativ 270-280 de cai-putere al motocicletei sale a cedat la capătul liniei drepte într-un nor de fum. Apoi motorul a luat foc, în timp ce Dovi oprea în spațiul de degajare, dar arbitrii de traseu au intervenit prompt cu extinctoarele.
În a doua sesiune, hegemonia Ducati a dispărut total, pare-se, căci al doilea timp a fost obținut de Maverick Vinales, urmat de Marc Marquez și de Johann Zarco. Valentino Rossi s-a clasat al șaptelea în a doua sesiune.
Iată rezultatele complete ale celei de a doua sesiuni:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. loc I | Dif. loc ant. |
1 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 1’46.735 | ||
2 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1’47.122 | 0.387 | 0.387 |
3 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 1’47.218 | 0.483 | 0.096 |
4 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | 1’47.365 | 0.630 | 0.147 |
5 | 43 | Jack MILLER | Ducati | 1’47.403 | 0.668 | 0.038 |
6 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 1’47.433 | 0.698 | 0.030 |
7 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1’47.445 | 0.710 | 0.012 |
8 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | 1’47.497 | 0.762 | 0.052 |
9 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 1’47.569 | 0.834 | 0.072 |
10 | 99 | Jorge LORENZO | Ducati | 1’47.691 | 0.956 | 0.122 |
11 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1’47.901 | 1.166 | 0.210 |
12 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1’47.902 | 1.167 | 0.001 |
13 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | 1’47.924 | 1.189 | 0.022 |
14 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | 1’47.946 | 1.211 | 0.022 |
15 | 42 | Alex RINS | Suzuki | 1’47.996 | 1.261 | 0.050 |
16 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 1’48.113 | 1.378 | 0.117 |
17 | 53 | Tito RABAT | Ducati | 1’48.221 | 1.486 | 0.108 |
18 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | 1’48.269 | 1.534 | 0.048 |
19 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | 1’48.458 | 1.723 | 0.189 |
20 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1’48.524 | 1.789 | 0.066 |
21 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1’48.926 | 2.191 | 0.402 |
22 | 38 | Bradley SMITH | KTM | 1’49.044 | 2.309 | 0.118 |
23 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | 1’49.082 | 2.347 | 0.038 |
24 | 51 | Michele PIRRO | Ducati | 1’49.111 | 2.376 | 0.029 |
25 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | 1’49.757 | 3.022 | 0.646 |