Modelele BMW R 80 G/S de rally-raid din anii ’80 au început era motocicletelor de Dakar masive, ultra-rapide, cu motoare bicilindrice. Și cea mai tare dintre ele era aceasta: motocicleta cu care Gaston Rahier câștiga Raliul Paris-Dakar în 1985. Ianuarie, 1985: undeva în nordul Africii, un singur rider zboară...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul X, anii 2010 și o privire în viitor: Make Life a Ride!
În 2010, BMW Motorrad deschidea prin K 1600 GT și K 1600 GTL noi dimensiuni în manevrabilitate, performanțe și confort pe distanțe lungi. Propulsate de cel mai compact motor cu șase cilindri în linie din producția de motociclete de serie, cele două modele combină dinamica de rulare cu dotări...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul IX, anii 2000: dinamism maxim în noul mileniu
Deşi piaţa germană începuse să scadă după anul 2000, BMW Motorrad a continuat să crească de la an la an, depășind în 2000 pragul de 100.000 de motociclete vândute pe an. Motorul acestor vânzări? Nimeni altul decât R 1200 GS! Această motocicletă a parcurs un drum lung din 1980:...
Istorie | Modele noi | Stiri | Story
Modelele Modern Classics Icons Editions afișează un logo Triumph care nu a mai fost folosit din 1907!
Triumph Motorcycles a lansat gama Modern Classics Icons Editions. Doar pentru modelele 2025, logo-ul istoric Triumph va reapărea pe șapte motociclete ale producătorului britanic. Acest logo datează din 1907 și nu a mai apărut pe o motocicletă Triumph de mai mult de o sută de ani. Și, conform comunicatului...
Istorie | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul VIII, anii’90: So Nineties!
Anii ’90 au însemnat pentru BMW Motorrad lansarea primei motociclete monocilindrice din 1966 până în acel moment, dar și lansarea unui nou boxer, cu patru supape și management electronic al motorului. În plus, în primăvara anului 1991, BMW Motorrad a devenit primul producător de motociclete din lume care a oferit...
Istorie | Stiri
Istoria BMW Motorrad, episodul VII, anii’80: avânt tehnologic și reinventare perpetuă
Fiecare deceniu de istorie BMW Motorrad este unul palpitant, dar anii ’80 par să le întreacă pe toate! Nu doar că apar modele noi, care scriu istorie, așa cum sunt R 80 G/S, K 100, K 1, dar baverezii continuă să inventeze noi segmente de piață și să lanseze...
Istorie | Stiri | Story
Ce spui de acest Kawasaki GPZ900R „nou-nouț”,din 1988?
Când spui motocicletă nouă te gândești la un model 2024, poate 2023, poate chiar 2022. Desigur, pentru modelul de anul trecut poți obține un preț mai bun de la un dealer, dar cum ar fi să dai de o motocicletă „nouă”, care a fost fabricată în 1988? Asta se...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul VI, anii ’70: modele care se regăsesc și azi în gamă!
Anii ’70 sunt extrem de efervescenți pentru BMW Motorrad, bavarezii lansând o sumedenie de modele care urmau să scrie istorie. Seria /5 s-a bucurat de succes până în 1973, cu ale sale trei modele, R75, R60 și R50. Dar, din acest an intră în scenă o nouă gamă, seria...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul V, anii ’60: de la necesitate la plăcere
În 1969, BMW Motorrad își transferă producția din Munchen, în Berlin, Spandau. Totodată, atitudinea clienților față de motociclete se schimbă radical: oamenii mai înstăriți încep să le perceapă ca pe un hobby și nu ca pe un simplu mijloc de transport. Iar asta a transformat industria! La începutul anilor...
Există oameni care iubesc mirosul de pământ pe evacuarea încinsă. Ei au o pasiune, pe care alții o denumesc manie: cursele de motocross. Yamaha îi iubește pe acești oameni. Aceasta este istoria Yamaha în cursele de motocross. O poveste a inovației tehnologice, a dorinței de a performa la cel...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul IV, anii ’50: vremuri grele și noi orizonturi
Anii’50 au fost un adevărat carusel pentru BMW Motorrad. Pe de o parte, la începutul anilor ’50, bavarezii au revenit cu succes în lumea curselor, au lansat noi modele de motociclete, dar, în a doua parte a decadei, compania evitat la mustață o fuziune cu Daimler Benz. Să cercetăm...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW, episodul III: Un nou început după război
Anii ’40 au fost dominaţi de haosul celui de Al Doilea Război Mondial, iar politica BMW a fost dictată în mare parte de puterile aflate la conducere, atât în timpul războiului, cât şi imediat după acesta. Doar modelul R 75 a fost produs pe timp de război, pentru uz...
Istorie | Stiri | Story
Istoria Yamaha, partea III: o viziune pe termen lung
Resursele companiei păreau pur și simplu inepuizabile în anii ’80, întrucât în această perioadă, Yamaha lansa două noi linii de produse, ATV-uri și ski-jet-uri. În lumina acestui material ne interesează însă mai mult scuterele, care erau populare încă de la începutul anilor ’90. Modele de 125 cmc precum Cygnus...
Istorie | Stiri | Story
Istoria BMW Motorrad, episodul II, anii 1930: pași esențiali spre conceptul de motocicletă modernă
Producătorul bavarez a început în forţă anii ’30, nefiind foarte afectat de criza financiară care avea loc la nivel global. În 1934 au debutat două noi modele cu motoare de 750 cmc, R 12 şi R 17, primele motociclete de serie din lume cu suspensii amortizate hidraulic pe faţă....
Istorie | Story
Harley-Davidson și lumea motociclismului de aventură: de mai mult timp decât crezi, mai departe decât te-ai putea gândi
Lumea a fost sceptică atunci când a aflat că Harley-Davidson planifică să intre pe segmentul Adventure, cu a sa Pan America. O marcă recunocută pentru „rezistența la schimbare”, plus o nișă de piață absolut nemiloasă, cu concurență acerbă, clienți experimentați și pretențioși și, desigur, iminenta posibilitate a unui „reality-check”....
Istorie | Stiri | Story
Istorie – Honda Fireblade: Putere, viteză și Total Control
Honda a revoluționat lumea sportivelor de cilindree mare în 1992, când a apărut CBR900RR FireBlade. Era mai ușoară, mai performantă și mai controlabilă decât toți rivalii și a dominat autoritar segmentul său până spre finalul anilor ’90. 32 de ani, câteva titluri mondiale și câteva sute de mii de...
Istorie | Stiri
Istoria Yamaha Motor, partea II: aici sunt rădăcinile motocicletelor sport și off-road de astăzi!
Al zecelea Japan Motor Show, „strămoșul” Tokyo Motor s-a desfășurat în toamna lui 1963 și reprezintă un reper important în istoria Yamaha. Până în acel moment, motoarele în doi timpi funcționau pe baza unui amestec de benzină și de ulei care trebuia în prealabil preparat chiar de către cei...
Istorie | Stiri | Story
Un secol de excelență: istoria BMW Motorrad – episodul I, Anii 1920
În 1923, compania bavareză producea prima motocicletă, legendara R32. Arhitectura acesteia, cu motorul bicilindric boxer logitudinal și transmisia cu arbore cardanic, a devenit soluția consacrată pentru următoarele nouă decenii și este folosită cu succes și astăzi, cînd BMW Motorrad este unul dintre cei mai mari producători de motociclete din...
Istorie | Stiri
Istoria Yamaha Motor: mereu cu gândul la un viitor mai bun – partea I
Yamaha Motor Ltd. a luat ființă în iulie 1955. Un debut relativ târziu, atât pe piața japoneză de motociclete, cât, mai ales, pe cea internațională. Dar, așa după cum vedea în continuare, lucrurile au evoluat exponențial, lumea motocicletelor nemaifiind niciodată la fel. În acele vremuri, doar în Japonia, în...
Advertorial | Istorie | Stiri | Story | Tehnologie
Istorie – Honda Transalp: Media ponderată
Dacă s-ar face o medie absolută a tuturor motocicletelor din lume, ar ieși probabil ceva foarte apropiat de Honda Transalp, o motocicletă nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar care a mulțumit rideri din toată lumea cu abilitățile sale universale și, mai ales, cu robustețea ei legendară. Povestea a început cu...