Prin conceptul Slavia B, Skoda se reîntoarce la rădăcinile sale motociclistice

Designerii Skoda s-au imersat în istoria mărcii și au creat o interpretare modernă a motocicletei Slavia B. Rădăcinile producătorului auto ceh se întind până în bicicletele și motocicletele produse sub numele Laurin & Klement.

Skoda deschide astfel o nouă serie de proiecte în care designerii mărci se concentrează asupra celor mai emblematice vehicule ale mărcii, remarcabil fiind faptul că ei au început cu un vehicul pe două roți.

Conceptul a fost dezvoltat de designerul francez Romain Bucaille, care lucrează la exteriorul mașinilor la Škoda. „Am vrut să fac ceva unic și să mă întorc la rădăcinile mărcii. Lucrez la mașini în fiecare zi și, din moment ce iubesc și motocicletele, crearea uneia a fost cu adevărat o schimbare revigorantă”, spune Romain.

Slavia B a fost lansată în 1899, alături de Slavia A. Era propulsată de un motor monocilindric de 240 cmc, răcit cu aer, cu o putere de 1,75 cai și o viteză maximă de 40 km/h (25 mph). Motocicleta nu avea cutie de viteze - puterea era transferată printr-o curea plată conectată direct la motor. Erau incluse și pedale, folosite pentru pornire și ca propulsie auxiliară. Un lanț era folosit pentru transmisia puterii. Între 1899 și 1904, Laurin & Klement a produs 540 de unități Slavia B.

Slavia B a fost lansată în 1899, alături de Slavia A. Era propulsată de un motor monocilindric de 240 cmc, răcit cu aer, cu o putere de 1,75 cai și o viteză maximă de 40 km/h (25 mph). Motocicleta nu avea cutie de viteze – puterea era transferată printr-o curea plată conectată direct la motor. Erau incluse și pedale, folosite pentru pornire și ca propulsie auxiliară. Un lanț era folosit pentru transmisia puterii. Între 1899 și 1904, Laurin & Klement a produs 540 de unități Slavia B.

Forme emblematice de-a lungul a trei secole

În caietul său de schițe, o interpretare modernă a modelului Laurin & Klement Slavia B a prins astfel treptat contur. Versiunea originală a motocicletei datează din 1899, ceea ce înseamnă că a văzut lumina zilei în secolul XIX. Pentru acest remake, Romain a optat pentru o abordare futuristă, complet adaptată secolului XXI.

În ciuda faptului că motorizarea este una electrică, conceptul păstrează forma emblematică a cadrului motocicletelor Laurin & Klement timpurii, unde odinioară era montat un motor cu ardere internă. „Avea o formă foarte distinctivă – cadrul înfășura motorul, protejându-i partea inferioară, o secțiune fiind mai coborâtă decât restul structurii”, explică Romain. Această soluție inginerească inteligentă a servit drept bază pentru proiectul său.

Secțiunea frontală a cadrului aduce un omagiu remarcabilei munci inginerești a lui Václav Laurin, ale cărui motociclete erau cunoscute pentru stabilitatea și manevrabilitatea pe care o ofereau. În timp ce motocicleta originală avea un motor amplasat în interiorul cadrului, conceptul futurist al lui Romain lasă acest spațiu gol, iar logo-ul conceptului pare să plutească în aer. O linie verticală separă cu îndrăzneală secțiunile față și spate, subliniind silueta unică a cadrului.

Futurista Slavia B aduce și un omagiu moștenirii sportive a motocicletei originale. În 1901, pilotul de fabrică Narcis Podsedníček a terminat faimoasa pe atunci cursă Paris-Berlin pe o Slavia B. „Am vrut să fac o referire la acest caracter sportiv în conceptul meu. Șaua pare să plutească, deconectată de corpul motocicletei”, explică Romain. „Am adăugat și o notă vintage cu o geantă de scule din piele integrată în cadru – un articol esențial pentru cursele de anduranță de atunci.”

Romain descrie rezultatul final ca fiind un cafe racer futurist în stilul „Modern Solid”. Limbajul de design Škoda este cunoscut pentru formele sale simple și solide – iar Slavia B modernă reflectă acest lucru prin linii curate, muchii ascuțite și o semnătură puternică a farurilor, o altă caracteristică a esteticii actuale a mărcii.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account