Marc Marquez a dominat autoritar Marele Premiu al Spaniei, câștigând cu un avans foarte confortabil în fața lui Johann Zarco, cu Andrea Iannone din nou pe ultima treaptă a podiumului. Lorenzo, Dovizioso și Pedrosa au fost implicați într-un incident absurd și spectaculos, care a dus la abandonul celor trei.
Cursa de la Jerez se anunța disputată, cu diferențe mici între rideri pe parcursul întregului weekend. Crutchlow a plecat din pole-position, dar Jorge Lorenzo, din a doua linie a grilei, a reușit holeshot-ul și a încercat o evadare în stilu-i caracteristic, profitând de pneurile Soft față și Mediu spate pe care le alesese. Dar tentativa nu a reușit, căci Marc Marquez a străbătut rapid plutonul și s-a instalat în roata spate a riderului de la Ducati. În acel moment, era evident pentru toată lumea că Marquez are rezerve mari, în timp ce Lorenzo dă aproape tot ce poate ca să mențină acel ritm. Campionul en-titre nu s-a grăbit însă să-l depășească pe pilotul din Mallorca, stând în spatele lui o perioadă bună de timp și conservând pneurile.

Podium: Marquez, Zarco, Iannone.
Pedrosa părea capabil să susțină ritmul lui Marquez fără probleme. Crutchlow, care rula în spatele lui Dani, a căzut în prima treime a cursei. Apoi, Dovizioso s-a apropiat de Dani și, eventual, l-a depășit. Marquez a trecut de Lorenzo și a început să se distanțeze ușor.
În acele momente, era clar că Lorenzo îi cam încetinește pe Dovizioso și pe Pedrosa, dar Dovi avea probleme în a-și depăși coechipierul, căci acesta frâna puternic și mergea defensiv chiar în locurile în care italianul putea încerca manevrele de depășire.

Incident absurd: cu 8 tururi rămase din cursă, Lorenzo se lovește de Pedrosa, pe care îl aruncă în highside, apoi ricoșează în Dovizioso și cad amândoi.
Apoi s-a întâmplat marele incident: la intrarea în Dry Sack, Dovi a încercat o depășire, dar a ieșit larg, iar Lorenzo a încercat să închidă trasa pe sub colegul de la Ducati, pentru a-l depăși înapoi. Dar chiar unde voia să ajungă Lorenzo, pe interior, era Dani Pedrosa. Jorge a încercat să ridice motocicleta pentru a-l evita pe Dani, dar i-a luat roata și spaniolul de la Honda a zburat (din nou!) prin aer într-un highside spectaculos. În același timp, Lorenzo a ricoșat înapoi în calea lui Dovi și amândoi au căzut. Incidentul a arătat complet absurd, riderii fiind complet confuzi când s-au ridicat în picioare. Practic, nu se poate spune că a fost vina clară a cuiva, fiind vorba de un incident de cursă.

Vedere de pe motocicleta lui Lorenzo în timpul incidentului.
Dar toate acestea i-au prins foarte bine lui Marquez, care deja avea un avantaj enorm față de noul loc doi, Johann Zarco, deci o victorie asigurată. În plus, avea confortul psihologic că pleacă de la Jerez cu 25 de puncte față de zero ale lui Dovizioso, unul dintre rivalii săi principali în campionat.
În plus, nici riderii de uzină Yamaha n-au strălucit, fiind afectați de temperatura ridicată la nivelul pistei, care le-a scăzut substanțial nivelul de aderență. Iannone a reușit o cursă foarte bună, în ciuda alegerii greșite a pneului spate hard. Pe final s-a luptat la baionetă cu Petrucci și a reușit să-l învingă pe compatriotul său, cu derapaje absolut spectaculoase ale spatelui la ieșirea din aproape fiecare viraj.
În clasamentul general, Marquez, care venea în Andaluzia cu un dezavantaj de un punct față de Dovi, pleacă de la Jerez cu 12 puncte în plus față de Zarco și 20 față de Vinales, cu Dovi la 24 de puncte distanță și Rossi la 30 de puncte. Crutchlow, după încă un abandon, este la 32 de puncte de Marquez.
Iată clasamentul complet al cursei:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Diferență |
1 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 41’39.678 |
2 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | +5.241 |
3 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | +8.214 |
4 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | +8.617 |
5 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | +8.743 |
6 | 43 | Jack MILLER | Ducati | +9.768 |
7 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | +13.543 |
8 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | +14.076 |
9 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | +16.822 |
10 | 36 | Mika KALLIO | KTM | +19.405 |
11 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | +21.149 |
12 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | +21.174 |
13 | 38 | Bradley SMITH | KTM | +21.765 |
14 | 53 | Tito RABAT | Ducati | +22.103 |
15 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | +36.755 |
16 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | +41.861 |
17 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | +49.241 |
18 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1 Tur |
Abandonuri | ||||
99 | Jorge LORENZO | Ducati | 8 Tururi | |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 8 Tururi | |
26 | Dani PEDROSA | Honda | 8 Tururi | |
35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 9 Tururi | |
12 | Thomas LUTHI | Honda | 14 Tururi | |
42 | Alex RINS | Suzuki | 20 Tururi | |
Nu au terminat primul tur | ||||
41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 0 Tururi |