Echipa olandeză Ten Kate a fost dată la o parte destul de neceremonios de către Honda, după un parteneriat de foarte lungă durată, care a adus câteva titluri mondiale constructorului japonez. Honda a ales să participe în Superbike cu Moriwaki și Althea, așa că olandezii au rămas pe dinafară. Acum, se pare că Ten Kate ar putea reveni, de data asta alături de Suzuki.
Nemții de la Speedweek au publicat un reportaj conform căruia echipa Ten Kate ar fi gata să revină în World Superbike alături de Suzuki. Se pare că olandezii au semnat un acord cu specialistul în piese after-market Yoshimura pentru a lua parte la Superbike începând de la etapa de la Aragon, prima cursă disputată în Europa în mondialul de Superbike. Zvonurile spun că japonezii de la Yoshimura au pus la bătaie motocicletele, bugetul de dezvoltare și piese de schimb, plus aproximativ o jumătate de milion de euro pentru a acoperi costurile logistice.
Olandezii de la Ten Kate au vorbit cu Aprilia, apoi au cochetat cu ideea de a lua un an de pauză. Asta după ce Honda a optat să încheie brusc și fără avertisment colaborarea cu formațiunea din Țările de Jos, optând pentru tandemul Althea-Moriwaki pentru sezonul următor.
Evident, promotorul Dorna ar fi încântat de o atare manevră, căci ar avea o grilă cu șase producători diferiți, Suzuki alăturându-se altor nume răsunătoare, precum Honda, Kawasaki, Ducati, BMW și Yamaha. Producătorul din Hamamatsu a ieșit din WSBK în 2016. Revenirea alături de Ten Kate ar putea să se rezume, deocamdată, cel puțin, la o singură motocicletă.
În materie de piloți, candidații principali se pare că ar fi Lorenzo Savadori și Loris Baz, ambii tineri, dar rapizi și cu experiență în competițiile de nivel înalt. Savadori va alerga part-time în MotoGP, la noua clasă MotoE, dar doar la cele câteva etape care vor include clasa motocicletelor electrice. Francezul Baz nu are, deocamdată, niciun loc în vreo echipă.