Dall´Igna, Dovizioso si Iannone sunt cu totii de acord: noul GP15 a debutat in cel mai bun mod posibil. Rezultatele sunt chiar mai bune decat se astepta. Obiectivul? Riderii sa fie mai competitivi decat erau cu GP14.3 la finalul testelor Sepang 2.
Dovizioso cu GP15
In echipa Ducati domneste euforia. Dovizioso declara: „Sunt foarte, foarte multumit: am avut senzatiile la care speram inca din primul tur, cand am iesit de la boxe.” Iannone: „Sunt foarte incantat, am avut o senzatie buna imediat ce m-am suit pe motocicleta.” Gigi Dall’Igna: „Si eu sunt multumit.” Se pare ca debutul noului Ducati GP15 nu putea fi mai bun. Mai mult decat timpii (care nu au fost spectaculosi), conteaza senzatiile si e clar ca noua motocicleta este foarte diferita de cea dinainte. E neobisnuit sa-l vezi pe Dovizioso, de obicei foarte rezervat, sa se manifeste atat de entuziasmat.
„Obiectivul nostru principal,” spune Dovi, „era sa facem motocicleta sa vireze cum trebuie: am reusit! Desigur, suntem inca la inceput, asta si pentru ca azi, din diverse motive, am testat putin. Fata de 14.3 avem probleme pe franare, dar acum putem lucra intr-un mod mai <<normal>>, asemanator cu ceilalti piloti. Am simtit diferenta inca de la primul tur, cand am iesit de la boxe, se observa si mergand incet.”
Andrea Dovizioso continua: „Prima data cand m-am suit in saua motocicletei Ducati, la finele lui 2012, am inteles imediat ca motocicleta nu vira. Era o limita atat de mare incat era evidenta si cand se mergea incet. Astazi s-a intamplat exact invers: m-am trezit pe vibratorul de pe interior, cum ar fi si normal. Sunt si acum convins ca acela era inconvenientul cel mai mare, chiar daca acum trebuie sa ne confruntam cu alte probleme: in ultima parte a franarii nu am fost destul de eficienti. Trebuie sa gasim o setare diferita, sa incercam sa nu pierdem avantajele pe care le aveam cu GP14.3. Cu GP15, oricum, va fi mai putin obositor. Intr-un final, am gasit drumul pe care il cautam de doi ani. E clar ca nu putem sti de pe acum cat de departe putem ajunge, dar avem un punct de plecare foarte bun, care ne va permite sa lucram cum trebuie. Sincer, nu puteam sa sper la ceva mai bun de atat.”
Si Gigi Dall’Igna confirma: „Am facut 90 km cu Dovizioso si 150 km cu Iannone, suntem inca la inceput. Dar sunt increzator ca vom ajunge in ultima zi de teste cu un compromis mai bun din punctul de vedere al ciclisticii fata de GP14.3. Daca reusim asta, va fi foarte bine. Nu stiu daca vom face un timp mai bun (Iannone a facut un excelent 1:59,338, al treilea timp la Sepang 1, n.r.), dar obiectivul testului este sa dezvoltam ciclistica si, in consecinta, pastram putina marja de siguranta la nivelul motorului, ca sa nu avem probleme mecanice care sa ne intrerupa. Obiectivul este sa ajungem la o setare mai buna a ciclisticii decat a versiunii precedente.”
Dall’Igna nu exclude o posibila utilizare a lui GP14.3 la prima cursa. „Nimic nu e 100% sigur. Depinde de problemele pe care le vom avea intre momentul acesta si prima cursa din Qatar. Decizia de a utiliza sau nu GP15 le va apartine pilotilor, sunt liberi sa elimine solutiile tehnice pe care nu le considera competitive. Eu asa am facut mereu, inca de pe vremea cand mergeam la 125: inainte sa introduci o noutate, vrei sa te asiguri ca este o imbunatatire fata de solutia veche. Dar obiectivul, desigur, este sa debutam cu GP15.”
Iannone confirma si el: „Fata de 14.3, GP15 este mult mai rapid la schimbarile de directie. Per total, pare mai usor de pilotat, mai putin obositor. E foarte diferita de cealalta, dar trebuie sa-i gasim setarile potrivite, trebuie sa imbunatatim franarea. Asteptarile mele erau mari, dar pot spune ca au fost depasite.”