La Magny-Cours s-au încheiat trei dintre campionatele seriei World Superbike. La clasa regină, Jonathan Rea a câștigat titlul după prima manșă, căci a devenit matematic imposibil pentru Chaz Davies să îl mai ajungă din urmă în clasament. La Superstock 1000, Markus Reiterberger (BMW) a devenit campion, iar la Supersport 300, Ana Carrasco (Kawasaki) a devenit prima campioană mondială de motociclism din istorie.
Jonathan Rea nu a avut concurență la Magny-Cours, obținând a patra dublă victorie consecutivă și adjudecându-și titlul cu două etape rămase de disputat. În prima cursă, pe care a dominat-o de la un capăt la celălalt, Rea a câștigat, în timp ce Chaz Davies (Aruba Ducati), adversarul său principal, a terminat pe locul cinci. Avantajul câștigat astfel de Rea i-a asigurat acestuia al patrulea titlu mondial consecutiv în Superbike.
Dacă la Superbike, deznodământul era așteptat, la Superstock 1000, Markus Reiterberger a avut câteva emoții, dar a reușit să-și adjudece titlul fără mari probleme, terminând pe ultima treaptă a podiumului, în spatele lui Federico Sandi (Ducati) și al lui Roberto Tamburini (BMW), principalul său adversar la titlu.
La Supersport 300, însă, lupta a fost intensă. Ana Carrasco era în fruntea clasamentului general, dar se afla pe locul 22 după start în cursa de la Magny-Cours, un circuit pe care nu a mers grozav niciodată. Între timp, principalii săi adversari la titlu, Scott Deroue și Mika Perez, se luptau pentru victorie. Scott Deroue era matematic campion, pe primul loc, pe final de cursă, dar i s-a stricat schimbătorul de viteze și a fost nevoit să abandoneze. Carrasco a reușit să progreseze până pe 13, ceea ce însemna că Perez avea nevoie de victorie. Cu trei viraje înainte de final, spaniolul Dani Valle l-a atacat pe Perez și i-a furat victoria, asigurându-i titlul lui Carrasco cu o marjă de doar un punct. Astfel, Ana Carrasco devine prima femeie campion mondial din istoria motociclismului (în competițiile generale, dedicate ambelor sexe).