Razlan Razali: „Cu Morbidelli luptăm pentru titlu, Valentino Rossi e o legendă.”

Echipa Petronas Yamaha SRT tocmai și-a prezentat oficial culorile și piloții pentru sezonul 2021. Printre ei, un oarecare Valentino Rossi de care poate ați auzit, aflându-se pentru prima dată în carieră într-o echipă satelit.

Culorile echipei Petronas Yamaha SRT sunt cu siguranță foarte frumoase: nu vor ajuta echipa să câștige curse, dar fac impresie bună pentru o echipă care în doar doi ani a ajuns la vârful categoriei regină în MotoGP.

Pentru 2021, îl au pe Valentino Rossi, „o legendă vie” cum îl numește directorul echipei, Razlan Razali.

Cei doi piloți vor face declarațiile mâine (Morbidelli) și miercuri (Rossi). Între timp, șeful echipei, Razlan Razali, a răspuns la câteva întrebări. Prima dintre ele, una destul de delicată: „Cum e relația cu Yamaha, sunteți oarecum în competiție cu VR46 pentru sezoanele viitoare?”

„Suntem în discuții cu Yamaha despre continuarea colaborării noastre”, răspunde Razali. „Am început să vorbim cu ei în decembrie, am vrea să continuăm pentru următorii cinci ani, dar totul este încă în stadiul de discuție. Hotărârile se vor lua între lunile mai și iulie. În ceea ce privește echipa VR46 nu știu nimic, noi ne gândim doar la noi, cu obiectivul de a reînnoi contractul cu Yamaha.”

Sunteți în discuții cu alți constructori, de exemplu Suzuki?

„Ascultăm toți constructorii care vin să vorbească cu noi, suntem deschiși la toate posibilitățile. Dar obiectivul nostru este să continuăm cu Yamaha după doi ani foarte buni, grație suportului lor.”

Eventual, s-ar putea ajunge la o colaborare cu VR46?

„Cum am spus, suntem deschiși la toate posibilitățile, dar o eventuală colaborare ar fi posibilă doar dacă direcția și strategia echipei rămân la noi.”

Este adevărat că ați avut câteva probleme cu Yamaha și ce ați vrea să schimbați în viitor?

„Noi vrem să fim considerați colaboratori în toată puterea cuvântului, nu doar o echipă care plătește… În 2020 eram foarte nemulțumiți că am pierdut titlul la piloți și la constructori, poate chiar mai mult decât Yamaha. Vrem să optimizăm relația cu ei și să creștem împreună piloții pe care să-i ducem în MotoGP: acum sunt foarte mulțumit de relația noastră. Nu vreau ca echipa noastră să fie considerată una „satelit” sau „independentă”: vrem să facem parte din familia Yamaha.”

Puteți explica mai bine motivul pentru care Franco Morbidelli nu are o motocicletă de uzină?

„Atât noi, cât și Yamaha știm perfect cât de bun este Franco, care este valoarea sa. Cu toate acestea, trecem printr-o situație economică dificilă, nu există posibilitatea de a avea o M1 de uzină. Dar, cum s-a întâmplat deja în 2020, Yamaha va face tot posibilul pentru a-l ajuta cât mai bine pe Franco, chiar și cu câteva componente noi. Dar trebuie să facem un pas în spate. În 2019, în timpul Marele Premiu al Malaeziei, Yamaha ne-a comunicat că M1 va fi complet schimbată pentru 2020, dar că ei ar fi preferat să aibă două specificații diferite pe pistă, mergând mai departe și cu modelul 2019. Noi, în acel moment, luând în considerare rezultatele, ne-am concentrat mai mult pe Fabio Quartararo și am făcut această alegere.”

De ce ați semnat voi direct contractul cu Franco Morbidelli, înainte de a avea acordul cu Yamaha?

„Cu Yamaha nu vorbim doar de reînnoirea contractului din punct de vedere tehnic, dar și despre viitorul piloților, considerând și că noi avem echipă atât în Moto3 (cu John McPhee și Darryn Binder, n.r.), cât și în Moto2 (cu Xavi Vierge și Jake Dixon, n.r.). Dar trebuie să facem un pas în spate. Pentru situația din 2020, campionatul a început foarte târziu și au exista și câteva probleme tehnice care l-au încetinit pe Franco la Jerez: nu voiam să riscăm să-l pierdem și din acest motiv am decis să semnăm direct cu el un contract pe doi ani.”

Mulți indică în Morbidelli un favorit pentru lupta la titlu: crezi că simte presiunea?

„Franco a cucerit deja un titlu în Moto2, în 2020 a demonstrat că știe că gestioneze presiunea, să-și păstreze concentrarea potrivită, mai mult decât alți piloți, spre exemplu Fabio. Știe ce îi trebuie ca să progreseze; am deplină încredere în el.”

Dar poate câștiga titlul?

„Eu cred că da.”

Care este calitatea umană cea mai importantă a lui Morbidelli?

„E ca un artist, e o plăcere să vorbești cu el, are o viziune frumoasă asupra vieții, se interesează și de probleme importante precum rasismul sau problemele altora.”

Ce înseamnă să-l aveți pe Valentino Rossi în echipă?

„Valentino este o legendă vie care are o mulțime de fani în Malaezia: să-l avem în echipa noastră este ceva incredibil și entuziasmant pentru toți fanii. În octombrie se va alerga la Sepang și va fi un moment fantastic. În aceste luni, am învățat cât de important este Rossi în toată lumea, chiar dacă noi suntem concentrați mai mult pe rezultate decât pe popularitatea lui.”

Ce poate Rossi să aducă echipei Petronas?

„Stabilitate, experiență și chiar și rezultate.”

Când se va hotărî Rossi pentru 2022?

„Trebuie să ne gândim de la o cursă la alta, probabil primele 6-7 Mari Premii vor fi cruciale. E clar că trebuie să obțină anumite rezultate, dar el are suficientă experiență pentru a înțelege dacă să continue sau să se oprească.”

Ai avut ocazia să-l cunoști mai bine?

„Nu, până acum am vorbit doar pe partea tehnică, nu am avut ocazia încă, de exemplu, să mergem la cină împreună. Vom avea timp să ne cunoaștem de-a lungul anului.”

De obicei, echipa voastră crește piloți tineri: atunci, de ce să-l luați pe Valentino?

„Într-o situație normală am fi luat în considerare și alți piloți, dar nu am avut posibilitatea. Și avem deja unul tânăr. Să zicem că am făcut o excepție pentru Valentino.”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account