Ne-au promis că lucrează la o societate bazată pe hidrogen, dar tot ce ne-au dat până acum a fost un balance bike electric. Este vorba despre cei de la Kawasaki, care au prezentat de curând primul lor vehicul electric produs în serie.
Dar, lucrurile astea mărețte nu se întâmplă cu una cu două, e limpede că japonezii trebuiau să înceapă de undeva. Au făcut-o cu Elektrode, o bicicletă electrică fără pedale, care poate fi pentru cei mici biletul de intrare în lumea motocrosului.

Ok, dar are scărițe (care se pot plia, lucru evident în această imagine), o manetă de „gaz”, deci Elektrode poate fi considerat într-un fel și o mini-motocicletă!

Uitându-ne la cadru și nu doar, observăm că proiectanții de la Kawasakii au evitat „fițele”, rezultând un preț de vânzare decent, am spune. Părinții motocrosiști știu însă că mai încolo începe distracția…Ne referim și la bani investiți, desigur…
Elektrode se adresează copiiilor între 3 și 8 ani. Are un motor brushless, de 250 W, răcit cu lichid, montat în roata spate și complet încapsulat. Bateria Litiu-Ion este poziționată în down-tube, oferă o autonomie de aproximativ 14 kilometri și are nevoie de două ore și jumătate pentru o încarcare completă.
Există trei moduri de putere, care controlează viteza maximă a balance bike-ului: Low – 7,7 km/h, Mid – 11.5 km/h și High – 20 km/h. Pentru că știm cu toții cât de inventivi pot fi mici riderii, aceste moduri pot fi selectate doar atunci când Elektrode este oprit, putându-se folosi o parolă de către adulți.
Cu siguranță, puștii vor căuta să găsească parola de la modul High!
Pentru ca balance bike-ul care poate fi folosit și fără și ca o bicletă fără pedale clasică să fie utilizabil cât mai mult, Kawasaki a avut de grijă să lase reach-ul manetei de frână dar și lățimea ghidonului reglabile.
Înălțimea șeii se poate regla între 40 și 52 de cm, iar cei de la Kawasaki spun că Elektrode se va potrivi majorității copiiilor cu o înălțime între 93 și 139 cm, cu o greutate maximă de 44 de kilograme.
Prețul pentru Statele Unite ale Americii este de 1.099 dolari, pentru care micii rideri capătă o jucărie ce seamănă cu modelele de cross KX, având până și number plate. Culoarea lime-green arată foarte cool, roțile de 16 inch vin cu cauciucuri cramponate de 2.1 inch, iar pe roata spate se află un disc de frână cu o dimensiune cât se poate de serioasă, de 160 mm.