Teste MotoGP Sepang: Vinales și Rossi, cei mai rapizi în ziua a doua

Teste MotoGP Sepang: Vinales și Rossi, cei mai rapizi în ziua a doua

Maverick Vinales a fost cel mai rapid dintre piloții clasei regină a Motomondialului prezenți la Sepang pentru prima sesiune de teste oficiale din 2018. Spaniolul a fost urmat foarte îndeaproape de Valentino Rossi, care a stabilit un timp la doar 0,035 secunde de referința coechipierului său.

Vinales încercând noile apendice aerodinamice. „Le vom folosi la unele circuite,” a declarat spaniolul. Maverick a fost foarte rapid atât ca ritm de cursă, cât și ca tur sec de pistă.

Cu aproximativ 30 de minute rămase din sesiunea de teste, Johann Zarco stabilea cel mai bun timp, arătând că a găsit soluția pe care o căuta ieri. Francezul spunea că este foarte mulțumit de felul în care modelul Yamaha M1 2017 se comportă de-a lungul unei simulări de cursă și de felul în care se conservă pneul spate, deși tocmai asta era problema pe care o reclamau Vinales și Rossi anul trecut. Zarco mai spunea că singura problemă pe care o vedea, deocamdată, era soluția pentru un timp foarte bun pe turul sec de pistă, ceva ce nu reușise ieri.

Se pare, însă, că în ultima jumătate de oră mai mulți piloți s-au „încordat” și au ieșit pe pneuri proaspete, în căutarea unui timp de top. Astfel, Zarco a fost depășit, pe rând, de Jack Miller, Jorge Lorenzo, Cal Crutchlow, Valentino Rossi și de Maverick Vinales. Marc Marquez, care, cu doar o oră înainte de finalul zilei, era pe primul loc, a fost retrogradat până pe 7. Campionul en-titre pusese și el gume soft noi spre final, dar a căzut înainte să poată stabili un timp mai bun.

Și Honda a încercat noul carenaj aerodinamic cu aspect destul de radical. Acesta a fost aprobat de comisia tehnică.

Astfel, se confirmă verdictul pozitiv al piloților Yamaha cu privire la noua M1, înrudită mai degrabă cu modelul 2016 decât cu cel de anul trecut, care le provocase atâtea probleme. Ieri, Vinales a parcurs nu mai puțin de 72 de ture și, deși cel mai rapid tur al său a fost suficient doar pentru poziția a 13-a, spaniolul era foarte încântat de felul în care noul prototip din Iwata conserva pneurile. Vinales a avut cea mai rapidă simulare de cursă, cu șase tururi sub 2:01, multe dintre ele legate, în condițiile în care niciun alt pilot nu a avut mai mult de trei astfel de tururi rapide.

Tot astăzi, comisia tehnică a confirmat faptul că noile carenaje aerodinamice de la Yamaha și de la Honda sunt conforme cu regulamentul. E clar că mai multe sprâncene vor fi ridicate prin padoc, căci foarte multe echipe concurente i-au acuzat pe cei de la Yamaha că nu joacă corect, apendicele aerodinamice de anul trecut fiind, practic, niște aripioare și ieșind destul de mult din conturul motocicletei. Cele de anul acesta au o formă foarte similară și mulți se așteptau să fie respinse de comisia tehnică. Se pare, însă, că Yamaha a lucrat în litera regulamentului, chiar dacă nu în spiritul lui. Deja ne putem aștepta la o cursă a înarmării aerodinamice, pe măsură ce din ce în ce mai multe echipe vor fi tentate să realizeze carenaje la limita regulilor.

Astăzi, piloții au avut parte de o zi uscată aproape în întregime, căci umezeala a afectat asfaltul de la Sepang doar în primele ore ale dimineții, după ploaia de noaptea trecută. Sesiunea a mers fără mari incidente, în afară de un steag roșu provocat de o căzătură destul de zdravănă a lui Pol Espargaro, care a fost dus la centrul medical, unde s-a constatat că nu are nicio problemă serioasă. Și Andrea Iannone a avut probleme, dar de alt gen, motorul motocicletei Suzuki a italianului cedând în mod spectaculos, cu flăcări pe evacuare, în prima jumătate a zilei.

Dintre debutanți, Franco Morbidelli a făcut cei mai importanți pași înainte astăzi. Italianul de la Marc VDS a căzut de două ori, dar și-a îmbunătățit timpul cu aproape o secundă, ajungând primul clasat dintre debutanți în a doua zi. Timpii au progresat destul de mult în general, astfel că azi 12 piloți au coborât cel puțin o dată sub bariera de 2:00.

Iată timpii de azi:

Poz Nr Pilot Moto Timp Dif Anterior
1 25 Maverick Viñales Yamaha M1 1:59.355
2 46 Valentino Rossi Yamaha M1 1:59.390 0.035 0.035
3 35 Cal Crutchlow Honda RC213V 1:59.443 0.088 0.053
4 99 Jorge Lorenzo Ducati GP18 1:59.498 0.143 0.055
5 43 Jack Miller Ducati GP17 1:59.509 0.154 0.011
6 5 Johann Zarco Yamaha M1 1:59.702 0.347 0.193
7 93 Marc Marquez Honda RC213V 1:59.730 0.375 0.028
8 4 Andrea Dovizioso Ducati GP18 1:59.732 0.377 0.002
9 9 Danilo Petrucci Ducati GP18 1:59.747 0.392 0.015
10 29 Andrea Iannone Suzuki GSX-RR 1:59.917 0.562 0.170
11 41 Aleix Espargaro Aprilia RS-GP 1:59.925 0.570 0.008
12 26 Dani Pedrosa Honda RC213V 1:59.999 0.644 0.074
13 42 Alex Rins Suzuki GSX-RR 2:00.042 0.687 0.043
14 44 Pol Espargaro KTM RC16 2:00.262 0.907 0.220
15 53 Tito Rabat Ducati GP17 2:00.506 1.151 0.244
16 38 Bradley Smith KTM RC16 2:00.520 1.165 0.014
17 21 Franco Morbidelli Honda RC213V 2:00.662 1.307 0.142
18 36 Mika Kallio KTM RC16 2:00.701 1.346 0.039
19 19 Alvaro Bautista Ducati GP17 2:00.728 1.373 0.027
20 17 Karel Abraham Ducati GP16 2:00.914 1.559 0.186
21 30 Takaaki Nakagami Honda RC213V 2:00.952 1.597 0.038
22 50 Sylvain Guintoli Suzuki GSX-RR 2:01.392 2.037 0.440
23 45 Scott Redding Aprilia RS-GP 2:01.456 2.101 0.064
24 33 Kohta Nozane Yamaha M1 2:01.480 2.125 0.024
25 68 Yonny Hernandez Yamaha M1 2:01.554 2.199 0.074
26 10 Xavier Simeon Ducati GP16 2:01.689 2.334 0.135
27 12 Tom Luthi Honda RC213V 2:01.810 2.455 0.121
28 32 Katsuyuki Nakasuga Yamaha M1 2:02.573 3.218 0.763

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account