Dacă noul BMW F 800 GS este motocicleta potrivită pentru riderii începători, F900 GS se adresează celor cu experiență, iar BMW F 900 GS Adventure este pregătit pentru ture lungi și solicitante.
Toate cele trei modele au fost actualizate semnificativ și oferă acum un nivel și mai ridicat de echipare standard, pe lângă un nou propulsor.
F 900 GS vine cu multe noutăți. Abilitatea sa în off-road este combinată acum cu o reducere drastică a greutății. Este vorba despre 14 kg în minus comparativ cu modelul predecesor, ceea ce sporește factorul sportivitate.
Propulsorul cu 2 cilindri în linie are o capacitate mai mare, mai multă putere și mai mult cuplu. Apărut în 2018 pe F 850 GS , acest motor are acum capacitatea crescută la 895 cmc (față de 853 cmc anterior). Intervalul de aprindere de 270/450 de grade, generează o notă sonoră extrem de plăcută. Pentru F 900 GS și F 900 GS Adventure acest propulsor livrează 105 CP, iar în cazul lui F 800 GS, 87 CP. Pe lângă creșterea de 10 CP în cazul fiecăruia, noile motoare se caracterizează și printr-o curbă de cuplu mult mai plină, tracțiune crescută și o accelerație mai rapidă.
Noul BMW F 900 GS a fost complet reproiectat și beneficiază de un design mai agresiv care pune în evidență apetența sa pentru off-road și sportivitate. Totodată, faptul că motocicleta este mai usoară cu 14 kilograme devine foarte vizibil. Unul dintre punctele cheie ale noului design este rezervorul de combustibil din plastic reproiectat, care a permis obținerea unui profil transversala mult mai îngust și o ergonomie superioară. Asta, în condițiile în care capacitatea este cu doar 0,5 litri mai mică decât în cazul modelului anterior.
Noile GS – uri oferă modurile de condus „Rain” și „Road” ca și standard, alături de Controlul dinamic al tracțiunii (DTC), ABS Pro optimizat pentru viraje și lumina de frână dinamică. Riding Modes Pro sunt disponibile ca echipamente opționale din fabrică, alături de controlul cuplului de rezistență al motorului (Engine Drag Torque Control) precum și controlul dinamic al frânelor (Dynamic Break Control).
F 900 GS, F 900 GS Adventure și F 800 GS se bazează pe un cadru de tip punte, realizat din elemente din tablă de oțel ambutisat sudate între ele, care integrează motorul cu 2 cilindri în linie ca și element de sprijin. Rezervorul de 14,5 litri al noului F 900 GS este din plastic și este un concept cu totul nou, fiind cu 4,5 kg mai ușor decât rezervorul din oțel al modelului anterior.
F 900 GS are și partea posterioară complet reproiectată, ceea ce nu doar că îl face și mai agresiv ca aspect dar economisește alte 2,4 kg. Toba finală Akrapovič salvează alte 1,7 kg. Atât F 900 GS cât șiF 900 GS Adventure vin echipate cu noi furci inversate și complet reglabile de la Showa.
Există și un pachet Enduro Pro în cazul căruia furca beneficiază de coating cu titan-nitrit, amortizor complet reglabil, înălțătoare de ghidon și lanț M Endurance. Tot optional, fiecare dintre cele trei modele poate fi echipat cu suspensii ajustabile electronic.
Triunghiul ghidon – șa – scărițe este optimizat pentru utilizarea off-road. Scărițele au fost plasate mai jos, iar ghidonul se găsește într-o poziție mai înaltă, ceea ce, corelat cu noul design al rezervorului oferă avantaje clare atunci când se pilotează din picioare pe teren accidentat.
Toate cele trei motociclete au schimbătorul de viteze reglabil ca standard, cu un rulment optimizat și o nouă cinematică. Astfel, funcționarea transmisiei a fost optimizată, iar pedala de frână a fost plasată într-o poziție mai înaltă.
Farul cu LED al noului BMW F 900 GS oferă un unghi de deschidere mai mare al fazei scurte și, prin urmare, o iluminare mai bună direct în fața motocicletei. Noile F 900 GS Adventure și F 800 GS au, de asemenea, faruri cu LED-uri ca standard. Semnalizatoare și luminile de poziție ale tuturor celor trei modele folosesc aceeași tehnologie LED.
Noile modele au fiecare un ecran TFT 6,5 inchi ca standard, o veste bună în special în cazul lui F 800 GS, care anterior avea un afișaj analogic. F 900 GS este echipat standard cu un suport de 12 mm, care permite montarea camelor de acțiune sau a altor dispozitive.