Yamaha R9 este o motocicletă imaginară. Cel puțin deocamdată.
Dar, mulți motocicliști și-o doresc, iar Yamaha știe prea bine asta. Nu cu atât de mult timp în urmă, supersportivele de 600 cmc erau printre cele mai dezirabile motociclete. Puțini pasionați de două roți motorizate nu s-au visat la ghidonul unei astfel de mici bestii (zgomotoase) care adora turațiile. Iar alții s-au încruntat atunci când un model precum YZF-R6 a început să fie vândut doar pentru a fi alergat pe circuit, în varianta R6 Race.
Au mai rămas astfel în catalogul Yamaha o accesibilă sportivă cu doi cilindri paraleli R7 și un „monstrul sacru” R1, plasat la spectrul opus de performanțe și costuri. Desigur, ne referim la ce pot alege motocicliștii cu experiență, întrucât cei mai tineri au la dispoziție R125 și R3. Iar propulsorul CP3, cu cei 890 cmc și 119 cai putere parcă abia așteaptă să fie pus la lucru pe o nouă motocicletă care să umple „golul” între R7 și R1. Și pe cel din inimile fanilor devotați.
Un astfel de MT-09 complet carenat ar fi în cărți, conform unor surse japoneze citate de Motorcyclenews. Britanicii publică două imagini randate care dau speranțe celor mai sportivi dintre fanii Yamaha.
Yamaha R9 ar urma să fie lansată în 2024, ceea ce, din nou, este credibil. Anul viitor, R1 va împlini 25 de ani de producție, ceea ce explică și schema de culoare care o reia pe cea a modelului lansat în 1998. Ba mai mult, denumirea R9 este de mult timp rezervată de către Yamaha, după cum poți citi aici.
sursa foto: MCN