Mol
Mol
Mol

Retrospectiva moto a anului 2021, cu bune și cu rele

Suntem în ultima zi din 2021, încă un an atipic, al doilea de pandemie, dar unul în general fast pentru domeniul moto în România. Dacă ne uităm în urmă la ultimele 365 de zile, avem multe motive de bucurie și de optimism, dar și câteva motive serioase de tristețe.

După un an atât de ciudat ca 2020, 2021 nu avea cum să fie decât o îmbunătățire. Și așa a fost, în mare parte. Lumea s-a adaptat la noua situație a pandemiei și lucrurile au început să-și intre într-un făgaș cât de cât normal.

Anul a început cu un Raliu Dakar spectaculos și disputat, câștigat din nou de Honda (pentru al doilea an consecutiv), prin argentinianul Kevin Benavides. O observație ironică ar fi că pandemia le priește celor de la HRC în materie de rally-raid, căci ambele lor victorii au fost obținute în aceste vremuri incerte, după o serie de 18 victorii consecutive pentru KTM.

Apoi am avut sezoane de competiții care au avut un program (relativ) normal: și pe plan internațional (MotoGP, Superbike, anduranță, motocros etc.) și național (OMV Maxx Motion MotoRC). Adică o primăvară în care am avut ce vedea dacă deschideam televizoarele în weekend. Și era și foarte probabil să fim acasă în acea perioadă, căci vremea nu a ținut deloc cu motocicliștii până prin iunie-iulie.

A fost frig, a plouat mult peste tot și planurile multora dintre noi au fost date peste cap. În a doua jumătate a lunii aprilie, am făcut cursuri cu Rider Academy, BMW Motorrad România și X Cars BMW Motorrad pe circuitul Transilvania Motor Ring, la temperaturi între 3 și 5 grade, cu ploi reci și ocazionale ninsori. Și, ca dovadă că fericirea în viață este mai degrabă o problemă de atitudine, toată lumea a fost super încântată de ce s-a întâmplat acolo, în ciuda vremii oribile.

Vara a venit însă cu vreme mai caldă și mai previzibilă, așa că ne-am putut face de cap pe două roți, ajutați și de domolirea nivelului pandemiei. Am făcut și o tură on/off-road absolut memorabilă, denumită GS Experience și organizată de prietenii de la Moto Hub, despre care vă vom povesti mai pe larg cât de curând.

Odată cu venirea toamnei, ne-am dat seama că piața moto din România a continuat să crească serios, ajungând la valori la care nu puteam nici visa acum 10 ani, în plină criză financiară. E un semn foarte bun pentru toată lumea, semnul că intrăm în sfârșit pe un făgaș cât de cât normal din punct de vedere motociclistic.

Tot în toamnă s-au încheiat campionatele pe care le urmărim mulți dintre noi, cu rezultate pe alocuri surprinzătoare și deznodăminte uneori foarte palpitante. Fabio Quartararo a devenit primul francez campion mondial la categoria regină, pentru echipa de uzină Yamaha în MotoGP, Toprak Razgatlioglu a devenit primul turc campion mondial în Superbike, întrerupând seria de șase titluri consecutive a lui Jonathan Rea, iar titlul mondial în MXGP (clasa regină în mondialul de motocros) s-a jucat între trei rideri fenomenali până în ultima manșă a ultimei curse, olandezul Jeffrey Herlings având câștig de cauză. Cei de la Yamaha au fost marii câștigători în 2021, cu titlu mondial la piloți în MotoGP, la piloți și echipe în WSBK, la piloți și echipe în MX2, plus titlul în British Superbike.

În OMV Maxx Motion MotoRC, titlul părea să-i revină din nou lui Vlad Neaga (VN Motorsport), dar, într-o răsturnare de situație remarcabilă, Vlad a căzut în primul tur al ultimei etape și titlul i-a revenit astfel bulgarului Milen Georgiev (ACSRU). Poate nu e coincidență că și el a concurat tot pe Yamaha.

Tot ca un semn bun, după pauza din 2020, Salonul EICMA de la Milano și-a deschis din nou porțile în 2021, dar într-o formulă mult redusă față de anii trecuți, cu mai puțini producători prezenți și mai puține noutăți absolute.

Din păcate, însă, anul 2021 nu a fost doar unul cu vești bune. Pentru că soarta e adeseori crudă și nedreaptă, mulți dintre noi am suferit teribil când am pierdut doi buni prieteni. În aprilie, veteranul jurnalist-motociclist Dan Năstase murea la 71 de ani, după o viață în care ne-a inspirat pe mulți să mergem pe motociclete și să scriem despre ele. În iulie, în urma unui accident absurd și complet neașteptat, prietenul Cristi Predoi trecea într-o lume mai bună, după ce ne-a hrănit mintea și imaginația cu povești din călătorii moto pe tărâmuri îndepărtate. Ambii mi-au fost prieteni, m-au inspirat și mi-au dat de gândit, fiecare în felul său. Mă gândesc la ei adeseori și sper să fie într-o lume mai bună, unde să se bucure în continuare de activitatea lor preferată: mersul pe motocicletă.

După un an 2021 frumos, dar și dificil, sperăm la mai bine în 2022. Vă urăm „La Mulți Ani!”, să ne revedem sănătoși în noul an și să ne bucurăm în continuare de marea noastră pasiune comună.

Ride Safe!

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account