După ce a fost prezentată anul trecut la EICMA, bucurându-se de o primire favorabilă, Honda CB1000 Hornet a dispărut de pe radar. Motocicleta revine însă spectaculos, fiind acum însoțită de o variantă SP. Și nu doar atât, eticheta de preț a stârnit emoție în întreaga Europă!
Noul portdrapel al gamei naked de la Honda este gândit să ofere un cocktail puternic de accelerație intensă și manevrabilitate, pentru a fi distractiv atât în oraș cât și pe serpentine.
La baza sa stă formidabilul propulsor CBR1000RR Fireblade care oferă 152 de cai putere la 11.000 rpm și 104 Nm la 9.000 rpm, cu rapoarte de transmisie scurte. El este instalat într-un nou cadru tip grindă dublă cu un grad ridicat de rigiditate la torsiune, cu 70% mai mult comparativ cu actualul CB 1000R. Furca inversată Showa SFF-BP „big piston” Showa, reglabilă, discurile flotante și etrierele de frână de la Nissin cu patru pistonașe, montate radial, completeză tabloul.

Gama Hornet
Designul motocicletei este simplu și agresiv, dominat de masca farului cu proiectoare LED compacte, dar și de rezervorul tipic Hornet. Motocicleta se îngustează spre spate, tot în stilul tradițional Hornet. Cadrul subtil înnegrit și subcadrul tip grilă completează designul.
Aspectul simplu este completat și de electronica păstrată la minimul necesar zilelor noastre: moduri de condus cu diferite combinații de putere, frânare motor și control selectabil al cuplului Honda, un ecran TFT color de cinci inchi, conectivitate Honda RoadSync și semnal de oprire de urgență Honda (ESS) ca standard.
CB1000 Hornet este disponibil și în varianta SP. Puterea este mărită la 157,1 cai și cuplul la 107 Nm, iar componentele high-end ale șasiului și ale sistemului de propulsie, cum ar fi un amortizor spate reglabil Öhlins TTX36, quickshifter standard și frânele Brembo Stylema duc CB1000 Hornet SP la următorul nivel. O supapă denumită Revolutionay Control (RC), plasată în evacuare, se deschide la 5.700 rpm și permite motorului să „respire” mai tare.
25YM CB1000 Hornet va fi disponibil în următoarele opțiuni de culoare: Grand Prix Red, Mat Iridium Gray Metallic, Pearl Glare White, iar carianta SP a CB1000 Hornet va fi disponibilă exclusiv într-un finisaj special, Mat Ballistic Black Metallic, cu furcă aurie și jante „desert gold”.
Deși prețurile nu au fost anunțate oficial, jurnaliștii de Motorcycle News au anunțat un preț surprinzător pentru CB 1000 Hornet, 8.999 de lire sterline – aproximativ 10.800 de euro – și 9.999 de lire sterline – aproximativ 12.000 de euro, valori care nu doar că ne aduc aminte de „vremurile bune”,când motocicletele mari erau simple și nu costau o avere ci sunt și sensibil sub Suzuki GSX-S 1000 și Yamaha MT-10.