Honda schimbă macazul și alege un design contemporan-agresiv în locul celui neo-sports cafe pentru noua navă amiral pe segmentul naked și anume CB1000 Hornet.
Totodată, japonezii fac apel la o rețetă simplă, testată extensiv până acum, pentru care de altfel au devenit celebri: simplitate, accesibilitate, pragmatism și lista ar putea continua. De ce spunem asta? În primul rând, noua Honda CB1000 Hornet va fi propulsată de unitatea cu patru cilindri în linie de pe versiunea din 2017 a CBR1000RR Fireblade. Aceasta produce în jur de 150 de cai putere și peste 100 Nm de cuplu.
O altă veste care îi va încânta pe amatorii paradigmei clasice, noul „Hornet de o mie” va fi o motocicletă cu surprinzător de puțină electronică. Aceasta poate fi descrisă rapid, accelerație electronică, trei moduri de condus, afișate pe ecranul TFT color de 5 inch, conectivitate Android și iOS și, atenție, atât!

Posteriorul motocicletei este atât de ascuțit încât ai zice că dacă nu umbli cu atenție pe acolo riști să te tai. Totodată, roata spate e încălțată cu o clasică gumă de 180 mm cât să meargă bine pe viraje!
Cadrul tip grindă dublă din oțel este complet, iar pentru suspensii regăsim același pachet cu cel de pe CBR600RR: furca Showa de 41 mm tip Big Piston, dar cu camere separate, reglabilă pentru compresie și revenire și un amortizor Showa Pro-Link. De frânare se ocupă etrieri radiali Nissin, așadar nimic prea sofisticat, ceea ce cu siguranță ar trebui să se resimtă în cazul celor care – nu puțini – ar vrea să ducă mâna la portofel.
Cu cât privesc mai mult imaginile cu noua CB1000 Hornet, cu atât încep să cred că aspectul său, „regrupat” în mod agresiv în jurul farului LED, micile carenaje laterale care înțeapă aerul și rezervorul care pare a sintetiza toți anii de istorie ai acestui model, toate acestea sunt menite parcă să-i mulțumească pe cei care au avut de cârtit în ce privește look-ul CB750 Hornet. Chit că acesta s-a dovedit a fi cel mai bine vândut naked în Europa în cifrele de vânzări disponibile până în luna august a acestui an.

Când designerii nu vor cu tot dinadinsul să fie „funky-cool” ci doar aduc la zi concepte care la vremea lor au fost un succes, se întâmplă astfel de lucruri. Minunate.
La fel cum nu a fost dezvăluită o cifră exactă privind puterea, nu se știe încă care va fi prețul pentru CB1000 Hornet. Dar deja presa moto s-a pus de acord că dacă Honda vine cu etichetă de preț la fel de competitivă ca a lui CB750 Hornet,această motocicletă are potențialul de a se bucura de un succes răsunător.