Istoria BMW Motorrad, episodul X, anii 2010 și o privire în viitor: Make Life a Ride!

În 2010, BMW Motorrad deschidea prin K 1600 GT și K 1600 GTL noi dimensiuni în manevrabilitate, performanțe și confort pe distanțe lungi.

Este anul 2019, iar Motobikes testează noul – pe atunci – K 1600 GT

Propulsate de cel mai compact motor cu șase cilindri în linie din  producția de motociclete de serie, cele două modele combină dinamica de rulare cu dotări luxoase. Puterea de 160 de cai și cuplul maxim de 175 Nm oferă o abundență de senzații unice.

Nu, nu este un moto batmobil, este K 1600 B, testat de Motobikes în 2017. „B” provine  – așa cum se poate și observa – de la Bagger.

Protecția împotriva vântului și a intemperiilor s-a regăsit printre obiectivele principale, dezvoltarea motocicletei beneficiind de teste complexe în tunelul aerodinamic. Noile tourere BMW Motorrad au fost dotate și cu lumini adaptive de viraj, capabile să compenseze unghiurile de înclinare de pe șosea, ca o opțiune în plus față de farul standard cu xenon. O altă opțiune era reprezentată de suspensiile reglabile electronic, ESA II.

Dar, bavarezii nu au ignorant nici tourer-ele de categorie ușoară, așa cum este F 800 GT, prezentat în 2012 ca succesor al lui F 800 ST. Al nostru Marius Băcilă nu s-a sfiit să caracterizeze la acea vreme F 800 GT drept apogeul industriei moto în ceea ce privește motocicletele sport-touring de cilindree medie.

BMW C 600 Sport

Mobilitatea urbană este un alt capitol deschis de bavarezi. În 2011, la Salonul de la Milano, BMW a prezentat C 600 Sport şi C 650 GT, primele sale maxi-scutere, cu soluţii tehnologice nemaiîntâlnite până atunci în categorie. Cel două vehicule ofereau confortul și agilitatea unui scuter, la pachet cu stilul de pilotaj caracteristic motocicletelor.

O mult-aşteptată variantă Adventure a lui F 800 GS a fost prezentată în 2013, modelul beneficiind de modul Enduro, care adaptează funcţionarea sistemelor ABS şi ASC pentru suprafeţe cu aderenţă scăzută. Același Marius Băcilă supune motocicleta unui test de anduranță de 35.000 de kilometri, care includ o participare încununată de succes la Serres Rally concluzionează : „Panzer”-ul trece peste orice,rezistă la orice.

La sfârşitul lui 2013 s-a constatat că BMW Motorrad a atins un record de vânzări pentru al treilea an la rând, cu 115.215 motociclete şi maxiscutere livrate la nivel mondial – o creştere de 8,3% faţă de anul 2012 (şi el un an-record, cu 106.358 unităţi livrate).  Zece ani mai târziu,vânzările ajung la un nou record, 209.257 de motociclete și scutere, anul centenar al companiei fiind și anul cu cel mai mare volum de vânzări.

În toamna lui 2013 BMW Motorrad împlinea nouă decenii de activitate, așa că pentru anul următor tortul aniversar a fost unul cât se poate de consistent. Fascinantul naked cu tentă retro R nineT poate fi privit ca o chintesență a mărcii, care dă frâu liber creativității celor ce îți doresc o motocicletă custom.

R nineT a fost produs într-o sumedenie de variante de-a lungul anilor.

S 1000 R este un roadster care se bazează pe inepuizabila putere a lui S 1000 RR și o ciclistică de top, iar cu un R 1200 RT reînnoit pentru 2014 și înțesat cu tehnologie, BMW a arătat că întotdeauna este loc de progres chiar dacă mulți se întrebau cum ar putea fi această motocicletă îmbunătățită.

În 2014 apare o nouă generație a S 1000 RR, cu 199 de cai putere și performanțele continuă să crească: 207 cai putere (și 10 kilograme în minus) pentru 2018, pentru pentru ca în 2022 puterea maximă să ajungă la 210 cai.

Motocicleta este aleasă și ca bază pentru prima motocicletă BMW care poartă particula „M”, M 1000 RR, în 2020, un apogeu al tehnologiei și performanței. Urmează hyper-roadster-ul M 1000 R, în 2022, bazat pe S 1000 R și S 1000 RR și alintat de bavarezi drept MR.

Tot în 2014, bavarezii s-au întrebat cum ar fi să „inventeze” o motocicletă care să reunească calitățile modelelor GS, Touring și Sport și astfel a apărut S 1000 XR. Derivat din roadsterul S 1000 R a fost pozițonat drept un „adventure sport” sau, după unii proprietari, singura motocicletă de care ai cu adevărat nevoie.

2016: S 1000 R, S 1000 RR și S 1000 XR.

Iată așadar o motocicletă care arată ca un adventure, dar are motor cu patru cilindri și performanțe de superbike, roți și frâne pe măsură. Capacitatea de încărcare și confortul sunt de sport-tourer, asta în timp ce adoră să devoreze asfaltul, chiar și pe cel proastă calitate, pe distanțe lungi.

2020 este anul în care inginerii BMW creează o punte peste epoci prin cruiserul R 18, propulsat de cel mai motor boxer al tuturor timpurilor: 1802 cmc. Se inspiră din capodopera denumită R5, în ce privește cadrul, suspensiile și arhitectura boxerului, dar abordarea modernă îi permite să își scrie propria poveste.

Iar familia R 18 se mărește rapid, prin R 18 Classic, un tourer nostalgic, R18 Transcontinental, un Grand Tourer luxos și baggerul R 18B. Lor li se alătură, în 2022 R 18 100 Years Special Edition, care alături de R Nine T 100 Years Special Edition alcătuiesc gama Heritage, pusă la loc de cinste pentru BMW Motorrad.

În 2023, numărul motocicletelor „M” ajunge la trei, grație lui M 1000 XR, care poate fi actualmente considerat cel mai performant reprezentant al segmentului crossover. Cu o putere de 201 cai, o greutate la gol de doar 223 kg, suspensii și aerodinamică concepute în mod egal pentru utilizarea pe drumuri de țară, călătorii pe distanțe lungi și ture rapide pe circuit, noul M XR este un apogeu tehnologic al întregii industrii moto.

Dar, la fel ca și cu un secol în urmă, nu lipsesc nici modelele accesibile oricui.

În 2015 apare G 310 R, primul roadster BMW sub 500 cmc, cu o putere de 34 de cai, produs în India și pragmatic din toate punctele de vedere, inclusiv cel al prețului.

BMW G 310 R 

Un an mai târziu i se alătură o variantă GS, iar în segmentul mobilității urbane, BMW lansează în 2017 scuterul premium de categorie mijlocie C 400 X, inclusiv în variantă GT, un an mai târziu.

BMW G 310 GS

În 2018, după o dezvoltare de 10 ani, BMW reproiectează modelele GS din seria F, noile F 750 GS (roată față de 19 inch) și F 850 (roată față de 21 de inch) oferind cel mai echilibrat pachet între accesiblitate, capacități off-road și capacități touring.

Un an mai târziu, pachetul XR devine accesibil și pe seria F, prin F 900 XR, seducător prin dinamica sa sportivă și ergonomia unui GS.

Primul scuter electric din istoria mărcii, CE 04, apare în 2021 și se bucură în mod instantaneu de succes. Apoi, în 2023, BMW Motorrad reușește să demonstreze că încă se mai pot inventa vehicle pe două roți, cu „e-parkourer-ul” CE 02, dedicat prin excelență tinerilor din aglomerările urbane. Agil, robust și redus la esențial din punct de vedere al designului, nu este nici scuter, nici motocicletă electrică, dar oferă oferă o experiență de pilotaj cu totul aparte în oraș.

Dar, desigur, cea mai așteptată motocicletă BMW din 2023 a fost noul R 1300 GS, cu 12 kilograme mai ușor și 9 cai putere în plus. A urmat, în vara acestui an și noul R 1300 GS Adventure, foarte diferit ca și aspect, care a atras atenția lumii motociclistice.

Din nou, bavarezii au demonstrat că resursele lor de creativitate sunt inepuizabile, păstrând și spiritul rebel care a caracterizat de-a lungul deceniilor motocicletele BMW. De altfel, familia Heritage s-a mărit în 2023 prin roadsterul R12 nineT și cruiserul R12, pentru ca la finele acestui an să fie lansat R 12 S, ca un tribut adus legendarului R 90 S.

BMW R 32 alături de  R 18 100 Years Edition (în dreapta sa) și R nineT 100 Years Edition (în stânga sa).

Dorința de a reuși a fost motorul istoriei BMW. Dorința de a trece peste obstacole, de a avea succes și de a sărbători succesul. Cu toate acestea, au existat și eșecuri și momente dificile, a căror depășire a cerut foarte multă perseverență. Dar, așa cum se poate constata după un veac, renunțarea nu a fost niciodată o opțiune pentru bavarezi.

Istoria BMW Motorrad a fost și este scrisă în continuare de oameni care împărtășesc o pasiune: aventurieri, visători, inventatori, sportivi, vizionari – bărbați și femei care au dorit mereu să revoluționeze deplasarea pe două roți cu idei nemaintâlnite. Acesta este spiritul „Make Life a Ride”, iar bărbații și femeile de la BMW Motorrad ne transmit că alte lucruri grozave urmează să le întâmple.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account