10 motociclete noi pentru începători în 2016

Am făcut o selecţie a celor  mai potrivite motociclete pentru începători care au fost lansate ca modele noi pentru 2016. Oferta este variată atât ca preţ, cât şi ca abilităţi: de la circa 5.000 la peste 8.000 de euro, de la 34 la peste 70 CP și de la modele naked, la cele adventure sau sport.

 

BMW G 310 R

imgtvs-bmw-g-310-r

Micul naked bavarez este soluția ideală pentru fanii mărcii teutone care și-ar fi dorit un BMW ca primă motocicletă, dar erau descurajați de gama BMW Motorrad care începea de la capacități cilindrice de 650 cmc și prețuri de peste 7.000 de euro.

G 310 R este un roadster cu aspect plăcut, dar nu inedit sau revoluționar. Motocicleta are totuși cu ce se lăuda la capitolul „street credibility” – furcă inversată și etrier de frână radial. Motorul monocilindric de 313 cmc dezvoltă o putere de 34 CP la 9.500 rpm și un cuplu de 28 Nm la 7.500 rpm, pentru o masă totală de 158,5 kg cu plinurile făcute. Înălțimea șeii este și ea „prietenoasă”, la 785 mm. Încă nu se știe prețul, dar ar trebui să se învârtească în jurul valorii de 5.000 de euro.

 

BMW F 700 GS

bmw-f-700-gs-2016-masmoto_01

Modelul adventure entry-level al bavarezilor a fost prezentat ca nou pentru 2016, dar a primit doar niște suprastructuri de plastic noi în zona „rezervorului” (am pus ghilimele pentru că acolo se află de fapt bateria și airbox-ul, iar rezervorul este sub șa), plus niște versiuni coloristice noi. Motorul cu doi cilindri paraleli dezvoltă 75 CP la 7.300 rpm, 77 Nm la 5.300 rpm și este foarte docil și economic. Motocicleta este foarte echilibrată și ușor de condus și înălțimea șeii, care este 820 mm în standard, poate ajunge la 765 mm în cea mai joasă versiune. Prețul lui BMW F 700 GS este oarecum descurajant: 8.900 de euro.

 

Honda – gama CB500

Honda are o pleiadă de modele ideale pentru novici, începând cu cele din seria CB500, echipate cu motor cu doi cilindri paraleli. Toate modelele din această serie s-au înnoit puțin pentru 2016.

2016 Honda CB500F

Roadsterul CB500F s-a schimbat la capitolul estetică, având acum un aspect mai modern și mai sportiv. Suspensiile sunt noi, furca fiind acum reglabilă la pretensionare. Rezervorul este acum cu un litru mai încăpător, la 16,7 litri, iar farul și stopul sunt cu LED. Motorul bicilindric dezvoltă 48 CP la 8.500 rpm și 43 Nm la 7.000 rpm, iar CB500F cântărește 192 kg cu toate plinurile făcute. CB500F costă 5.990 de euro.

cb500x

Și versiunea adventure a seriei CB500, denumită CB500X, s-a schimbat pentru 2016, primind un parbriz mai înalt cu 10 cm pentru mai multă protecție aerodinamică, suspensii noi (cu furca reglabilă la pretensionare), far și stop cu leduri și scheme coloristice noi. CB500X cântărește 196 kg cu toate plinurile făcute și costă 6.490 de euro.

CBR500R_2016_03

Amatorii de motociclete sport care să respecte normele pentru categoria de permis A2 ar putea fi atrași de CBR500R, varianta carenată a seriei de bicilindrice user-friendly de la Honda. Sportiva de 500 cmc a primit și ea furca cu pretensionare reglabilă, un rezervor mai mare, manetă de frână reglabilă și o tobă mai scurtă, plus o cheie de contact diferită. Dar CBR500R nu apare în oferta importatorului oficial în România, Honda Trading.

 

Honda – seria NC

 

Și modelele din seria NC de la Honda, propulsate tot de un motor biciclindric, dar de 750 cmc, cu tehnologie împrumutată din lumea auto, se pretează foarte bine riderilor fără experiență și care nu au foarte mulți bani de cheltuit. Cu precizarea că, în versiunea actuală, de 750 cmc, motorizările acestei serii nu se mai încadrează în categoria de permis A2, având 55 CP, cu 7 CP mai mult decât limita permisă. Deci respectivul începător ar trebui să aibă peste 24 de ani.

honda-nc750s-2016-10

Honda NC750S este un naked prietenos, echilibrat și economic, care costă doar 6.490 de euro. Bicilindrul paralel de 750 cmc dezvoltă 55 CP la 6.250 rpm și 68 Nm la doar 4.750 rpm. Greutatea de 217 kg la plin poate părea mare, dar motocicleta are centrul de greutate foarte jos și se controlează ușor. Și șaua este foarte joasă, la 790 mm. Versiunea 2016 a modelului a primit un bord LCD nou, cu mai multe variante de culoare selectabile după preferințe, o tobă mai scurtă, iar motorul respectă normele Euro 4.

Honda_NC750X_2016_DM_6

Motorul versiunii adventure, NC750X, este identic cu cel al naked-ului, dar varianta X are garda la sol mai mare și costă 6.990 de euro. Înălțimea crește la 830 mm, o valoare încă mai mult decât rezonabilă, iar greutatea la plin este de 220 kg. Pentru 2016, NC750X are faruri cu LED, un parbriz mai înalt, o furcă Showa complet nouă, iar spațiul pentru depozitat casca (care se află acolo unde ar trebui să fie rezervorul la motocicletele convenționale) este mai mare. Există și o variantă cu transmisie automată DCT, pentru și mai multă facilitate a pilotajului.

 

KTM 690 Duke

bilqeutti7v2c1ysuguu

KTM 690 Duke s-a înnoit și el în 2016. Dacă acum câțiva ani nici nu ne-ar fi trecut prin cap să recomandăm roadsterul monocilindric austriac unui începător, lucrurile s-au schimbat foarte mult de atunci. Duke s-a „îmblânzit”, fără a-și pierde din potențialul sportiv. Acum, KTM Duke poate fi foarte ușor controlat de un începător în trafic, dar poate și să-i provoace acestuia valuri de adrenalină și plăcere pe viraje după ce mai capătă experiență. Duke este echipat cu cel mai puternic monocilindru de serie din lume, la 73 CP și 75 Nm, dar propulsorul respectă normele Euro4. Un dezavantaj pentru roadsterul austriac îl reprezintă prețul – aproximativ 8.100 de euro.

 

Suzuki SV650

2016-Suzuki-SV650-front-view

Suzuki a reînviat popularul SV650 pentru 2016: un naked simplu, cu motor V2 și alură sportivă. Deși trebuie spus că noul SV650 are mai multe în comun cu mai recentul Gladius decât cu originalul SV care avea cadru de aluminiu. Motorul V2 la 90 de grade are 60 de piese noi pentru 2016, inclusiv pistoane tratate cu rășini pentru reducerea frecării. Puterea a ajuns la 76 CP, iar consumul mediu declarat este de 3,8 l/100 km. Noul SV650 cântărește cu 8 kg mai puțin decât Gladius (197 kg la plin cu tot cu ABS). Motocicleta are sistemul „Suzuki Easy Start”, adică trebuie să apeși foarte scurt pe butonul demarorului și acesta funcționează până când pornește motorul. Cu o ciclistică echilibrată, un motor facil și un aer sportiv, plus o înălțime a șeii de doar 785 mm, SV650 se dovedește ideal pentru novicii care nu sunt constrânși de limitele categoriei A2. Încă nu s-a anunțat oficial un preț pentru România, dar ar trebui să fie undeva între 6.000 și 7.000 de euro.

 

Yamaha MT-03

yamaha-mt-03-confirmed-as-2016-model-prepare-for-small-displacement-fun_3

Noul naked din seria MT este derivat din sportiva YZF-R3 pe care am testat-o anul trecut pe circuit. Prețul micului roadster cu motor bicilindric de 321 cmc nu a fost încă anunțat, dar ne putem aștepta să fie undeva între 5.000 și 5.500 de euro. MT-03 se încadrează lejer în regulile pentru categoria A1, căci propulsorul dezvoltă 42 CP la 10.750 rpm și 29,6 Nm la 9.000 rpm, iar motocicleta cântărește 168 kg cu plinurile făcute, la o înălțime a șeii de 780 mm.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account