Se pare că Honda vrea să readucă în prim plan seria de modele „NT”, cu un roadster/tourer cu motorul biciclindric de pe Africa Twin.
Nu e un secret că Honda vrea să folosească motorul cu doi cilindri paraleli de pe Africa Twin într-o gamă mai largă de motociclete, cum a fost cazul pentru CMX1100 Rebel, cruiser-ul prezentat toamna trecută.
E la fel de clar, însă, că varianta de 1.100 cmc a lui Rebel nu va fi un model de volum în materie de vânzări, așa că nu e de mirare că Honda se uită în trecut și alege un model cunoscut, care s-a vândut excelent, pentru a fi readus la viață cu tehnologie modernă. Este vorba de gama de motociclete touring NT, căci Honda tocmai a înregistrat numele NT1100 pentru un viitor model.
Numele NT a fost folosit în gama Honda timp de 15 ani, apărând prima dată sub forma tourerului simplu NT650V. Rețeta era simplă și clasică: un motor fiabil, simplu, nu foarte solicitat, montat într-o ciclistică la fel de simplă, cu un carenaj protector pentru confort la drum lung. Vechiul Deauville nu a stârnit foarte mult entuziasm, dar era fiabil, confortabil și ușor de pilotat, așa că s-a vândut foarte bine.
Acest nou model din seria NT ar trebui să fie însă mult mai interesant, grație în primul rând motorului puternic și plin de cuplu preluat de pe Africa Twin. Are și avantajul dimensiunilor relativ compacte, ceea ce îl face ușor de montat în cam orice fel de cadru.
Am și văzut cam cum ar arăta motocicleta în imaginile unui patent înregistrat de Honda, care la vremea respectivă părea că ar fi fost pentru un naked cu motor de Africa Twin. În imagini se vede o motocicletă cu un cadru hibrid, cu țeavă în partea superioară și o grindă principală mai jos, motorul având funcție portantă. Este foarte probabil ca noul NT1100 să aibă opțiunea transmisiei automate DCT, existentă deja pe ambele modele propulsate de acest motor.