Testele din pre-sezonul Campionatului Mondial MotoE au fost scena unor imagini neobișnuite, în prim plan aflându-se cauciucurile Michelin.
Motocicletele electrice V21L furnizate de către Ducati au fost încălțate cu pneuri Michelin care afișau, așa cum se poate vedea, un profil „ciudat”. La prima vedere te gândești la anvelope de ploaie, sau chiar la anvelope cu un profil supermoto, dar tocmai acest detaliu a stârnit vâlvă. Profilul în sine nu există, diferă doar nuanțele de negru de pe cauciuc!
Potrivit Michelin, noua anvelopa va fi prezentată în detaliu la Marele Premiu al Portugaliei. Compania a folosit deja materiale care ar încânta orice hipster ultra-progresist, în anvelopele furnizate echipelor din MotoE. Nu este o glumă, acestea includ coji de portocală și de lămâie, rășini de pin, ulei de floarea soarelui, sevă de hevea (arborele de cauciuc). Dar, nici cei de școală veche nu sunt uitați, anvelopele incluzând și reziduri de oțel.
Astfel, nu mai puțin de 46% din masa anvelopelor utilizate în MotoE este compusă din materiale reciclate, Michelin fiind în cărți pentru atingerea obiectivului propus pentru 2030: o medie de 40 de procente pentru toate gamele de anvelope. De notat că producătorul a dezvoltat o tehnologie de piroliză, care permite recuperarea negrului de fum, care poate fi refolosit în producerea de anvelope noi.
Aceste schimbări nu înseamnă o diminuare a performanțelor sau a factorului siguranță. Anvelopele pregătite pentru MotoE rulează cu până la 250 km/h, și, în ce privește transferul noilor tehnologii în producția de masă, Michelin are deja capacitatea de a produce 1.500 de anvelope per sezon.
Foto – Michelin, Epaddock