Demostener D 1200 R este mai mult decat un custom obisnuit – e un prototip in toata regula. DeChaves Garage, compania care a realizat motocicleta, este mai degraba o companie de consultanta tehnica decat un garaj in care artistii isi exerciteaza creativitatea.
Motocicleta este la baza un banal BMW R 1200 R, dar suspensia fata a fost complet schimbata cu una patentata de Juan Elizade de la Arco Design and Projects Company (o alta companie spaniola cu profil tehnologic). Elizade a ajuns la concluzia ca lagarul furcii conventional trebuie inlocuit cu un sistem care leaga in mod rigid rotile fata si spate ale motocicletei, obtinand astfel o stabilitate optima. Acest design asigura operarea directa a sistemului de directie (nu se folosesc imbinari cardanice sau articulatii) si un raport de virare de 1:1.
In spatele DeChaves Garage este de fapt un singur om, in persoana lui Pablo de Chaves, un spaniol de 33 de ani, care si-a deschis aceasta companie in zona sa natala, Tenerife, dupa ce a lucrat mai multi ani ca inginer pentru firme precum Lamborghini si Seat.
Inginerii spanioli au inlocuit intreaga suspensie fata Telelever a naked-ului bavarez cu un sistem cu bascula si articulatie, legatura pentru directie fiind facuta in stilul sistemului Duolever de la BMW. Astfel, fortele de directie si cele de amortizare sunt complet separate, iar geometria ciclisticii ramane constanta indiferent de fortele care actioneaza asupra suspensiei.
La realizarea proiectului s-au folosit multe piese de pe motocicleta originala, precum, ghidon, airbox, bord, scarite, iar evacuarea a fost luata de pe un HP2, pentru un sunet mai interesant. Etrierul si discul perimetral de frana fata au fost prelevate de la un Buell, iar semnalizarile de la Rizoma. Restul elementelor au fost fabricate special, inclusiv carenajul compact, cu forme ascutite si elementele suspensiei fata.
Desi ampatamentul este ceva mai mare decat al lui R 1200 R, impresia generala este ca motocicleta este mai mica. Motocicleta este si mult mai usoara decat originalul, pierzand circa 30 kg in cursul transformarii.