După ce S 1000 RR, M 1000 R și M 1000 RR au ținut capul de afiș în ceea ce privește noutățile din partea BMW Motorrad, a venit rândul și „liniștitului” roadster R 1250 R.
„Liniștit” nu e poate cel mai potrivit termen să îl descriem pe BMW R 1250 R, ținând cont că al său propulsor boxer de 1.254 cmc și tehnologie ShiftCam dezvoltă 136 de cai putere și un cuplu de 143 Nm. „Tradiționalist” ar fi mai potrivit, ținând cont de faptul că o astfel de motocicletă, care pune în valoare calitățile motorului boxer se află, sub o formă sau alta, în oferta BMW, de aproape un secol!

Varianta opțională Triple Black: etriere aurii, cadru gri, spoiler motor și grilă radiator din oțel inoxidabil, capac monopost.
Deși, poate nici tradiționalist nu e cea mai bună descriere, pentru că R 1250 R este, inclusiv din punct de vedere al dotărilor electronice și nu numai, cât se poate de contemporan.

Varianta standard, Ice Grey, nemetalizat. Varianta Style Sport, cu capac monopost și ghidon negru este prezentată în fotografia principală.
În fine, ați prins ideea, roadsterul bavarez oferă o modalitate cât se poate de aparte de a savura plăcerile motociclismului, pornind de la o rețetă clasică, păstrată însă în ton cu vremurile.
Pentru 2023, noutățile aduse în cazul lui R 1250 R țin mai degrabă de evoluții subtile, care să facă roadsterul și mai plăcut pentru fanii rețetei. Astfel, sistemul Dynamic Traction Control (DTC) devine standard, apărând și modul ECO, care maximizează autonomia motocicletei.
Opțional, R 1250 R va putea fi echipat cu modurile adiționale de pilotaj PRO, care reglează cuplul de frânare al motorului, în timp ce sistemul Integral ABS Pro, care oferă și mai multă siguranță pe frânârile cu motocicleta înclinată este oferit standard. Totodată, ca parte a opțiunii Riding Modes Pro, sistemul Dynamic Brake Control oferă o asistență suplimentară în timpul frânărilor de urgență.
BMW Motorrad dotează R 1250 R și cu cel mai nou far LED, și semnale LED, în mod opțional putându-se alege și un sistem de iluminat adaptiv în viraje. Bordul TFT propune pentru modelul 2023 modul de afișaj Core Screen, foarte sportiv din punct de vedere al informațiilor prezentate: informații în timp real despre unghiul de înclinare și intervențiile sistemelor de control, ABS Pro sau DTC.
Un port USB și sistemul Intelligent Emergency Call sunt oferite standard, în mod opțional, putân du-se opta și pentru o șa încălzită, inclusiv pentru pasager. Desigur, nu lipsește nici opțiunea manșoanelor încălzite, dar și o foarte interesantă opțiune a unui capac monopost, alături de o pereche de roți cu spițe, cu design special.

Să dăm drumul la căldură? OK pentru bavarez!
Așadar, chiar dacă BMW nu a operat modificări radicale pentru modelul 2023 asupra celui mai pur boxer al său, toată această pleiadă de upgrade-uri vizând siguranța și confortul vor fi cu siguranță apreciate de către cei care își doresc o motocicletă cu care să se bucure de plăcerile pilotajului într-o formă, să o numim, primară!