În 1964, Yamaha revoluționa uleiul de motor prin crearea unui amestec special pentru motocicletele sale.
Lansarea unui ulei specific mărcii devenise necesară în urma dezvoltării unui sistem separat de injecție de ulei pentru modelele sale în doi timpi. Yamaha depășea astfel standarde internaționale precum API, SAE și JASO.
Cercetările întreprinse de Yamaha concluzionaseră că uleiul trebuie să depășească aceste standarde pentru a elibera 100% din potențialul unui motor. Astfel a apărut Yamalube, uleiul de înaltă performanță Yamaha.
Yamalube este acum reînnoit cu o formulă care sporește puterea motorului. Construit pe deceniile de expertiză Yamaha în curse, Yamalube RS4GP este un ulei de motor în 4 timpi cu specificații înalte, creat din feedbackul tehnic al echipei Yamaha MotoGP și bazat pe același ulei care e folosit pentru modelele YZR-M1.
Dezvoltat atât pentru utilizarea pe circuit cât și pe pe stradă, acest ulei folosește aditivi avansați pentru a reduce frecarea și un modificator de vâscozitate unic pentru a menține performanța optimă și fiabilitatea la toate temperaturile, maximizând în același timp cuplul și puterea.
Această nouă generație de RS4GP este proiectată cu aceleași obiective ca și în MotoGP – pentru a ajuta motorul să producă mai multă putere prin reducerea frecării interne și a rezistenței și recuperând energia irosită pentru o performanță mai eficientă.
La motocicletele de producție, uleiul trebuie să lubrifieze și ambreiajul și transmisia, astfel încât amestecurile care reduc frecarea nu sunt o opțiune. RS4GP rezolvă această problemă folosind tehnologia derivată din MotoGP pentru a folosi un modificator unic de vâscozitate care menține rezistența optimă, chiar și la temperaturi extreme. Puterea, cuplul și consumul de combustibil și senzația transmisă de motor depășeșc alte uleiuri cu aceeași vâscozitate.
Vâscozitatea a fost optimizată pentru turații și sarcini mari, în timp ce, pentru uzul urban, noul agent de modificare a vâscozității RS4GP crește vâscozitatea și reduce frecarea, îmbunătățind pornire la rece, accelerația și economia de combustibil, reducând și pierderile specifice temperaturilor scăzute. Referitor la durabilitate și la fiabilitate, capacitatea de reținere a peliculei de ulei a fost îmbunătățită.
La temperaturi ridicate acționează un agent de reducere a frecării pe bază de molibden care îmbunătățește fiabilitatea, în special în trenul de supape și transmisie. Agentul contribuie și la schimbări mai fine ale vitezelor și la un răspuns mai rapid al motorului.
Uleiul Yamalube RS4GP vine într-un nou ambalaj, cu un logo nou, designul urmând a fi folosit din 2025 pentru întreaga gamă de produse Yamalube.