Care au fost momentele cheie ale cursei? Trebuia să fie sancționat Marquez? Toate acestea și multe altele, în articolul de mai jos.
Care au fost momentele cheie ale cursei de la Silverstone?
- Superioritatea lui Quartararo. Francezul avea un ritm zdrobitor, s-a văzut și în antrenamentele libere. Nimeni nu îl putea bate.
- Îndârjirea lui Aleix Espargaro. La finalul cursei, Miller era mai rapid, dar Aleix era gata de orice ca să obțină primul podium Aprilia în MotoGP.
- Calmul lui Rins. De această dată, pilotul Suzuki nu s-a lăsat luat de val, a rămas calm și s-a folosit de tot potențialul său și de al motocicletei.
- Incidentul la start între Marquez și Martin. Erau doi posibili protagoniști în cursă, având în vedere ritmul arătat în antrenamente, dar au terminat cursa după opt viraje.
- Pneurile lui Mir și ale lui Bagnaia. Problemele pe care le-au avut, indiferent dacă au fost cauzate de setările lor sau de pneuri cu probleme, au fost decisive pentru rezultatul cursei.
Tururile rapide în cursă (în paranteze turul în care s-a făcut timpul)
Quartararo 2’00”098 (6); Miller 2’00”442 (10); Rins 2’00”502 (4); A.Espargaro 2’00”579 (5); P.Espargaro 2’00”600 (10) Mir 2’00”647 (3); Nakagami 2’00”703 (8); Zarco 2’00”708 (9); A. Marquez 2’00”760 (8); Binder 2’00”776 (9).
Trebuia Marquez sancționat pentru contactul cu Martin?
Nu, chiar dacă rămâne dubiul unui contact din „răzbunare” pentru lovitura din virajul precedent. Dar acest lucru nu este demonstrabil, deci nu, probabil nu era cazul de o sancțiune. Contactul trebuia să aibă statutul „under investigation” de către direcția cursei, căci atunci când doi piloți cad ca urmare a unui contact între ei, e clar că s-a întâmplat ceva care trebuie analizat. Asta nu înseamnă că e musai să se ajungă la o sancțiune, dar un astfel de contact trebuie analizat, apoi să se explice de ce s-a luat decizia de a nu interveni în vreun fel (sau, dacă e cazul, să se explice motivul sancțiunii).
Bagnaia a dat vina pe gumele Michelin pentru performanțele sale sub așteptări. Are dreptate?
E greu să găsim răspunsul clar la această întrebare, dar Michelin și Ducati, după analizarea datelor, pot da un răspuns clar. Și asta înseamnă că, probabil, nu vom primi răspunsul clar niciodată. Rămâne totuși un semn de întrebare referitor la alegerea schimbării pneului față (de la mediu la soft) făcută în ultimul moment de Bagnaia pe grila de start. În ultimii ani, cu gumele Michelin, schimbarea pneului necesită și o schimbare a setărilor motocicletei.
De ce a folosit Pol Espargaro guma soft pe spate?
Răspunde chiar el: „Doar noi, piloții Honda, folosim guma soft pe spate. Suntem obligați s-o facem pentru a avea aderență și asta arată clar situația în care ne aflăm. Cu pneul mediu nu avem aderență, acesta este punctul nostru slab.” Și Nakagami a folosit guma soft pe spate, în timp ce frații Marquez au ales guma medie.
Bastianini părea să aibă un ritm bun în cursă, dar a terminat al 12-lea. S-a schimbat ceva?
Enea a recunoscut că a fost afectat la nivelul fizicului de cele două căzături din ziua anterioară. În plus, în ultimele tururi a fost încetinit de o problemă tehnică la motocicletă.
Comparația între colegii de echipă după 12 etape (în paranteze, rezultatele în calificări)
Bagnaia/Miller 8/4 (5/7); Mir/Rins 8/2 (3/8); Marquez/P.Espargaro 6/3 (6/4); Binder/Oliveira 6/6 (5/7); Zarco/Martin 6/2 (4/4).
Comparația 2021/2020 la puncte după 12 etape
Quartararo 206/123 (+83); Mir 141/137 (+4); Zarco 137/53 (+79); Bagnaia 136/42 (+92); Miller 118/82 (+36); Binder 108/67 (+41); Vinales 95/118 (-23); Oliveira 85/79 (+6); A.Espargaro 83/27 (+56); Rins 64/105 (-41); Petrucci 36/71 (-35); Rossi 28/58 (-30).
Trei citate ale Marelui Premiu al Marii Britanii
- Marquez: „Psihologic, e foarte greu să accepți că nu mai poți face ceea ce înainte îți părea ușor”
- Quartararo: „Spuneau că o să resimt presiunea…”
- Martin: „Când am văzut că Bagnaia a pus pneul soft pe față, m-am gândit că voi avea un adversar mai puțin în cursa asta.”