De la catalog de piese racing, la două modele de sine stătătoare: Yamaha R1 GYTR și GYTR Pro

Dintâi a fost R1 GYTR VR46 Tribute, pe care Yamaha l-a făcut cadou lui Valentino Rossi atunci când Doctorul s-a retras din lumea curselor.

Acum, pentru cei care nu pot trăi fără curse și au și un buget pe măsura pasiunii, Yamaha vine cu două propuneri: R1 GYTR și R1 GYTR Pro.

Ambele variante de R1 sunt produse exclusiv pentru uzul pe circuit și caută să se apropie cât de mult posibil de performanțele motocicletelor folosite în WSBK. Aceasta întrucât, Yamaha să pună la dispoziția piloților obișnuiți – chiar și celor mai experimentați și pricepuți dintre ei – pachetul folosit de campioni precum Toprak Razgatlıoğlu  ar fi, pur și simplu …prea mult de dus! Și nu o spune oricine, ci o spun piloții de încercare și inginerii de la Yamaha.

Mai degrabă, cu aceste două motociclete, Yamaha pune la dispoziția piloților amatori dar și profesioniști, de la diverse niveluri competiționale naționale și internaționale, manevrabilitatea, cauciucurile, electronica și ergonomia din WSBK, însă cu o modalitate mult mai „omenească” de livrare a puterii.

De care să te poți și bucura, după cum spunea Niccolo Canepa, pilot de teste pentru Yamaha, angrenat și în cursele de anduranță. Care, recunoaște într-un interviu pentru MCN, că oricât de mult ar trage de limitele proprii și de cele ale motocicletei, în procesul de dezvoltare a motocicletei factory, rideri ca   Razgatlıoğlu și Locatelli vin și îi cer mai mult, mai mult… Iar rezultatul este unul extrem, o motocicletă de WSBK putând fi controlată și exploată de un cerc foarte restrâns de piloți!

Ce este un GYTR Shop?

Înainte de toate, trebuie să îți readucem aminte că GYTR provine de la Genuine Yamaha Technology Racing. Practic, aceastea sunt niște piese dezvoltate de Yamaha pentru Yamaha, ceea ce spune multe.

În 2021, Yamaha a creat conceptul de GYTR Pro Shop. Acesta este locul în care racerii¸amatori sau profesioniști își „rezolvă” tot ce au de rezolvat cu materialul lor de concurs, alături de tehnicieni specializați.

Există doar 17 astfel de magazine GYTR în Europa, numărul lor va crește la 25, și dacă se întâmplă să te dai la curse cu R1, R6, R7 sau R3, acesta e locul în care îți dorești să ți-l prepari după nevoile tale.

Se pare că prin aceste magazine, tehnicienii Yamaha s-au jucat cu aceste piese, ceea ce făcut să apară, pentru prima dată, o motocicletă „cap-coadă”. De fapt două. Și vei vedea că expresia „cap-coadă” nu a fost aleasă întâmplător.

Yamaha R1 GYTR

Acesta este un R1 care vine fără absolut nici o componentă care să aibă vreo legătură cu mersul pe drumurile publice. Așadar, nu vei avea nimic de demontat atunci când vrei să mergi pe circuit. Dar, nu e ca și cum ai primi vreun pachet spartan. Pentru aproximativ 25.000 – 30.000 de euro, cumpărătorii vor primi o listă cu 25 de repere care aliniază acest R1 cu regulile din FIM Superstock 1000.

În linii mari, motocicleta care rezultă în urma tratamentului GYTR are carene racing albe, gata să primească kit-ul grafic al racerului amator sau profesionist, un alt ECU, cablaje, cauciucuri Bridgestone R11, plăcuțe de frână Brembo Z04, o evacuare Akrapovič Race, ce include și partea intermediară și care ușurează motocicleta cu 5 kilograme. La cerere, se pot adăuga  suspensii Öhlins, un cilindru master de la Brembo sau, schimbând puțin registrul… un curs de pilotaj. Și nu ne permitem să glumim cu așa ceva.

Yamaha R1 GYTR Pro

Pentru cei care vor absolut totul – și cu siguranță ai cel puțin un prieten motociclist care insistă să meargă până în pânzele albe când vine vorba de pregătirea motocicletei – există R1 GYTR Pro. Iar aceasta este descrisă de Yamaha drept motocicleta care se apropie cel mai mult de modelul alergat în WSBK.

Practic, piesele GYTR Pro care sunt folosite pentru această versiune a R1 sunt identice cu cele folosite de Pata Yamaha și ale echipe oficiale ale Casei din Iwata. De aceea, ele sunt oferite în cantități limitate, desi, în total, există nu mai puțin de 400 de repere.

Spicum din această listă: bascula inversată, jante Marchesini, subcadru din carbon, rezervor de mare capacitate cu centru de greutate scăzut, jug triplu CNC specific pentru furca Öhlins FGR400, semi-ghidoane, bord, electronica Marelli, frâne, ambreiaj, amortizor de ghidon lateral, evacuare completă Akrapovič, radiatoare…

De fapt, această listă este atât de stufoasă încât ea va fi anuțată complet la sfârșitul anului. Deși, Yamaha însăși nu a mai rezistat și a construit deja câteva exemplare R1 GYTR Pro.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account