Marc Marquez a obținut al șaptelea titlu mondial din carieră, câștigând cursa de la Motegi, în timp ce principalul său rival, Andrea Dovizioso, a căzut cu două tururi înainte de final.

Marquez devine campion din nou la Motegi, dar fair-play-ul dintre el și Andrea Dovizioso rămâne în prim plan. Cei doi se felicită călduros după cursă.
Astăzi este sărbătoare mare în fieful Honda de la Motegi, circuitul deținut de giganticul producător nipon, pentru că tocmai aici Marc Marquez a obținut titlul mondial la piloți, alături de Honda.
După cum a decurs o mare parte a cursei, se părea că Marquez și Honda ar fi urmat să-și amâne sărbătorirea titlului până cel puțin la Phillip Island, peste o săptămână. Asta pentru că Andrea Dovizioso pilota impecabil și conducea plutonul fruntaș, urmat de Marc Marquez și de Cal Crutchlow, aflat într-un vârf de formă pe circuitul japonez.
Motocicleta lui Dovi părea să facă exact ce trebuie la Motegi, un circuit de tip „stop & go” prin excelență. Accelerări puternice la ieșirile din virajele strânse, frânări târzii și stabile – un pilot greu de depășit. O mare parte a cursei, Dovizioso, aflat la conducere, a impus un ritm fals tocmai pentru a conserva pneurile pentru asaltul final și pentru a le permite urmăritorilor din pluton să-l atace pe Marquez și să-l scoată din ritm. Dar doar Crutchlow l-a deranjat pentru scurt timp pe campionul en-titre, cu o depășire contracarată în mai puțin de un tur de catalanul de la Repsol Honda.
Pe final de cursă, Marquez l-a depășit pe Dovizioso, care nu s-a opus prea tare, apoi a încercat să se distanțeze, dar italianul părea să țină ritmul, deși se vedea că începe să forțeze puțin. Și, cu mai puțin de două tururi înainte de final, Dovizioso a pierdut fața și a căzut la intrarea într-unul dintre virajele strânse ale circuitului japonez. Căzătura n-a avut mari urmări, Dovi s-a ridicat rapid și a pornit din nou, dar a terminat în afara punctelor.

Dovi cade la viteză mică în penultimul tur și îi asigură lui Marc al șaptelea titlu mondial.
Astfel, Marc Marquez a câștigat a opta cursă a sezonului și și-a asigurat al șaptelea titlu mondial din carieră în condiții ideale, chiar acasă la angajatorul său, în fața mai-marilor de la Honda, Yamaha și Suzuki.
Cal Crutchlow a obținut cel mai bun rezultat din carieră pe circuitul nipon, unde nu strălucise până acum, reușind să-l țină la respect pe Alex Rins, care a ocupat ultima treaptă a podiumului, după ieșirea din cursă a lui Dovizioso. Rossi a terminat al patrulea, dându-le celor de la Yamaha încă un pic de speranță în ceea ce privește ieșirea din conul de umbră în care se află de mai bine de un an încoace.
Locul cinci i-a revenit lui Alvaro Bautista, după o remontă foarte spectaculoasă din zona locului 10. Spaniolul l-a depășit pe final pe Johann Zarco, care a terminat al șaselea, în fața lui Maverick Vinales, care a rulat slab de-a lungul cursei, în zona locului 10. Locul opt i-a revenit lui Dani Pedrosa.
Jorge Lorenzo nu a participat la această etapă, după ce a constatat că încheietura mâinii accidentate la Buriram nu îl ajută deloc. Și nu va participa nici la Phillip Island, unde va fi înlocuit de Alvaro Bautista.
Iată și rezultatele complete ale cursei de la Motegi:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Diferență |
---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 42’36.438 |
2 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | +1.573 |
3 | 42 | Alex RINS | Suzuki | +1.720 |
4 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | +6.413 |
5 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | +6.919 |
6 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | +8.024 |
7 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | +13.330 |
8 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | +15.582 |
9 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | +20.584 |
10 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | +24.985 |
11 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | +25.931 |
12 | 38 | Bradley SMITH | KTM | +26.875 |
13 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | +27.069 |
14 | 89 | Katsuyuki NAKASUGA | Yamaha | +32.550 |
15 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | +37.718 |
16 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | +39.583 |
17 | 81 | Jordi TORRES | Ducati | +39.839 |
18 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | +42.698 |
19 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | +49.943 |
20 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | +52.707 |
21 | 50 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | +1’01.848 |
Abandonuri | ||||
29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 10 Tururi | |
17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 12 Tururi | |
43 | Jack MILLER | Ducati | 14 Tururi | |
41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 18 Tururi |