Marc Marquez a câștigat cursa clasei regină pe Motorland Aragon, cu podiumul completat de Andrea Dovizioso și Andrea Iannone. Prima jumătate a cursei a fost mai degrabă o bătălie de strategie, apoi s-a transformat în luptă la baionetă.
Marc Marquez a ținut cu tot dinadinsul să întrerupă șirul de victorii Ducati (care erau pe cale să obțină a cincea victorie consecutivă, ajungând astfel la un record pentru marca din Borgo Panigale) și să arate lumii întregi că el este și rămâne candidatul principal la titlul mondial în 2018. Asta după ce, în primele trei sferturi ale cursei, Andrea Dovizioso părea să dețină controlul, la conducerea cursei. Marquez avea însă o marjă mai mare decât am fi crezut și, cu două tururi rămase de disputat, a început să se distanțeze și Dovi nu a reușit să lanseze încă un atac până la final.
Iannone s-a menținut în bătălia de la vârf până la finalul cursei, având parte de un parcurs excelent, urmat îndeaproape de colegul său de echipă, Alex Rins, care a terminat cursa în imediata apropiere a riderilor de pe podium.

Marc Marquez îl atacă decisiv pe Andrea Dovizioso, cu trei tururi rămase până la finalul cursei de pe Motorland Aragon.
Valentino Rossi a reușit încă un tur de forță specific Doctorului, care arată încă o dată că poate face magia să se întâmple în ziua cursei, indiferent de problemele cu care se confruntă în weekendul respectiv. Astfel, pornit fiind din poziția 18 de pe grilă, Vale a reușit să termine pe locul 8. Coechipierul său, Maverick Vinales, pornit de pe 14 după penalizarea primită în Q1, a terminat abia pe locul 10.
Cursa de pe Motorland Aragon nu a fost deloc fastă pentru Jorge Lorenzo, care a căzut în urma unui highside la ieșirea din primul viraj după start. Astfel, Lorenzo bifează două căzături consecutive, în curse cu două pole-position-uri consecutive.
În clasamentul general, avantajul lui Marquez a ajuns la 72 de puncte față de Andrea Dovizioso, cu cinci etape rămase de disputat, adică un maxim de 125 de puncte rămase în joc. Așa că spaniolul are deja o mână pe trofeul de campion de la finalul sezonului. Partea frumoasă este că ne așteaptă curse interesante, cu lupte strânse între Marquez și riderii de uzină Ducati.
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Dif. |
---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 41’55.949 |
2 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | +0.648 |
3 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | +1.259 |
4 | 42 | Alex RINS | Suzuki | +2.638 |
5 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | +5.274 |
6 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | +9.396 |
7 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | +14.285 |
8 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | +15.199 |
9 | 43 | Jack MILLER | Ducati | +16.375 |
10 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | +22.457 |
11 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | +27.025 |
12 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | +27.957 |
13 | 38 | Bradley SMITH | KTM | +28.821 |
14 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | +32.345 |
15 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | +37.639 |
16 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | +39.585 |
17 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | +40.763 |
18 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | +56.296 |
19 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | +58.981 |
20 | 81 | Jordi TORRES | Ducati | +59.513 |
Abandonuri | ||||
35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 19 Tururi | |
19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 22 Tururi | |
Nu au terminat primul tur | ||||
99 | Jorge LORENZO | Ducati | 0 Tururi |