Ducati a ajuns la episodul final al seriei World Premiere, panoplia modelelor 2022 fiind completată cu Panigale V4 SP2.
Este vorba despre cea mai ascuțită lance a italienilor, oferită celor cu mulți bani, care vor o motocicletă pentru pistă, explozivă, dar totuși, pe cât posibil, user-friendly. Un soi de coincidentia oppositorum.
Așa că Ducati a luat V4S, o motocicletă care oricum nu era de ici – colea cu cei 215.5 cai putere ai lui Desmosedici Stradale și i-au aplicat un tratament de slăbire cu fibră de carbon și componente high-end. Plus schema de culoare ”Winter Test”, care din punct de vedere optic face casă bună cu fibra din carbon.
Desigur, o pereche de roți din carbon salvează mult la cântar, dar nu au fost ignorate nici wingleturile, aripa roții față, protecțiile pentru călcâi ale scărițelor Rizoma, toate din același nobil material. Cei de la Ducati sunt atât de atenți la detalii, încât până și lanțul are specificația 520, așadar mai îngust și mai ușor. Rezultatul? 5 kilograme care s-au evaporat, ca după o lovitură de baghetă magică!
Funcție de portofelul doritorului, se poate merge și mai departe cu răsfățul mecanic. O linie de evacuare din titan de la Akrapovic adăugă 12 cai putere, ceea ce face ca totalul disponibil să ajungă la 228 de cai putere. Suspensiile nu au cum să fie decât la înălțime, la acest capitol intervenind tehnologia semi-activă de la Öhlins – furcă NPX 25/30, amortizor TTX36, amortizor de ghidon și sistemul Öhlins Smart EC 2.0, care face să nu mai fie nevoie să dai clicuri pentru setări, precum un … cetățean obișnuit, să zicem. Etrierele Brembo Stylema R și cilindrul de frână radial MCS te vor ajuta pe frânare, iar dacă vrei să știi cât ești de rapid pe circuit, ai la dispoziție un logger GPS Ducati.
Pentru 40.000 de dolari, există o grămadă de finețuri de descoperit la această motocicletă, de la ride modes pentru circuit, până la manetele de frână și de ambreiaj, care au fost mașinate pentru o aerodinamica perfectă.