BMW a înregistrat denumirea „R 12”, pentru motociclete și piese de schimb. Iar asta poate doar însemna că un nou cruiser cu motor boxer este pe drum.
Desigur, în acest moment se pot doar face speculații, dar acest nou cruiser ar trebui să respecte liniile de design ale actualului R 18, una dintre cele mai impozante motociclete aflate în producție la ora actuală.
Este interesant să aruncăm o privire în istoria BMW Motorrad. Cu siguranță, cruiserul R1200C nu a fost uitat, chiar dacă a fost produs între anii 1997 și 2004. La acea vreme, Dr. Herbert Diess, președinte al companiei și actual CEO Volkswagen Group, spunea că nu va exista prea curând un succesor, dar că, pentru BMW, capitolul cruiser rămâne deschis.
16 ani mai târziu a apărut R 18 și, pentru că piața este deschisă pentru modelele cu motor de o capacitate în jurul a 1200 cmc, așa cum sunt Harley Davidson Sportster S sau Nighster, dar și cruiserele cu motor răcit cu lichid din seria Indian Scout, un R 12 are locul său.
Jurnaliștii de la Cycle World pariază mai degrabă pe propulsorul de 1.170 cmc, răcit cu aer, prezent pe R NineT, drept „inimă” a noului R 12, dar și boxerul răcit cu lichid de 1.254 poate fi luat în calcul. Unele lucruri sunt însă sigure, iar transmisia finală pe cardan este un astfel de lucru.
La fel este și look-ul, desprins din anii `30, și faptul că vor exista mai multe variante, care se vor putea personaliza în fel și chip.