Harley-Davidson lansează noul Sportster S 1250

Harley-Davidson lansează încă un model cu noul motor Revolution Max – iată noul Sportster S. Dezvoltă 121 CP, are mult cuplu și cântărește doar 228 kg cu plinurile făcute.

Înăsprirea normelor de poluare i-a obligat și pe americanii de la Harley-Davidson să treacă din ce în ce mai mult la motoarele răcite cu lichid. Trecerea la normele Euro 5 i-a obligat să întrerupă vânzarea modelelor Sportster 883 și 1200, cu superbele motoare V2 răcite cu aer, modele încă foarte apreciate și importante din punctul de vedere al vânzărilor.

Astăzi Harley-Davidson a lansat noul Sportster S, un model despre care se spune că trebuia să apară deja de anul trecut, la fel ca și Pan America 1250, prima motocicletă adventure a americanilor. Dacă Pan America are rolul de a atrage noi clienți către marca din Wisconsin, Sportser S este gândit pentru a-i încânta pe riderii care erau deja fani H-D.

Denumirea completă a noului model este RH1250S Sportster S, acesta fiind primul dintr-o nouă familie la care ar trebui să se alăture și modele Sportster mai mici, cu o variantă de 975 cmc a motorului Revolution Max. Din punct de vedere estetic se pot recunoaște unele elemente apărute pe modelele Harley-Davidson lansate în ultimii ani și nu lipsesc nici referințele la legendara motocicletă de curse XR (forma rezervorului și a șeii, evacuarea înălțată, cu două țevi suprapuse).

Estetica este definită puternic și de pneurile late pe față și pe spate (160/70-16 pe față și 180/70-17 spate). Motorul cu doi cilindri, denumit Revolution Max 1250T are unghiul de 60 de grade între cilindri, cu fusurile manetoane defazate la 30 de grade. Cilindreea este de 1.252 cmc, la fel ca pe Pan America (alezaj de 105 mm și cursă de 72,3 mm) și s-a păstrat și sistemul de distribuție variabilă, cei doi arbori de echilibrare și cutia de viteze cu șase trepte.

Motocicleta are trei moduri de pilotaj (Sport, Road și Rain), iar electronica se ocupă de controlul tracțiunii și de ABS, inclusiv cu motocicleta înclinată.

Transmisia finală nu mai este cu lanț, ci cu curea dințată, acesta fiind probabil motivul pentru care puterea scade la 121 CP la 7.500 rpm (față de 150 CP la 9.000 rpm la Pan America). Cuplul maxim rămâne la un nivel impresionant (127 Nm la 6.000 rpm). Motocicleta promite performanțe impresionante, având în vedere masa declarată cu plinurile făcute de 228 kg. Pentru comparație, un Sportster 1200 model 2020 cântărea 256 kg.

Acest rezultat a fost posibil datorită motorului Revolution Max, mult mai lejer și foarte modern, care este folosit și ca element portant pentru cadrul din țeavă de oțel. Furca inversată are jambe de 43 mm și este produsă de Showa, iar pe spate există un amortizor Showa Piggyback cu rezervor separat și pretensionare reglabilă. Frânele se bazează pe discuri și etriere Brembo (un disc de 320 mm față, cu etrier monobloc cu 4 pistonașe și un disc de 260 mm pe spate).

Bordul este un ecran TFT color de 4 țoli, rotund, scărițele sunt amplasate în poziție avansată și șaua se află la doar 750 mm de sol. Există trei scheme coloristice – Vivid Black, Stone Washed White Pearl și Midnight Crimson. Motocicleta va apărea în showroom-uri în toamnă și va costa 14.999 de dolari în SUA. Pentru Europa încă nu s-au confirmat prețurile, dar se vehiculează sume în jurul a 15.800 de euro.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account