Honda Varadero: călător la categoria grea

Să îți cumperi o Honda XL1000V Varadero în ziua de azi, e ca cum și ți-ai lua un Audi A8 fabricat în acea perioadă. Adică, între 2001 și 2010.

Honda Varadero

Cu unele avantaje desigur, mă refer la taxe, întreținere dar nu neapărat și la consum. Dar, într-o Românie divizată în stereotipii și etichetări, aceasta mișcare eu pot să o înțeleg. Și de notat că atunci când s-a pus problema să îmi achiziționez un vehicul cu patru roți, m-am orientat către un hot-hatch, cumpărat la preț de Logan 0.9. Dar chiar pot să înțeleg un A8 cu … vechime pe cartea de muncă sau un S-Class sau un Seria 7 din anii `2000.

Poate că omul care îl conduce avea pur și simplu chef de spațiu, de confort, de cai putere și de cuplu. Poate face drumuri lungi și se „dă” mult pe autostradă. Poate și-a dat seamă că anii trec, că nu reușește să își ia unul nou și vrea și el să vadă cum e să te bucuri de un vârf de gamă, chit că mai vechi cu 20 de ani.

Ei bine, am luat-o pe ocolite, dar eu așa văd situația cu Honda Varadero. Doar că desigur, fiind vorba de o motocicletă, nu ai toată bătaia de cap cu costurile „luxului” și nici nu riști să fii judecat într-un anume fel. Mă rog, tot vei da niște bani pe benzină, întrucât, Marius Băcilă nota prin 2008, într-un test de anduranță, un consum urban de 8.5 litri. Ceea ce, desigur e ceva de neînțeles pentru un tânăr orășean cu trotinetă electrică, dar e clar că acest articol și această motocicletă nu i se adresează. Mai ales că oricât de îngânduitor aș fi cu ideologia transgender, cu punerea la comun a mașinilor, a trotinetelor electrice, dispariția cash-ului și alte binefaceri ale secolului XXI, pur și simplu eu nu văd prea mulți tineri din ăștia să se dea cu 255 de kilograme, cu plinurile făcute!

Honda Varadero

Daaaar și aici e marele dar, chiar dacă arată ca un tanc, putând intimida și un motociclist cu experiență, se poate trăi cu Varadero surprinzător de ușor, inclusiv prin oraș. Nu am cum să uit că m-am dus la întâlnirea cu o fostă iubită pe Honda Varadero. Era exact genul de întâlnire undeva la peste un an de la încetarea ostilităților. Se fumează pipa păcii și fiecare parte a fostului cuplu explică ce viață mișto are: ea se cuplase cu basistul unei formații de renume pe scena rockului alternativ, eu lucram la o revistă de motoare. În fine, ideea era că am fost surprins cât de ușor te învârți cu Varadero pe străduțe și cât de simplu e să urci o bordură și să o lași parcată pe un trotuar. Fără a deranja pietonii . Știu că te gândeai la comparația cu limuzinele din deschiderea articolului, dar…

Iată și ce nota Marius Băcilă în epocă: „Am descoperit că șoferii adormiți se sperie și își adună imediat atenția când văd sfertul de tonă de fier negru (n.r. – pentru că acel model era negru…) care se îndreaptă spre ei”. De-a dreptul distractiv!

Puternicul V-2 cu cilindri amplasați la 90 de grade, vine direct de pe Honda Firestorm. Are 996 cmc, distribuție tip DOHC, cu patru supape pe cilindru, 92 de cai putere, și foarte mult cuplu la turații medii, care aproape că te imploră să îl exploatezi cât de des ai ocazia. Poziția la ghidon este una relaxată, iar suspensiile de „camion” te fac să uiți de clasicele gropi, decopertări, deplasări de petice asfalte puse acolo să niveleze șoseaua pe lângă un canal, etc. Știi prea bine că lista acestor capcane urbane ar putea continua. O altă bilă albă pentru Varadero este faptul că motorul nu transmite cantități excesive de căldură, chiar și în trafic aglomerat.

Honda Varadero

Cum e însă motocicleta în afara orașului? Chiar dacă era un proiect destul de vechi și în timpul anilor de producție, Honda Varadero este un pachet aproape indestructibil din punct de vedere mecanic, menit să ofere confort și capacitate de transport. Încărcată cu pasager și bagaje pentru  excursii interminabile, Varadero va rula la viteze de autostradă, fără a părea că face vreun efort deosebit. Pentru că, adevărul e nici nu face! Vrei să știi și care e viteza maximă pentru acest adventure torurer „timpuriu”? Peste 200 km/h.

În regim de utilizare normală, suspensiile se descurcă fără probleme cu doi oameni și toate acareturile lor de vacanță, dar, la frânările puternice, furca are tendința să plonjeze, problemă rezolvată de unii proprietari din arcuri și ulei. Pe lângă pilotajul intuitiv și relaxat, ceva la ce nu așteptai atunci când privești fotografiile, Marius Băcilă mai nota sensibilitatea la vânt lateral, accentuată de surpafața mare a flancurilor. În rest, gaz și voie bună și dacă te întrebi cât gaz, ei bine cam 5.5 l./100 km.

Așchiar nu sare departe de trunchi: a exsitat o Honda Varadero și la caterogia 125 cmc. Reprezenta o excelentă motocicletă pentru începători, plus, că, evident, era printre… cele mai mari din această clasă!

De notat că în ceea ce privește istoria modelului, 2003 a fost un an oarecum de cotitutură pentru Varadero, care, a propos, este numele unui oraș din Cuba. Look-ul motocicletei a fost modernizat, cu noi carene, faruri și parbriz. A fost adăugată și o șasea treaptă de viteză, extrem de bine venită, dar și un rezervor mai mare, iar carburatoarele au făcut loc unui sistem de injecție. Din 2004 este oferit opțional un sistem ABS, care, un an mai târziu devine standard.

Noi am găsti o Honda Varadero „în curtea” prietenilor noștri de la Moto Mus, care, așa cum ne-au obișnuit, reușesc să aducă în România motociclete second hand aflate într-o stare remarcabilă! Această Honda Varedero, folosită și pentru a ilustra materialul, nu doar că arată impecabil, dar are sub 30.000 de kilometri, caucicuri aproape noi și o echipare care nu te va mai face să scoți alți bani din buzunar: crash bar, scut motor, hand guards, cric central, side cases, top case, toate sunt acolo, ba până și o pereche de proiectoare.

Trebuie să știi că, la fel ca în cazul oricărei motociclete second hand achiziționată de la MotoMus, și aceasta beneficiază de garanție de 12 luni. Totodată, dacă nu te împaci cu motocicleta, în termen de zece zile calendaristice de la data achiziței sau în limita parcurgerii a 300 de kilometri, poți cere  înlocuirea motocicletei cu alta de aceeași valoare sau mai scumpă.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account