Yamaha XR9 Carbona by Bottpower: cât de mult poți modifica o XSR900/MT-09 și rămâne street-legal?

Yamaha XR9 Carbona este o motocicletă care a fost dezvoltată în cadrul programului Yard Build.

Constructorii – este vorba despre spaniolii de la Bottpower –și-au dorit însă mai mult decât un exemplar unic și astfel a rezultat și un kit dedicat modelelor MT-09 și XSR900.

Acesta a fost dezvoltat pe baza experienței pe care a acumulat-o Bottpower la Pikes Peak, acolo unde spaniolii au câștigat două categorii și s-au clasat pe locul patru la general. Se întâmpla în 2017 și după cum poate știi, motocicletele au fost interzise la această cursă. Asta pentru că lucruri care se întâmplau de zeci de ani încep să fie în prezent considerate mult prea… periculoase.

Kit-ul Carbona se montează între patru și opt ore, la o adică o poți face și singur, spun spaniolii. Chiar fără a fi un as al șurubelniței. Sau poți merge la un dealer Yamaha.

Spaniolii nu s-au oprit însă la momentul 2017 și au continuat dezvoltarea kitului dar și a motocicletei, pe circuit, alături de piloți profesioniști. XR9 Carbona este cu 29 de kilograme mai ușoară decât o motocicletă de serie.

Aceasta, deoarece kitul propune o nouă codiță, cu șa din alcantara, plăcuță pentru număr de concurs cu lumini DRL integrate, carenaj radiator cu lumini fază lungă/fază scurtă, suport număr de înmatriculare, capac pinion din atac și belly pan. Prețul în acest punct este de aproximativ 5.000 de euro, dar, cine vrea să meargă mai departe este bine venit!

Adică, există și o listă de kit options, dintre care spicuim: paintjob  – 1200 euro, ghidon din compozit – 550 de euro, evacuare Akrapovic – 775 de euro sau ECU flashing – 350 de euro. Iar astea sunt doar lucrurile care ne-au făcut nouă cu ochiul!

Astfel arată arsenalul olandezilor de la CeraCarbon. Aceștia produc și foi și pinioane de atac din materialul lor compozit, care, desigur, se pot monta pe XR9 Carbona.

În fine, mai există o secțiune în catalogul Bottpower, care se intitulează XR9 Top Level Options. Pentru a nu te reține prea mult, trebuie să știi că aici pot fi alese multe componente R1 – furcă, frâne, dar și două lucruri care ne-au atras atenția. Roțile Rotobox din carbon – 3.000 de euro…

Aici întrerup puțin emisia și trebuie să îți spun că acestea sunt foarte ieftine! La cursele de biciclete autohtone sunt o grămadă de băieți și de fete care au dat banii ăștia fără a clipi pentru a-și face cursiera sau  MTB-ul chipurile mai rapid(ă) și mai responsiv(ă). Deci, tu ca vajnic(ă) motociclisit ar trebui să nu mai stai o secundă pe gânduri…

…. sau o furcă Ceracarbon la 10.000 de euro. Denumirea nu este aleasă la întâmplare, întrucât produsul final chiar combină fibra de carbon și ceramica și este, conform companiei olandeze, de patru ori mai ușor decât oțelul și de o sută de ori mai durabil decât fibra de carbon.

Cei de la Bottpower spun că lucrează în mod constant la kitul lor, fiind ferm conviși că încă mai pot înlătura greutate. Întrucât nu se fac modificări la cadru, motocicleta rămâne street-legal, iar farul și stopul sunt în conformitate cu standardele CE, putând, în teorie trece și un ITP made in Romania.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account