Ideea nici măcar nu este nouă: în 1981 Honda vindea Motocompo, un scuter de 50 cmc, în doi timpi, cât se poate de compact, împreună cu Honda City Car. În al cărei portbagaj, „jucăria” se putea transporta cu lejeritate.
Aproape jumătate de secol mai târziu, vremurile și tehnologia sunt și mai favorabile apariției unui concept (mult) mai avansat. Acesta se adresează celor care trebuie să se deplaseze mult pe jos în spații vaste sau în zone în care este interzis accesul autovehiculelor. Aceastea apar din ce în ce mai des în orașele occidentale. Dacă ne gândim la București, nu știu cum ar face față Motocompacto dalelor de piatră din Centrul Vechi…
De această dată, motorul este unul electric, dimensiunile sunt și mai reduse, iar… agregatul – pentru că nu știm cum să îl numim – este și mai ușor. Motocompacto este denumirea aleasă de Honda, iar la 19 kilograme cântărește cam cât o bicicletă electrică. Dar, spre deosebire de aceasta, Motocompacto se poate plia, rezultând practic o valiză, cu dimensiunile de 74 x 53 x 10 centimetri. Da, ați citit bine, centimetri. Așadar, nu cu mult mai lată decât un cotor de carte…
Evident, la asemenea dimensiuni, poți să cari cu tine acest mijloc de transport cam oriunde și să îl ții sub birou, de exemplu. Viteza maximă este de 25 km/h, iar autonomia de aproximativ 20 de kilometri, cu un timp de încărcare de aproximativ 3.5 ore.
Deocamdată, Motocompacto se vinde doar în Japonia și Statele Unite ale Americii, pentru 995 de dolari.