Mol
Mol
Mol

Yamaha TMAX ajunge la a opta generație!

De această dată, motorul și cadrul au rămas neschimbate, dar maxiscuterul se bucură de o schimbare de look semnificativă, devenind (chiar și mai) sportiv, mai compact și nu în ultimul rând, mai smart!

Desigur, după cum spunea și Marius Băcilă după ce a testat modelul 2020, TMAX costă o mică avere, însă e limpede faptul că joacă într-o clasă proprie. Noul model a primit o serie de upgrade-uri care ar face ca multe motociclete de touring să pălească de invidie, iar asta în timp ce aspectul îl evocă pe cel al motocicletelor sport de ultimă generație. Și se pilotează cu ușurința, evident, a unui scuter!

Revenind la look, TMAX are acum un nas ascuțit, cu faruri poziționate oblic, deasupra prizelor de aer triunghiulare, a căror parte inferioară redă cu fidelitate forma unor wingleturi. Fiecare element de caroserie a fost redesenat pentru a se obține o imagine sportivă ultra-modernă, schimbându-se și poziționarea pilotului.

Astfel, partea centrală a scuterului a fost subțiată, șaua și suporturile pentru picioare au fost prelungite, fiind revizuită și forma ghidonului, care este produs din aluminiu forjat. Ce rezultat, riderul stă mai înclinat către în față, având la dispoziție un spătar care se poate poziționa înainte sau înapoi cu 30 de mm.

Noua postură a pilotului plus forma ghidonului oferă un feedback mai bun din partea roții din față. Nici pasagerul sau pasagera nu au fost uitați, pentru că scărițele acestora au fost coborâte cu 5 mm, în timp ce șezutul va sta cu 15 mm mai sus.

Parbrizul întregește aspectul compact al noului TMAX, este reglabil, inclusiv electric pentru modelul TMAX Tech Max și a fost proiectat să reducă presiunea curentului de aer asupra pilotului, dar și zgomotul la care este expus.

Noul TMAX primește și o pereche de roți Yamaha SpinForged, cu 10 spițe, care reduc momentele de inerție cu 10% pe față și 6% pe spate, ușurând și munca suspensiilor, care se bucură de noi setări. Cauciucurile Bridgestone Battlax SC2 au fost dezvoltate specific pentru acest model.

Un upgrade semnificativ este și ecranul TFT full-collor de 7 inch, cu trei tipuri de display, selectabile de către pilot: Sporty, Intelligent și Authentic. Odată telefonul conectat prin Bluetooth, Wi-Fi sau prin portul USB amplasat într-un compartiment waterproof, pilotul se poate folosi de un joystick sau de un buton, amplasate pe partea stângă a ghidonului pentru a își rezolva “treburile digitale”. Pe bază de abonament, proprietarii TMAX se bucură de acces și la Garmin Navigation, un sistem de navigare cu updateuri live din trafic, rute opționale sau chiar sugestii privind realimentarea cu carburant. Există și un keyless start standard, sistemul controlând nu doar pornirea motorului ci și blocarea ghidonului, încuierea șeii și acționarea bușonului pentru rezervor. Dacă acesta nu a fost bine închis, TMAX nu uită să te avertizeze printr-un semnal sonor.

Pentru a omagia primul model Yamaha TMAX, apărut în 2001, apare și opțiunea de culoare Extreme Yellow. Chiar dacă nu au fost aduse modificări propulsorului de 560 cmc și 47 de cai, accelerația ride by wire este acum controlată de un senzor care este poziționat în manșonul aflat la îndemâna pilotului, dispărând vechiul cablu, dar nu și senzația transmisă de acesta.

În plus față de TMAX-ul “obișnuit”, TMAX Tech MAX – de acord, numele este destul de lung și de complicat, asemeni boierilor de odinioară, poate pentru că acest maxiscuter chiar e boierie curată – oferă niște lucruri în plus: șa încălzită cu un atent control al temperaturii, manșoane încălzite, parbriz reglabil electric, cruise control, butoane fluorescente pe ghidon, suspensie spate reglabilă.

 

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account