Test BMW C 400 GT – pentru navetistul cu pretenții

Test BMW C 400 GT – pentru navetistul cu pretenții

BMW a lansat anul acesta scuterul de cilindree medie C 400 GT, o variantă mai „touring” a lui C 400 X, lansat anul trecut. Ne-am dat câteva zile cu el prin București și prin împrejurimi, ca să-l înțelegem mai bine.

Foto: Dragoș Savu

Mi-au plăcut întotdeauna maxiscuterele BMW, C 650 Sport și C 650 GT. Am fost la lansarea primelor modele, la Madrid, și mi s-au părut dintotdeauna niște scutere competente, confortabile, puternice – ce să mai, le aveau pe toate. Dar costau ceva bani și, la o asemenea cilindree și la acele dimensiuni și mase, nu prea puteau fi considerate vehicule de oraș. Sunt prea lungi, prea grele, au nevoie de prea mult spațiu la manevre ca să te poți strecura cu adevărat prin locuri foarte înguste. În plus, costă peste 11.000 de euro, preț care crește și mai mult atunci când adaugi opțiuni.

De aceea mi se pare o idee foarte bună crearea acestei noi game de scutere monocilindrice de cilindree medie, care a debutat cu C 400 X anul trecut și continuă cu C 400 GT anul acesta. Ideea de bază a fost, evident, realizarea unui vehicul mai mic, mai compact și mai agil, mai bine adaptat traficului urban, dar care să aibă tehnologia și dotările la care se așteaptă publicul de la un produs BMW Motorrad și care să se descurce și la drum întins, la viteze susținute.

La o primă privire, strategia a reușit de minune, cel puțin în cazul lui C 400 GT. Scuterul bavarez arată superb, mult mai bine chiar și decât fratele din care a derivat, C 400 X. Este, probabil, cel mai arătos scuter din categoria sa și calitatea fabricației pare mai mult decât decentă, ceea ce ar trebui să-i liniștească pe cârcotașii care speculează pe tema faptului că gama C 400 este produsă în China.

Materialele par de calitate peste medie, îmbinările sunt făcute cum trebuie și culorile au o profunzime și un luciu care inspiră încredere. Poziția la ghidon este foarte nimerită, chiar dacă ești mai înalt, și pasagerul stă și el foarte bine.

La prima pornire de pe loc, nu pot să nu observ lipsa frânei de staționare, lucru care va complica fără îndoială situația dacă vrei să parchezi undeva în pantă. Dar, în rest, sunt plăcut impresionat. Vibrațiile sunt cvasi-inexistente și felul în care trage motorul cu un cilindru de 350 cmc și în care cuplează ambreiajul centrifugal este foarte plăcut și intuitiv. Indiferent de experiența pe care o ai pe două roți, să conduci un C 400 GT este floare la ureche. Motorul este lin și progresiv, la fel ca și transmisia CVT, dar, dacă tragi tare de gaz, scuterul pleacă bine de pe loc și accelerează prompt până pe la 100 km/h, după care accelerația se domolește. Dar nu-ți trebuie mai mult ca să profiți de spațiile care se deschid prin traficul aglomerat al capitalei.

Spațiul de sub șa este decent, dar se putea mai mult. Se pare că inginerii BMW au decis să sacrifice puțin aspectul utilitar pentru un look mai reușit (flancuri înguste și siluetă elegantă). Sistemul FlexCase permite depozitarea unei căști integrale, dar doar cât timp scuterul stă pe loc.

Un lucru care m-a surprins în mod plăcut a fost felul în care lucrează suspensiile, mai ales cea din spate, cu două arcuri și amortizoare. De obicei, scuterele de cilindree medie care au motorul și transmisia în corp comun cu bascula au suspensie spate submediocră, căci aceasta este de obicei și destul de ieftină și are de controlat o masă neamortizată enormă (roată, basculă, motor, transmisie). Nu este însă cazul lui C 400 GT, a cărui suspensie lucrează exemplar peste denivelările frecvente din București. Doar la gropile mari luate în viteză simți acel șoc sec al suspensiei „de buget” care te anunță că nu poate mai mult de atât. În rest, lucrurile se desfășoară excelent, inclusiv când tragi ceva mai tare pe viraje și pe schimbările de direcție.

Manevrabilitatea este și ea exemplară, deși scuterul nu este foarte mic. Dar te poți strecura cam pe unde vrei, căci încapi aproape oriunde și totul se întâmplă cu zero efort și dramă, căci nu ai o manetă de ambreiaj de dozat atunci când faci slalom printre mașini, la viteze mici.

Încă un aspect de remarcat este felul în care lucrează frânele. Acestea beneficiază de etriere radiale Bybre (adică Brembo „made in India”, prescurtarea de la „By Brembo”) pe față și oferă putere de decelerare excelentă, combinată cu progresivitate exemplară. Sistemul ABS nu intră în funcțiune prematur, cum este cazul la multe scutere și C 400 GT se dovedește foarte stabil pe frânare.

Bordul digital TFT multifuncțional este o dotare de lux în acest segment. Este ușor de urmărit, de operat și se poate conecta la smartphone. Costă 605 euro.

Dacă ieși din oraș, te simți în continuare în largul tău, mai ales pe un exemplar cu toate dotările, cum era cel pe care l-am testat noi. Fiind o perioadă friguroasă, am folosit din plin manșoanele și șaua încălzite, iar parbrizul mai înalt decât al lui C 400 X te protejează decent, permițându-ți să mergi cu casca deschisă până la peste 100 km/h.

Până acum am observat că BMW C 400 GT este un scuter frumos, suficient de rapid și de sportiv, confortabil, bine dotat și ușor de condus. În plus, motorul consumă destul de puțin, chiar și în trafic aglomerat. Dar o problemă ar fi prețul. Varianta de bază costă 7.950 de euro și exemplarul testat de noi, echipat complet, ajunge la 9.050 de euro, adică o sumă frumușică pentru ceea ce este, până la urmă, un scuter de cilindree medie. Poate că C 400 GT este produs în China, dar este clar că e produs la standarde ridicate, căci ieftin nu e. La banii respectivi, mi-aș fi dorit și o gamă de opționale ceva mai cuprinzătoare, care să includă eventual un parbriz reglabil sau un cruise control.

Cui i se adresează un asemenea scuter? În primul rând, navetiștilor cu dare de mână și cu pretenții pe măsură. Sigur, există variante mai ieftine de vehicule de oraș/drumuri scurte, dar dacă îți permiți cei 9.000 de euro, nu vei regreta că i-ai dat, pentru că vei avea parte de ceea ce este, probabil, ce mai premium experiență în segmentul scuterelor medii.

DATE TEHNICE

Motor   1 cilindru, DOHC, 350 cmc, răcit cu lichid

Putere  34 CP la 7.500 rpm

Cuplu    35 Nm la 6.000 rpm

Transmisie cutie de viteze cu variație continuă CVT, ambreiaj centrifugal automat

Suspensie           față furcă telescopică cu jambe de 35 mm, spate 2 amortizoare, pretensionare reglabilă

Frâne    față 2 discuri de 265 mm, etriere radiale cu 4 pistonașe, spate 1 disc de 265 mm

Masă proprie     203 kg la gol, 212 kg cu plinurile făcute

Preț       7.950 euro (www.bmw-motorrad.ro)

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account