Versiunea de top a supersportivei bologneze este testata de presa internationala saptamana aceasta la Austin, Texas, pe noul circuit COTA (Circuit of the Americas).
Panigale R are carenele din fibra de carbon, un parbriz mai inalt, sa racing, o schema coloristica Ducati Corse, ABS, evacuare racing si un datalogger in echiparea standard.
IIn timpul testelor efectuare anul trecut, cei de la Ducati si-au dat seama ca modelul Panigale avea nevoie de cateva modificari pentru a fi competitiv in cursele de nivel inalt si au inclus aceste modificari in varianta R.
Panigale R are aceeasi putere maxima ca restul gamei Panigale. Dar varianta R are un pivot al basculei reglabil pe patru pozitii, pentru a impiedica transferul excesiv de greutate pe spate in timpul accelerarilor puternice cu pneuri foarte aderente. Motorul are biele de titan, pentru o durabilitate imbunatatita in conditii de competitie, turatia maxima crescand astfel cu 500 rpm. Un volant mai usor ajuta motorul sa se tureze mai repede.
Foaia spate are doi dinti in plus, astfel incat noul Ducati are o acceleratie imbunatatita la iesirea din viraje, fara a pierde din viteza maxima, gratie celor 500 rpm in plus.
Primele impresii ale jurnalistilor care au apucat sa testeze noul model bolognez sunt pozitive: accelereaza puternic la iesirea din viraje, se inscrie pe trasa rapid si usor si este suficient de capabil incat sa necesite un pilot profesionist ca sa-i atinga imitele. Singurele probleme relevate deocamdata au fost usoare unduiri la intrarea cu gazul in plin pe liniile drepte.
Iata si o prima proba pe bancul dinamometric, gratie colegilor de breasla italieni de la Motociclismo:
Si masuratori de acceleratie si de viteza maxima: